Jump to content

Bilen min


Guest t0ffel

Recommended Posts

Guest t0ffel

Tenkte jeg måtte legge ut noen bilder av lille prosjektet mitt :rolleyes:

 

Bilen er en 96 mod. 1.8 sport, med 90.000km på hjula.

 

Selve bilen har jeg hatt ca. 1.5 år, men har stått i deler ca. 1 år pga. en suss med eb fjellvegg!

Har gått litt tregt med opprettinget, for man styrer med en del andre ting.. men nå skal jeg ha den ut på veien å ha den klar til i sommer..

 

litt om delene som er satt på/byttet etter krasjen.

-svarte halo lykter

-dts coiloversett

-stylingfangere forran og bak av merke jeg ikke husker

-alt av endeledd, drivledd, drivaksling, styrestag, bremser, frontplate, innerskjer og hjulbuen på venstre side og en del andre ting som jeg ikke kommer på i farta :unsure:

 

 

 

 

Bilde026.jpg

 

Bilde027.jpg

 

Bilde028.jpg

 

Bilde029.jpg

 

 

Bi

fint med tilbakespill på bilen..

 

 

Mvh. André

Edited by t0ffel
Link to comment
Share on other sites

var fin den. men nye skilter hadde gjort mye. har veldig lyst på de lyktene du har, hvordan er passform på de og er de enkle å montere? kanskje litt mørkere baklykter?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Guest t0ffel
var fin den. men nye skilter hadde gjort mye. har veldig lyst på de lyktene du har, hvordan er passform på de og er de enkle å montere? kanskje litt mørkere baklykter?

 

Ja. tror jeg skal hente ut et par nye.. ser mye bedre ut uten bulker å slitt maling...

Lyktene var så å si bolt on.. litt tilpassing me festene men ellers greit.. det er 8 lys i hver lykt så det er bra utvalg hvordan du vil ha lysene..

 

Har planer om å tone lyktene.. må bare få bilen på eu-godkjenning først.. :)

 

Bilde015.jpg

slik hadde det jeg før..

tror det blir noe i den retningen, bare litt lysere :)

Link to comment
Share on other sites

Guest t0ffel

tja, fornøyd foreløbig.. men tror jeg blir å sette inn xenon etterhvert..

 

å videre enn det, i nærmeste framtid så skal jeg få satt på en svart grill, tone rutene og se om jeg ikke får bygd inn noe lyd i bagasjen.. har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg vil ha det ennå, men blir vel noe så man får utnytta plassen litt :)

Link to comment
Share on other sites

svart grill blir nok pent. har det på min og ville ikke bytta den bort mot noe.

hvis du ikke har store krav til lydtrykk kan 1 eller 2 10" være veldig fint å putte baki. i min stv har jeg bare en 10" og det funker fint det.

jeg driver å bygger ei kasse som blir kjempe smal som skal stå helt inntil ryggen på baksetet. på det breieste er kassa ca 20 cm og på det smaleste ca 7 cm også går den hele bredden av ryggen. noe lignende vil nok funke bra i din bil også tenker jeg. ellers så kan du jo støpe i glassfiber på hver side bak hjulhusene. tar ikke mye plass det heller. det er sikkert tusen løsninger på akkurat det der:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Guest t0ffel

har 2, 10" liggende som er planen å få bak i..

Er mer opptatt av pen lyd, enn trykket, så blir nåkk lukket kasser! :)

skal også se om jeg får skjult forsterkerne på en måte!

(får se om det blir helge-prosjekt :P)

Har akkurat vært å skiftet girolje, og satt inn en ny revers sensor, og merket opp kablene til ny sikringsboks, for å se om jeg får futt i varmeapparatet..

Må se om jeg får tid å sette den inn i morgen!

Er noe møkk å være uten det her nede på vestlandet! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest t0ffel

Var inne på EU-godkjenning idag å fikk 2, 2-erfeil, ene på at jeg hadde hvite blinkelys istede for orange, og det andre på grunn av for mye CO i avgass..

står 0,45 men er ikke sikker på av hva!? står bare: CO > 0.3% ved forhøyet tomgang..

Leste på forumet her at CO ikke har noe å si når bilen er over 5 år og gådd over 80.000 så lenge bilen har cat.!? stemmer dette?

 

Ellers så får jeg prøve å bytte oljefilter, å plugger å prøve på nytt... :)

Link to comment
Share on other sites

pnkt 1. ta og putt i gule pærer i blinklysa så di lyser gult når du blinker

 

nei den skal 0.5 på tomgang maks og 0.3 på forhøyet tomgang maks. så lenge bilen har katalysator altså etter 89 en gang kom det kravet.

Link to comment
Share on other sites

Guest t0ffel
pnkt 1. ta og putt i gule pærer i blinklysa så di lyser gult når du blinker

 

nei den skal 0.5 på tomgang maks og 0.3 på forhøyet tomgang maks. så lenge bilen har katalysator altså etter 89 en gang kom det kravet.

 

 

Gule pærer er allerde fikset! :)

 

Får prøve å skifte filter å plugger, så få vi se hvor det går! :)

Link to comment
Share on other sites

bilen SKAL være god å varm. det er den som godkjenner bilen som har ansvar for at dette blir utført korrekt. hvis du mistenker at det ikke er gjort riktig så har du all rett til å klage og evt. at de gjør testen om igjen mens du ser på gratis

 

har 2, 10" liggende som er planen å få bak i..

Er mer opptatt av pen lyd, enn trykket, så blir nåkk lukket kasser! :)

skal også se om jeg får skjult forsterkerne på en måte!

(får se om det blir helge-prosjekt :P)

Har akkurat vært å skiftet girolje, og satt inn en ny revers sensor, og merket opp kablene til ny sikringsboks, for å se om jeg får futt i varmeapparatet..

Må se om jeg får tid å sette den inn i morgen!

Er noe møkk å være uten det her nede på vestlandet! :blink:

 

2, 10" blir nok veldig bra. godt å se fler som bryr seg om lyd istedenfor lydtrykk.

jeg har lukket kasse selv også.

det jeg tenkte med min kasse var å montere forsterkerene på hver sin side av bassern også lage et deksel som blir liggende utenpå alt sammen. bare bassern og toppen av forst. som kommer til å synes. har også kanskje tenkt på noe neonlys greier rundt det hele, hvis det ikke blir for harry da:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Guest t0ffel

Ja, tenke å på å prøve å bygge dem ut til hver sin side å få samla forsterkerene i midten under nogen slags plate :]

får se hva jeg finner på..

 

Hadde planer om å få bytta sikringsboksen idag, men da jeg tok den ut av delebilen så jeg at den var mer eller mindre svidd..

plastiken hadde faktisk smelta litt ned i den, så måtte ødelegge noen av kontaktene før jeg fikk den ut!

Får se om jeg får tid til å svinge innom huggern i nærmeste framtid for å se om jeg får tak i en ny en. :)

 

Er det noen som vet om det ligger noe skjema over alle ingangene og utgangene på sikringsboksen ute på nett, så man kansje kan prøve å feilsøke litt på den, sånn bare for morro skyld?

Edited by t0ffel
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Legger ut noen nye bilder av bilen :]

 

eskrot012.jpg

 

eskrot008.jpg

 

eskrot002.jpg

 

eskrot006.jpg

 

Lurer også på om det er noen som har en hjulbuevalse i bergensområde som er villig til å låne/leie den til meg!? :]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Utrolig pen bil du har der :)

 

Men hvor får man kjøpt disse lyktene? Vært på utkikk etter noe liknende til min mk5....

 

bs-bildeler har vel.

 

HER hadde de også noe lignende

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
faktisk en av de penere MK6 jeg har sett :)

 

Takker :)

 

Hmmm.. Både BS og AutoSpar hadde bare til MK6 desverre...

 

det nærmeste du vil komme halolykter uten å gjøre for mye utav det er vel å kjøpe slike.

 

36e31d1c1c350a18a6421a12dfe55af4.jpg

 

dette skal vistnok være til mk5 :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...