Guest F0RD_Mondeo Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Jeg kan ingenting om BIL eller mekanikk så derfor spør jeg dere eksperter her inne... Kjøpte familie bil for 3 uker siden.I hele uka her har jeg opplevd at det har luktet svidd elektronik periodevis.Da min far og svigerfar skulle se på dette problemet i går sluttet cockpit viften å fungere på 1, 2 & 3 men fungerer fint på 4.Jeg har ikke air condition til opplysning. Derfor har jeg noen spørsmål til dere eksperter: 1. Er dette typisk Ford problem?2. Er dette noe problem å fikse selv(privat)?3. Blir dette en dyr verksted reparasjon?
Mk1-Sindre Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Dette er et vanlig problem på mondeo ifølge det jeg har lest her, er flere her som har hatt samme problem. Jeg har ikke hatt det, så vil ikke utale meg på hvordan det er, men skal det være en eller noen motstander som sitter under hanskerommet som har blit brent. Denne kan du enkelt skru ut og bytte selv ved å skjøte den nye du kjøper med det gamle ledningsnettet. Du får garantert ny på ford, kan ikke koste masser av penger. Hvis en du kjenner har litt elekto-kompetanse, få gjerne han til å hjelpe deg med dette. Det står litt info om det her, og er fint noe du kan gjøre selv. Du må nesten bare lete litt etter denne komponenten i bilen, da denne siden er fra en britisk side, og jeg ikke selv vet hvor den ligger på den europeiske utgaven.http://www.mirez.co.uk/HeaterPack.htm - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Guest 365hp Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Skift viftemotstand.. Ikke noe problem å skifte den bare du vet hvor den er.. Vet ikke hvor den er på Mondeo, men vanlig sted er bak/under hanskeromi nærheten av viftemotoren..
Guest F0RD_Mondeo Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 (edited) Dette kaller jeg Service... Takker for tipsene gutter... For å være ærlig så ser dette enkelt ut når man ser på bildene.. Edited February 23, 2008 by F0RD_Mondeo
Mondeo Power Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Bare vær obs på plasseringen av ledingene, da de nye ikke har samme farge som de gamle.
GHIA99 Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Du kan også se på denne. http://www.bilforumet.no/mondeo/60410-varm...fte-besv-r.html 99 Mondeo Ghia 2.0 Sedan State Blue 84 Granada 2.3L jubileum (solgt)
focusst Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Leningsfargene stemmer på mk 2, ikke på mk 1 Over til fienden...
Recommended Posts