Jump to content

Anno 2010


RS 1000

Recommended Posts

18. april 2010.

BGK på Eikås. "Bayliss tuning" stiller etter å ha byttet knekte pinnbolter mellom topp og grenrøret på syl. nr 1.

 

Trykkslangen mellom turbo og intercooler sprikker og selv etter at dette er rettet går bilen dårlig.

P.Hoven småmapper litt og jevner til tomgangen, men bilen klarer ikke lenger å spinne løs på 2. gear. Luftfilteret er lett sammensug, bensinpumpen gir med 2,8 BAR bensintrykk 1,5 L på 40 sek. Det lukter bensin i veivhusventilasjonstanken.

--------------------------------------------------------

1. mai

Dagen da sesongen "offisielt" starter, så hvordan ligger det an i miljøet?

A. "Batlan" har to Ford V6 motorer som står i bukker og venter på deler.

B. "Bayliss tuning" sin B23 som tidligere hadde 400 hk har gjennomslag og bilen spinner ikke engang på 2. gear nå. Motorbytte til en ferdig sammenskrudd B230 med 46/38 ventiler er planlagt.

Porter en fullgrytetopp til en GEH Volvotrimning kunde.

C. "CNC" Volvo står fremdeles med B230 med gjennomslag. Ny blokk og nye deler ligger i heimen.

D. "GEH Volvotrimning" jobber med ett interesant 940 prosjekt hvor Batland er konsulent. A-kam, IRX450, MF-2 , GGR060 induction kit er spec. Bør bli bra. 242 prosjektet står urørt.

E. "ARMotorsport" prosjekt 70 er på full fart fremover. Veldig høyt nivå - enormt potensiale.

F. "Raska-racing" har alle motorer i molekyler, men jobber for fullt med å sette sammen en Volvo B254 motor bygget med nye gromme deler. Dessverre noe "PMS" spec. som flere er skeptisk til.

--------------------------------------------------------

2. mai

Ved kontroll av B230 i `95 940 viser det seg at stemplene stikker 0,15 mm over blokken -> stemplene må ut og dreies -> da blir det IKKE "fullgrytetopp" likevel, men den utprøvde varianten med "Parnerskredde". Utmåling viser 57 ccm enda en gang. -> stempler bør dreies identisk til det CNC har selv.

 

Raska-racing monterer veiv, råder og stempler.

-------------------------------------------------------------------------

3. mai

Raska-racing måler komp.

B234 topp = 50 ccm

Topp pakn. 97*1,5 = 11 ccm

Stempel 18 ccm.

Sylinder 622,5 ccm -> 8,88:1

 

Batlan bestiller 32 stk. ventilfjærer

-------------------------------------------------------------------------------

4.mai

Batlan bestiller div. snacks fra USA. ^_^

 

 

5. mai

BGK bremsetreff PMS. Avlyst p.g.a. liten interesse.

 

Søkeord: anno 2010 dagbok 2010 meanhorse powertuning

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...