Jump to content

Recommended Posts

Posted

målte min til 0,87 på mila på langtur her for noen uker siden..har 24v i sierra,er vell noe lettere en scorpio:)

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Guest bergthomas50@hotmail.com
Posted

Hvordan er det å få godkjent ombygging fra 2,916v til 2,9 cosworth motor? Det er originalt 2,916v understell..

Posted
Hvordan er det å få godkjent ombygging fra 2,916v til 2,9 cosworth motor? Det er originalt 2,916v understell..

 

12ventiler er det på 2.9'en.

 

Må vel bytte bremser hvertfall

Posted

Går ikke bremsene, fjører, dempere osv på vekta på bilen? Setter man i en motor som er større og tyngre så kreves det større bremser, fjører osv på bilen. Men nå er ikke 24v tyngre enn en standard 12v. Og så veldig mye mer effekt er det jo ikke akkurat. Jeg hadde nesten trodd at orginalt understell ville holdt men det er vel noe man bør sjekke med det lokale biltilsynet.

Posted

På mitt prosjekt så ble det oppgitt at komplett cosworth understell måtte monteres. Jeg bygger på xr4i. :) Men jeg måtte ha 2.8 fjærer, ikke cosworth pga. vekta på motoren.

Sierra XR4i

Posted

Jeg har ganske bastante meninger om dette. Skal du først bygge om gjør du det ordentlig. Ikke bare hiver i motoren og tut og kjør.

Dette temaet har vært oppe millionvis av ganger på forumet i løpet av de siste fem-seks årene (ca), og det samme svaret blir gitt hver gang.

Bytt motor, oppgrader bremser og understell. Punktum.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...