Jump to content

Cosworthfanger


Count

Recommended Posts

Guest TA-Racing
Inni Cosworthfangern min er det fullt av skum.. Skal det være der? Vil tro det bidrar til å stive den opp.

Ja,det skal være skum i dem. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest TA-Racing
Ok... Skal plastsveise den nå.. Noen jeg kan bruke for å fylle i igjen? Byggeskum? :)

Er det ikke byggeskum de bruker da tro..? Er jo helt likt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok... Skal plastsveise den nå.. Noen jeg kan bruke for å fylle i igjen? Byggeskum? :)

Er det ikke byggeskum de bruker da tro..? Er jo helt likt. ;)

bruk byggskum du, reingjør grundig først, så det fester seg. ikke glem at byggskum ekspanderer noe *****...

Link to comment
Share on other sites

Hvor er fangeren festa forresten? Noen som har tegninger på dette?

den er vel festet på samme måte som på en vanlig sierra tenker jeg.løsne innerskjermen på begge sider foran. sitter en skrue på vær side.så er det bare og dra den rett av.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er fangeren festa forresten? Noen som har tegninger på dette?

4X4 festet i sidene med skruer ( festene er RÅ dyre ) og så tredd inn forran .

Vinge bil ; festene på siden + to sruer forran (ta vekk grillen da kommer du til skruene )

Link to comment
Share on other sites

bruk byggskum ja. en kamerat av meg skulle kjøpe en originalfanger (med skum i), men denne kostet nesten fire ganger så mye som en uten. dermed kjøpte han en uten, og fylte denne med byggskum.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noen som kan ta et bilde av dette her?

Vi har nå pent fortelt deg slik det skal gjøres Og vi kan gjenta i det uendelige .

Ta den ene skruen på føresiden rett ved kanten av fangeren skru den ut . Gjør det samme på andre siden . Dra foriktig fangeren frem over . Det du vill oppdage om ikke brillene dugger er ledningene til ekstra lysene må kobles fra . Når det er gjort dra fangeren rett ut . og den detter ned på bakken og du får merker i lakken . Du vill da se to firkant hull med plastik styringer stå igjen i bilen ... og to firkant jern stå opp fra fangeren om du legger den med lysene ned .........

Vær litt forsiktig med festene på siden , der du skrudde ut skruene , de koster 1000 stk hos ford .................

Ellers til frode : det er bestandig billigere og kjøpe en kopi i glassfiber enn orginal .................

Link to comment
Share on other sites

Problemet skjønner du Bige, er at jeg hverken har briller eller bilen fangeren ble dratt av. Og heller ikke lys og ledninger festet til fangeren. Jeg bare lurte på hvordan FESTENE så ut fordi jeg mest sannsynlig må lage nye fordi de ikke er de samme som på en Scorpio.

 

Så jeg spør igjen; noen som kan ta et bilde av festeanordningen i fronten? For som du sier så henger den ikke bare og dingler i fronten, men er festet med nettopp to firkantjern.

 

Med festene på siden mener du plastiksaken som er poppet fast og som det er hull i? Må sikkert lage noe her også, for det er heller ikke likt.. :rolleyes:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Hei

Hadde du sakt det før.....

Var inne og så på scorpio fanger og den er festet på en helt annen måte . Ingen støtte i fronten , bare noen bærejern .

Og som du sier er også festene på siden andeledes ....

Spørsmål : er ikke sierra fangeren for smal ?? , er det ikke lettere og bruke en sco cosw fanger ....??

Har selv lagd sidefester på cosw fanger lik den billige som brukes bla på DOHC .

Skal du fjærne sidefestene på cosw fanger , bor forsiktig ut naglene og selg dem ..

Link to comment
Share on other sites

Et er litt herpet men kan lett repareres. Går det an å selge de altså..? Hmm... Interessant.

Scorpio Cosworth fangeren er klin lik den vanlige, så der er det ikke så mye å hente. En skulle ikke tro det, men Sierra Cosworthfangeren er faktisk like brei. Cosworthfangeren er etter det jeg forstår breiere enn standard Sierra fanger.

Jeg mener, det må vel være noen kontakt mellom de bærejernene og fangeren?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...