Jump to content

Intercooler på sierra


Gridset

Recommended Posts

Hei

 

Har søkt og letet på dette forumet, og div andre forum, men ikke funnet noe godt svar på dette. har en intercooler fra 4x4 cosworth, som jeg skulle ha montert på mk1 is'n min. Det jeg lurer på da er hvor det blir enklest å montere den, har tenkt på cosworth radiator, men virker som om innsuget blir litt vel høyt for at det skal passe skikkelig. lurer på om det er noen som har festet den i fronten? tenker på å kutte litt i fangeren og bolte den fast til den stålbjelken som går på tvers over fronten?

 

noen som har noen erfaringer/meninger om dette? evt noen som har brukt cosworth radiator. hvis noen har en slik radiator å selge meg billig, så er jeg intressert :)

Link to comment
Share on other sites

hvordan får de hengt den der? :S får jo bare rundt 10cm klaring mot bakken da?

 

Under radiator går helt fint... har det selv... Er selvfølgelig litt lavt, men ikke lavere enn at det går HELT fint, mye annet som tar nedi før evt IC... Eneste er å være litt forsiktig over fartsdumper...

 

Over radiator, altså som cosworth, så må man ha cosworth radiator, da denne ikke bygger så mye i høyden, og man får da over radiator...

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

kjører vannet inn på cupevifta vi

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte med 4x4 cooler over orginal sierra mk1 radiator på IS turboen min. Laget bare fester selv, radiatoren ble stående innafør cooler litt skjevt.

Så det går det, men hvis du skal ha no utstillings bil så er det vel ikke så pent :blink:

Men nå kjører jeg med cossie radiator og 4x4 cooler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte med 4x4 cooler over orginal sierra mk1 radiator på IS turboen min. Laget bare fester selv, radiatoren ble stående innafør cooler litt skjevt.

Så det går det, men hvis du skal ha no utstillings bil så er det vel ikke så pent :blink:

Men nå kjører jeg med cossie radiator og 4x4 cooler.

 

kanskje jeg prøver noe sånt :)

 

noen som vet hva slags gjenger det er på det hullet i blokka som folk pleier å ha oljereturen til? og hvor stor inner diameter bør det være på oljereturslangen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

det du kan gjøre er og henge på IC over radiator,lage noen rør som er ca 13cm lange med mutter i ene enden og skrue i andre enden som du setter der original skruene til radiatoren går. da får du radiator rett under ic.

vil bli litt lavt men det går uten problemer. jeg hadde en svært lav sierra som dette var gjort på.

vil bli bedre enn og sette radiator under radiator.

kortere røravstand fra turbo til ic og fra ic til innsug. +at det ser mye bedre ut

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...