Jump to content

sierra 2,8v6 hvor langt kan den gå?


Guest Ford For Life

Recommended Posts

Guest Ford For Life

som det står i topic så lurer jeg på hvor langt en 2,8 4x4 sierra motor kan gå før jeg må byne å overhale eller bytte masse deler

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH

Hvor langt er ett snøre ??

Som nevt ovenfor.. De kan gå alt fra 20 000. til 500 000.

 

men en normalt brukt motor må du nok begynne å regne med litt overhaling rundt km du nevner..

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH

Snakker vel da om det som er gåent på motoren.. Det spørsmålet du stiller er umulig å svare på... Det kommer ann på 1000 faktorer! Men vanlig overhaling er sliping av ventiler, nye lager rundt om.. osv..

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
ja ser den je hehe..

så stort sett bare lager og sliping da ok ikke så allt for dyrt da hmmm

 

 

Lager og sliping osv kommer fort på 3000-5000 da.. Overhalte 2.0l min og det kom på ca 5000 bare i deler..

Og for å si noe om dette er mye penger eller ikke må du tenke på verdien/kjøpeprisen på motoren i seg selv.. Så billig er det ikke :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hvis motoren går fint, ikke ryker mye og drar slik den skal er det neppe noe å bekymre seg for. Bilen jeg har nå har passert 400.000 for lenge siden, funker helt fint enda (riktignok ikke ford, men likevel)

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
Hvis motoren går fint, ikke ryker mye og drar slik den skal er det neppe noe å bekymre seg for. Bilen jeg har nå har passert 400.000 for lenge siden, funker helt fint enda (riktignok ikke ford, men likevel)

 

Hehe blir noe annet når det ikke er ford :blush:

 

Mercedesn min er vel runnet 350k og den får smake nesten vær dag. !

Link to comment
Share on other sites

Må si meg ening med Erik her.. Dette er en motor som sikkert man kunne kjørt x antall ganger rundt kloden, bare den har fått normal pleie :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

260` km begynner å bli litt, men den kan utmerket godt gå mye lenger uten overhaling. Hør etter ulyder (bortsett fra at den sikkert tikker litt), sjekk om der er unormalt bensin/oljeforbruk o.l. Hvis ikke har du antakelig en sunn motor som går lenge enda. Unormalt høyt oljeforbruk og ingenting annet, tyder ikke på noe mer alvorlig enn dårlige ventilhetter (typisk for disse motorene.)

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis i harstad som kjøpte en granada 2,3 som hadde gått som drosje. den hadde rullet over 600k med samme motor. Var nok heller bilen som var mest utslitt der i gården :rolleyes: Så det kommer helt an på hvilken pleie motoren/gir og drivverk får. Har en tendens til å ryke ganske fort i mellom hendene på en 18 åring.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life

bra jeg er 19 da hehe..

men da ser det jo lovende ut da bare å ta ut penger så er den min jippi

fin bruks bil vett

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life
jeg har kjørt en 2.8i som runda 800 000 km ;)

 

2,8i 4x4???? er vel en del mer på kjenninger på en 4x4 eller?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...