Jump to content

4x4 eksos


Recommended Posts

Guest ProBoTecH
Posted

Som topic sier hvor mye fløder orginal 4x4 eksos til ? er vel den som har dobble 2" rør ? hjelper det å ta vekk noen potter kanskje ?

Posted

hjelper å ta vekk katalysator og flammehemmer.

er vel disse som er hovedårsaken til høyt baktrykk i første omgang.

 

men er jo uansett en fordel med mongoose f.eks pga du får raskere spoolup også om du har liten motstand i eksosen.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted

bremset 324hk eller noe i den duren på lotto-rullen på std eksos. Dette var når bilen gikk som ett dass og det var klart MYE MYE mer effekt før. Høyeste G-måling var 207hk/tonn på hjulene med std eksos. Like etter lotto-rullen så målte vi med samme måler samme sted til 154 hk/tonn. eneste forandringen var 3" downpipe som gjorde at spoolup ble nesten som 3" mongoose. Og det er IKKE 2 stk 2" rør, men 2stk 1 3/4" eller kanskje noe rundt der. 2 stk 2" er faktisk større enn 1 stk 3".

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

mange i tyskland /sveits som tar av Y rett før bakre potte og kjører doble rør inni potta og to ut av potta

Gammelt bilde

IM000762.jpg

Posted
mange i tyskland /sveits som tar av Y rett før bakre potte og kjører doble rør inni potta og to ut av potta

Tyskere og sveitsere driver med mye rart :wacko:

Posted
Tyskere og sveitsere driver med mye rart :wacko:

enig i det -men kjøre fort kan de . Og ideen er ikke dum - det er Y en og bakre potte som er proppen i røret ...

Guest ProBoTecH
Posted

Takk for gode svar.. Er vel like greit å sveise skikkelig downpipe med en gang da.. :)

Posted
Som topic sier hvor mye fløder orginal 4x4 eksos til ? er vel den som har dobble 2" rør ? hjelper det å ta vekk noen potter kanskje ?

 

Det spørs hva du mener med "fløder til". Dersom man sveiser en nippel på down pipen og kobler en ladetrykkmåler til denne så kan man måle hele 0,25 BAR eksostrykk når motoren går på full gass, 6000 O/min og 1,0 BAR ladetrykk.

 

0,25 BAR motstand i eksosanlegget er uønsket høyt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...