Guest ProBoTecH Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Som topic sier hvor mye fløder orginal 4x4 eksos til ? er vel den som har dobble 2" rør ? hjelper det å ta vekk noen potter kanskje ?
Mark1 Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 hjelper å ta vekk katalysator og flammehemmer.er vel disse som er hovedårsaken til høyt baktrykk i første omgang. men er jo uansett en fordel med mongoose f.eks pga du får raskere spoolup også om du har liten motstand i eksosen. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
tommy w Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 bremset 324hk eller noe i den duren på lotto-rullen på std eksos. Dette var når bilen gikk som ett dass og det var klart MYE MYE mer effekt før. Høyeste G-måling var 207hk/tonn på hjulene med std eksos. Like etter lotto-rullen så målte vi med samme måler samme sted til 154 hk/tonn. eneste forandringen var 3" downpipe som gjorde at spoolup ble nesten som 3" mongoose. Og det er IKKE 2 stk 2" rør, men 2stk 1 3/4" eller kanskje noe rundt der. 2 stk 2" er faktisk større enn 1 stk 3". Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
bige Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 mange i tyskland /sveits som tar av Y rett før bakre potte og kjører doble rør inni potta og to ut av pottaGammelt bilde
JHS Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 mange i tyskland /sveits som tar av Y rett før bakre potte og kjører doble rør inni potta og to ut av pottaTyskere og sveitsere driver med mye rart
bige Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Tyskere og sveitsere driver med mye rart enig i det -men kjøre fort kan de . Og ideen er ikke dum - det er Y en og bakre potte som er proppen i røret ...
Guest ProBoTecH Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Takk for gode svar.. Er vel like greit å sveise skikkelig downpipe med en gang da..
RS 1000 Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Som topic sier hvor mye fløder orginal 4x4 eksos til ? er vel den som har dobble 2" rør ? hjelper det å ta vekk noen potter kanskje ? Det spørs hva du mener med "fløder til". Dersom man sveiser en nippel på down pipen og kobler en ladetrykkmåler til denne så kan man måle hele 0,25 BAR eksostrykk når motoren går på full gass, 6000 O/min og 1,0 BAR ladetrykk. 0,25 BAR motstand i eksosanlegget er uønsket høyt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now