Jump to content

Recommended Posts

Guest siggen
Posted

bilen min har begynt og fuske ved pådrag.fullgass.har grønndyse oppsett med org turbo.er værst på 1 og 2 gir.er akkurat som om den går på 3.tennings kutt eller noe.

har ny gr.A coil motorsport pluggledninger og nytt fordeler lokk,den ledningsdingsen i fordeleren er og byttet.

noen som har noe forslag?tenkte på reimhjuls sensoren.

den var sånn før og ,men så reparerte den seg sjøl.

 

kom med forslag folkens

Posted

Hvilket ladetrykk kjører du? :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted

jeg har hatt et evig problem med plugger, går fint på toppen men altfor fet på tomgang/marsfart. så nå kasta jeg hele sprutet :D

 

men da har den gitt seg helt, bare gått på tre. har du prøvd å skrudd trykket helt ned? evnt slakka staget til wastegaten så den ikke lader noe særlig.

 

prøv:

 

-nye plugger

-visuell inspeksjon og test av alle slanger osv.

-sjekk bensintilførsel/mål trykket

-evnt legg opp relé og ny fet kabel til bensinpumpa, de pleier å få dårlig med strøm, sett også på en god minus kabel til pumpa.

-komp og sylinderlekasje test.

-sjekk sprutebilde på dysene, evnt prøv andre.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Guest siggen
Posted

plugger er ganske nye.rotor usikkert. jeg kjører det den lille orginale turboen orker og gi. men som sagt så har den vært sånn før og og da ble den plutselig bra.

i følge bensin måleren inne i bilen har ikke trykket forandret seg.har kjørt med sånn ting i eksosen for og se på blanding.den er riktig.

skal prøve og bytte den reimhjuls sensoren en dag og se om det hjelper noe

Guest ztineh
Posted

Hei.du burde sjekke at tps sensoren gir riktig volt uten gass og med full gass!tror det skal være 4,5 volt uten gass og 0,45 volt med fullgass!

hvis det ikke er det så får den feil blanding å vil fuske.dette har jeg justret på flere cosworth`er.det er bare å justere med å løsne skruene å vri sensoren til du får riktig volt.skruene sitter klundret og trang til.hehe.men det går :D

Guest siggen
Posted
Hei.du burde sjekke at tps sensoren gir riktig volt uten gass og med full gass!tror det skal være 4,5 volt uten gass og 0,45 volt med fullgass!

hvis det ikke er det så får den feil blanding å vil fuske.dette har jeg justret på flere cosworth`er.det er bare å justere med å løsne skruene å vri sensoren til du får riktig volt.skruene sitter klundret og trang til.hehe.men det går :D

 

 

 

ja nå har den fiksa seg sjæl igjen.hvor sitter denne sensoren?

Posted

Syns dette kan minne om dårlig jording, siden den "reparerer" seg selv hele tiden! Sjekk alle jordingspunktene dine!

Guest siggen
Posted
Syns dette kan minne om dårlig jording, siden den "reparerer" seg selv hele tiden! Sjekk alle jordingspunktene dine!

 

 

 

hmmm ja det kan jo tenkes.har jeg ikke tenkt over.

men kom til og tenke på noe som jeg ikke tror jeg nevnte.turtallsnåla spretter til værs og butter heeeelt i toppen når den fusker.

skal jaggu sjekke de jordingene.

Guest siggen
Posted

jeg har enda ikke funnet ut hva det kan være.(litt slapp om dagen)men har fått mer troa på map sensor.blir bedre når jeg skrur ned turbo trykket til ca 1.3-1.4.kjørt litt sånn,kan jeg frese det opp igjen til hva turboen klarer og levere.kanskje dårlig slange til map sensor eller no

Guest -Maverick-
Posted (edited)

Etter sjekk av veiv og fordeler sens. ville jeg ha sjekket tenningsforst.

Edited by -Maverick-

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...