RS 1000 Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 (edited) 18. april 2010.BGK på Eikås. "Bayliss tuning" stiller etter å ha byttet knekte pinnbolter mellom topp og grenrøret på syl. nr 1. Trykkslangen mellom turbo og intercooler sprikker og selv etter at dette er rettet går bilen dårlig.P.Hoven småmapper litt og jevner til tomgangen, men bilen klarer ikke lenger å spinne løs på 2. gear. Luftfilteret er lett sammensug, bensinpumpen gir med 2,8 BAR bensintrykk 1,5 L på 40 sek. Det lukter bensin i veivhusventilasjonstanken. --------------------------------------------------------1. maiDagen da sesongen "offisielt" starter, så hvordan ligger det an i miljøet?A. "Batlan" har to Ford V6 motorer som står i bukker og venter på deler. B. "Bayliss tuning" sin B23 som tidligere hadde 400 hk har gjennomslag og bilen spinner ikke engang på 2. gear nå. Motorbytte til en ferdig sammenskrudd B230 med 46/38 ventiler er planlagt. Porter en fullgrytetopp til en GEH Volvotrimning kunde. C. "CNC" Volvo står fremdeles med B230 med gjennomslag. Ny blokk og nye deler ligger i heimen.D. "GEH Volvotrimning" jobber med ett interesant 940 prosjekt hvor Batland er konsulent. A-kam, IRX450, MF-2 , GGR060 induction kit er spec. Bør bli bra. 242 prosjektet står urørt. E. "ARMotorsport" prosjekt 70 er på full fart fremover. Veldig høyt nivå - enormt potensiale.F. "Raska-racing" har alle motorer i molekyler, men jobber for fullt med å sette sammen en Volvo B254 motor bygget med nye gromme deler. Dessverre noe "PMS" spec. som flere er skeptisk til. --------------------------------------------------------2. mai Ved kontroll av B230 i `95 940 viser det seg at stemplene stikker 0,15 mm over blokken -> stemplene må ut og dreies -> da blir det IKKE "fullgrytetopp" likevel, men den utprøvde varianten med "Parnerskredde". Utmåling viser 57 ccm enda en gang. -> stempler bør dreies identisk til det CNC har selv. Raska-racing monterer veiv, råder og stempler. -------------------------------------------------------------------------3. maiRaska-racing måler komp. B234 topp = 50 ccm Topp pakn. 97*1,5 = 11 ccm Stempel 18 ccm.Sylinder 622,5 ccm -> 8,88:1 Batlan bestiller 32 stk. ventilfjærer-------------------------------------------------------------------------------4.maiBatlan bestiller div. snacks fra USA. 5. maiBGK bremsetreff PMS. Avlyst p.g.a. liten interesse. Søkeord: anno 2010 dagbok 2010 meanhorse powertuning Edited May 4, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 må vell bygge om til mekaniske løftere da ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 jepp.. men er ikke bare det man må for å ha bruk for desse for å si det sånn... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now