Guest HinkY Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 kjøpte en Transit som har OHC motor, motorkoden er vel NAE 57KW. fikk den billig pga toppakning var gåen. så skiftet toppakning og ventiltettere og skulle starte den, men det gjorde den ikke (den gikk når jeg kjøpte den, men røyk veldig blått). så tok jeg å justerte tenningen på rotoren mot klokken, vrei den faktisk ganske mye føre den startet igjen. Og når jeg fikk startet den så gikk den å putra litt, akkurat som tenningen er gal. Da fikk j tak i stroboskop/tenningslampe. og skulle til å starte igjen men får ikke start på den nå i det hele tatt, den går på starteren, og stagger. Det er ett tegn på at den også har feil tenning, men uansett hvordan jeg vrir på rotoren så får jeg ikke startet den nå lengre:( har tatt av topplokket og sjekket om kamakslingen står riktig i forhold til rotoren (syl 1 vannrett og veksling på syl 4, og da skal rotoren stå mot tennledning 1). noen forslag? er nye tennledninger og plugger. men kan hende pluggene er ødelagte pga olje sølete plugger, men har vasket dem skikkelig.. og dem gnister.
Furre Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Har du bensin på bilen? mange som har gått på en smell der.. 88 Sierra cosworth 2-wd
Guest HinkY Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 jaja, seff. er da bensin helt inn til gasser'n, og det lukter da bensin i motorrommet hvis j drar den litt på starter'n.
Guest HinkY Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 skal prøve å gjøre ett tappert forsøk på den i kveld, skal rotoren stå på 0-punktet forå få den til å gå da?? åsså justere etter det?
Kverna Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 skal prøve å gjøre ett tappert forsøk på den i kveld, skal rotoren stå på 0-punktet forå få den til å gå da?? åsså justere etter det?Rotor skal stå på nr.4 når nr 1 veksler Min fotoblogg
Guest HinkY Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 ja, stemmer det, men tar å tauer den til noen jeg vet om som har god peil på OHC jeg, orker ikke å gjøre alt verre nå! hehe
bige Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 sjekk att alle merkene er riktige - tyder på att ett er feil ..(reima)
D.Toft Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 sett veiven på OD, den tappen på blokken rett over merket på reim hjulet, og sett toppen på tennigsmerket sitt, da skal den lille tappen i kamdrevet stå nedover. rotor skal da peke på sylinder 1. starter den ikke nå, eller ved flytting av fordeleren litt frem eller tilbake, så er tenning 180 grader feil.. tenningsrekkefølge er 1-3-4-2. sylinder 1 er nærmest radiator..
cossiemk1 Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 sett veiven på OD, den tappen på blokken rett over merket på reim hjulet, og sett toppen på tennigsmerket sitt, da skal den lille tappen i kamdrevet stå nedover. rotor skal da peke på sylinder 1. starter den ikke nå, eller ved flytting av fordeleren litt frem eller tilbake, så er tenning 180 grader feil.. tenningsrekkefølge er 1-3-4-2. sylinder 1 er nærmest radiator.. Og da tar du reima av, og snur kammen 180 grader, eller en hel runde på veiva
fiesta_xr2i Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 nye plugger 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Truckdriver Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Er du sikker på at toppaknigen ligger rett på? Ohc har jo desverre ikke styrehylser orginalt! Jeg hadde samme symptomene på min IS etter at jeg hadde overhalt motoren i høst. motoren ville bare gå mens starteren gikk. etter litt justerin av tenning fikk jeg bilen så vidt til å gå, med lekkasje fra forbrenningen ned i bunnpana, resulterte i at oljepåfyllingslokket til slutt spratt av. Hadde ingen lekkasje av olje eller kjølevæske. Feilen jeg hadde gjort var at jeg ikke hadde brukt styrepinner når jeg monterte toppen, slik at pakningen hadde forskjøvet seg. Jeg tok da to gamle toppbolter og kappet hodet av og skrudde de ned i fremste og bakerste hull på høyre side av motor (eksosside). Det kan være lurt å skjære et spor i toppen av skruene slik at de går an å få lett opp når de nye skruene skall i.Kan også nevne at jeg flere ganger har montert ny toppakning på Ohc uten styrepinner, men med godt resultat. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts