Jump to content

Escort modding...


Guest totto

Recommended Posts

Guest Mr.Escort

alt blir godkjent med litt fantasi da.. har du ikke hørt om sokker i eksossen??

så lenge du holder den desibel grensa så blir det godkjent :D

de er ikke så firkanta som alle skal ha det til :?

Link to comment
Share on other sites

Sett på 2,5" effektanlegg i stedet og filter...

 

Men hva koster noe sånt da?? Total pris liksom for effektanlegg OG filter. Si at jeg kjøper det i sverige feks. Evt merker/navn som man BØR kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

Sett på 2,5" effektanlegg i stedet og filter...

 

Men hva koster noe sånt da?? Total pris liksom for effektanlegg OG filter. Si at jeg kjøper det i sverige feks. Evt merker/navn som man BØR kjøpe?

Vil du ha det bra så kjøper du:

Filter: Kn el. PiperX

Eksos: Magnex, Scorpion eller Mongoose

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Link to comment
Share on other sites

du får mer hk me et 2,5" annlegg men biltilsynet er ik så gla i høy lyd..det er der det stopper..
På en såkalt sugemotor uten ekstrem trimming (er jo tross alt en 1,6) er helt klart 2" å foretrekke! Du kan kanskje tjene en halv HK eller to på toppeffekt med 2,5", men mellomregtistret blir veldig lidende! Nå vet ikke jeg kjørestilen din men uansett så er det jo i mellomregistret en bil brukes 90% av tiden

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

jeg ville satsa på kn 57i filter jeg..

Enig!! :lol:

RsTurboKim:

Tuning er ikke så oppdaterte anngående filter... De kan ikke levere. I norge får du kjøpt filter hos www.krbtrading.no

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Mamen

Escort XR3 produsert fra september 1980- september 1983 ble levert med en forgasser som kaltes DFT, den hadde et primærløp på 32 mm og sekundærløp på 34 mm, den samme forgasseren vil man kunne finne på Fiesta XR2 produsert før 1986. Etter 1986 byttet Ford forgasseren på XR2 til en type som kalles TLDM 28/32, uten å nevne noe om effektforskjell i håndboken, det som er tilfelle er at Fiesta XR2 etter 1986 har dårligere effekt.

Så pass opp hvis du skal trimme på den måte å bytte til en XR3/XR2 forgasser, få tak i en DFT. Et annet alternativ du har, er å få tak i innsugsmanifolden på en XR3 eller pre-1986 XR2, og grave opp en Lancia Beta, som ble levert med forgasseren 34 DMTR eller 34 DATR. Dette er en enkel forgasser som det lønner seg å velge hvis du virkelig skal trimme, den er enkelt bygget opp og veldig fin når det kommer til justering av dyser, etc. Den har også større primærløp enn DFT forgasseren. Dette er toløpete forgassere i motsetning til hva mange tror, ikke doble Webere. Har du veldig mye penger tilgjengelig kan du selvfølgelig få tak i en innsugsmanifold med plass til to forgassere og få tak i et par 40 DCNF forgassere, dette DCOE's svar til tverrstilte forgassere. WebCon leverer alt til Weber. Dette er fullt mulig, men en standard 1,6 liters motor greier ikke å svelge alt slike forgassere kan levere. Men en mye større effekt vil du kunne se ved å bruke DMTR forgasser. Alle Escort modeller ble levert med Webere, utenom Ford's Variabel Venturi forgasser, som har rykte på seg for å være en lite pålitelig forgasser.

 

Som tidligere sagt, vil det også kunne lønne seg å bytte kamaksel, særlig hvis du bytter forgasser. XR3 kamakselen er identisk med alle andre 1,6 CVH motorer, så å finne en pent brukt XR3 kam er nytteløst. Kent er et firma som leverer kamakslelkit til Ford's CVH motorer. Kjøper du et kit burde du gå for det de kaller CVH22. Da får du med alt du trenger for å bytte, hydrauliske løftere, innkjøringspasta, fjærer, kamreim, og instillbart kamhjul.

 

Velger du å gå enda videre kan du få utvidet innsugskanalene i motoren, og matche innsugsmanifolden med toppen for å fjerne mest mulig motstand for luft og bensinblandingen som skal inn i motoren, dette _kan_ gjøres selv til en viss grad med heller dårlig resultat.

 

Etter dette er det kostbart å trimme, da har du valg som å bore opp blokken, sette i større ventiler, bytte stempler, veivaksel, water injection, etc. Det skal ikke være noe stort problem å få godt over 200 hk ved å gjøre alt dette med en CVH motor!

 

Men som en selvfølge bytter du eksosanlegg, har du råd kjøper du matchende eksosmanifold med et eksosanlegg, eksosmanifolden kan det lønne seg å bytte, da vanlige støpte manifolder gir lite tilbake for effekt. K&N leverer hi-flow "pannekakefiltre" til de fleste forgassere, men som du kanskje vet, bør du bestemme deg for forgasser først...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest BeatMaster

Kom innom bilhospitalet i ski etter påske(Verkstedveien 17) Så skal vi skjekke opp pris på effekt anlegg og green filter til bilen din..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...