sierraracing Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Forsterkeren min har en lei tendens til å gå over i "sikkerhetsmodus" så fort jeg skrur på anlegget.Og når den først fungerer, og jeg skrur opp volumet så går det ikke lange tida før det samme skjer igjen.Noen forslag til hva dette kan være?Gått over alt av strømkabler og det er ikke dårlig kontakt noe sted. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
HPL Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Er den gammel?Jeg opplevde mye samme problem da jeg jobbet med service på PA anlegg. Gamle forsterkere gikk lett i protect, uten for mye belastning. Hvordan er høyttalerne koblet? Er de koblet slik at du kommer under minste anbefalte motstand(ohm)? 1998 Volvo S80 - 231hk
sierraracing Posted March 26, 2008 Author Posted March 26, 2008 Alt var satt inn da jeg kjøpte bilen. Så har ikke info på høyttalere og forsterker utenom det som står på.To 10" som er brokoblet på de samme utgangene.Har bare blitt verre og verre egentlig. Fungerte da jeg kjøpte bilen. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Asil Racing Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 er forsterkern montert på basskassa ? jeg gjorde det en gang , tokk ikke lang tid før den forsterkeren var føkka rister løs vettu
HPL Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Alt var satt inn da jeg kjøpte bilen. Så har ikke info på høyttalere og forsterker utenom det som står på.To 10" som er brokoblet på de samme utgangene.Har bare blitt verre og verre egentlig. Fungerte da jeg kjøpte bilen. Er de to 10" koblet i 2 eller 8 ohm da?Vet du om den tåler det?I tillegg er forslaget til Asil Racing en case. Du vil nok ikke nødvendigvis se hvor det kan være dårlig kontakt. Kjøp deg en ny forsterker... (kjøp min...) 1998 Volvo S80 - 231hk
sierraracing Posted March 26, 2008 Author Posted March 26, 2008 hehe, kan nok ha noe med at den er skrudd i kassa ja.Har ikke så mye kunnskaper om det her så det kan jeg ikke svare på.Regna med at det blir en ny forsterker ja. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
sierraracing Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Hvis det da er noe som er ristet løs i forsterkeren, er det da mulig å måle seg fram til hvor dette har skjedd? Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Bjørn_H Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Du har sjekket at jordingen ikke har løsnet? Det skjedde på meg, og da kom disse symptomene. 88 Sierra Cosworth 2wd
sierraracing Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Jupp, sjekka det. Sitter fast i begge ender av kabelen den. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Guest Ford For Life Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 er jo en mulighet for at forsterkeren er i minstelaget da..søk litt rundt på nettet og se hvor stor den forsterkeren egentlig er har vert borti den selv og da trengte jeg kunn og skifte forsterker
sierraracing Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Tja, syns det virker litt rart også i og med at den fungerte skikkelig en god stund etter jeg kjøpte bilen. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Guest Ford For Life Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 kan være at den har gått varm slik at det er delvis smeltet og dermed dårlig kontakt inne i forsterkeren
sierraracing Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Det kan være en mulighet. Men hvordan er det da mulig å få rettet på det? Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Complexity Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 (edited) Hvis det da er noe som er ristet løs i forsterkeren, er det da mulig å måle seg fram til hvor dette har skjedd? ja, det er fult mulig. men det blir en god del arbeid, å du er nesten nødt til å ha skjema på forsterkeren for å kunne måle, og en signalgenerator for å sende inn en stabil tone Edit: med mindre du ikke ser noen svidde komponenter eller løse komponenter når du åper den da. Edited April 22, 2008 by Complexity Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
sierraracing Posted April 22, 2008 Author Posted April 22, 2008 Åja. Skrudde opp forsterkeren i dag. Og på en "spole" så det ut som om isoleringslakken hadde smeltet på en 4-5 ledninger.Klarer ikke helt se om disse ledningene kommer i kontakt med hverandre.Klarer ikke finne noe annet som kan tyde på noen feil. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Guest Brian Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 Åja. Skrudde opp forsterkeren i dag. Og på en "spole" så det ut som om isoleringslakken hadde smeltet på en 4-5 ledninger.Klarer ikke helt se om disse ledningene kommer i kontakt med hverandre.Klarer ikke finne noe annet som kan tyde på noen feil.det skal være isolasjon på alle ledningene i spolen. min fårsterker gikk også bare i protect, men det var fordi den sto på kassa, og da har det rista så mye at en temp føler til en spole hadde løsnet fra spolen og knukket en av de to ledningene som holdt den stående oppe. fikk farn min til og lodde det, så var det tipp topp igjen. (han er utdannet radiomekaniker, men eier eget tømmerfirma)
cossiemk1 Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Hvis du har en 2kanals forsterker, og 2stk 10" med singel 4ohm spoler, og da har paralellkoblet de på forsterkeren, så vil forsterkeren se det som en 1ohms last, og det er det nok ikke sikkert forsterkeren din liker
sierraracing Posted May 26, 2008 Author Posted May 26, 2008 Har prøvd å koble vekk den ene sub'en og det har ikke blitt noe bedre av det. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
cossiemk1 Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Har prøvd å koble vekk den ene sub'en og det har ikke blitt noe bedre av det. Da er nok forsterkeren din defekt ja.... finn frem en tusenlapp+, og kjøp deg en soundmagus
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now