Guest jensen87 Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 sitter her å må bytte hjullager forran.noen som kan beskrive fremgangsmåte? må man presse på plass noe her? trenger svar fort:P
WingDude Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Tilgang til presse er et must ja. Bærekule, endeledd, fjærbein og drivaksel må blant annet løsnes for å få av hele navet som må i en verksted-presse.
Guest jensen87 Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 inni i lageret så sitter det en hylse med noen splines, må denne presses ut, eller er det lageret som må presses ut?
Mondeo Power Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 inni i lageret så sitter det en hylse med noen splines, må denne presses ut, eller er det lageret som må presses ut? Det er spindelen (den som hjulboltene er festet i) den må ut ja. Husk å fjærne låseringene før du presser ut resten av lageret.
Guest jensen87 Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 er det 2 låserinegr?hvor sitter den andre?(den første, eneste som jeg har sett sitter på innsiden (lengst mot midten av bilen))
WingDude Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Sitter vel låsering på begge sider av lageret mener jeg.
Guest jensen87 Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 hva gjør man så om akselen sitter fast?dritt å måtte ta ut hele dritten, med drivaksel og alt?(avdrageren bøyde seg før den løsna:()
Mondeo Power Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 luftmeisel med rund tupp i senter på akselen.
WingDude Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Rustløser og tung hammer, pass på å ikke stuke gjengene.
Leo Posted March 18, 2008 Posted March 18, 2008 Stor acetylen/oksygen-brenner. Jeg sto et kvarter å varma med det største skjærebrenner-hodet, før jeg banka med det største bankometret jeg fant. Gikk med et nødskrik. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest jensen87 Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 takker for alle svar, har nå fått ut begge sidene, og bytta begge lagra, nå gjenstår det bare å montere, men det er jo en morsom og enkel sak kan jo da nevne at etter jeg varma opp til den var rødglødende og prøvde og banke ut, så endte det altså med å sette hele dritten med akselen i pressa, det måtte 25tons press til før den ga etter. men ellers var det plankekjøring å få ut lagrene. så takk for alle fine svar, og håper denne kan hjelpe andre fortvilende hjemmemekanikere som meg:D
Recommended Posts