Guest siggen Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 bilen min har begynt og fuske ved pådrag.fullgass.har grønndyse oppsett med org turbo.er værst på 1 og 2 gir.er akkurat som om den går på 3.tennings kutt eller noe.har ny gr.A coil motorsport pluggledninger og nytt fordeler lokk,den ledningsdingsen i fordeleren er og byttet.noen som har noe forslag?tenkte på reimhjuls sensoren.den var sånn før og ,men så reparerte den seg sjøl. kom med forslag folkens
a.cosworth Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 Hvilket ladetrykk kjører du? -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
s10an Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 jeg har hatt et evig problem med plugger, går fint på toppen men altfor fet på tomgang/marsfart. så nå kasta jeg hele sprutet men da har den gitt seg helt, bare gått på tre. har du prøvd å skrudd trykket helt ned? evnt slakka staget til wastegaten så den ikke lader noe særlig. prøv: -nye plugger-visuell inspeksjon og test av alle slanger osv.-sjekk bensintilførsel/mål trykket-evnt legg opp relé og ny fet kabel til bensinpumpa, de pleier å få dårlig med strøm, sett også på en god minus kabel til pumpa.-komp og sylinderlekasje test.-sjekk sprutebilde på dysene, evnt prøv andre. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Guest siggen Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 plugger er ganske nye.rotor usikkert. jeg kjører det den lille orginale turboen orker og gi. men som sagt så har den vært sånn før og og da ble den plutselig bra.i følge bensin måleren inne i bilen har ikke trykket forandret seg.har kjørt med sånn ting i eksosen for og se på blanding.den er riktig.skal prøve og bytte den reimhjuls sensoren en dag og se om det hjelper noe
Guest ztineh Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Hei.du burde sjekke at tps sensoren gir riktig volt uten gass og med full gass!tror det skal være 4,5 volt uten gass og 0,45 volt med fullgass!hvis det ikke er det så får den feil blanding å vil fuske.dette har jeg justret på flere cosworth`er.det er bare å justere med å løsne skruene å vri sensoren til du får riktig volt.skruene sitter klundret og trang til.hehe.men det går
Guest siggen Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Hei.du burde sjekke at tps sensoren gir riktig volt uten gass og med full gass!tror det skal være 4,5 volt uten gass og 0,45 volt med fullgass!hvis det ikke er det så får den feil blanding å vil fuske.dette har jeg justret på flere cosworth`er.det er bare å justere med å løsne skruene å vri sensoren til du får riktig volt.skruene sitter klundret og trang til.hehe.men det går ja nå har den fiksa seg sjæl igjen.hvor sitter denne sensoren?
xr4ti Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Syns dette kan minne om dårlig jording, siden den "reparerer" seg selv hele tiden! Sjekk alle jordingspunktene dine!
Guest siggen Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Syns dette kan minne om dårlig jording, siden den "reparerer" seg selv hele tiden! Sjekk alle jordingspunktene dine! hmmm ja det kan jo tenkes.har jeg ikke tenkt over.men kom til og tenke på noe som jeg ikke tror jeg nevnte.turtallsnåla spretter til værs og butter heeeelt i toppen når den fusker.skal jaggu sjekke de jordingene.
Guest siggen Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 jeg har enda ikke funnet ut hva det kan være.(litt slapp om dagen)men har fått mer troa på map sensor.blir bedre når jeg skrur ned turbo trykket til ca 1.3-1.4.kjørt litt sånn,kan jeg frese det opp igjen til hva turboen klarer og levere.kanskje dårlig slange til map sensor eller no
Guest -Maverick- Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 (edited) Etter sjekk av veiv og fordeler sens. ville jeg ha sjekket tenningsforst. Edited March 23, 2008 by -Maverick-
Recommended Posts