Jump to content

Interesse for brukte 4x4 Cosworth-deler??

Recommended Posts

Guest CortinaCosworth
Posted

Hei!

Har en bil på "hånda" fra utlandet nå.En Cosworth 4x4,1990 mod. Trenger bare motoren selv men vurderer å kjøpe hele bilen,da det er greit å få prøvd godsakene før det monteres inn i prosjektet mitt.

Det jeg lurer på er om de delene som blir igjen (ALT utenom motoren) er lett omsettelige deler?? Eller er det ikke marked for dette?

Alt er vel interessangt til rett pris,kanskje? ;)

Håper noen har erfaring og/eller kan komme med råd om dette.

Har ikke Sierra selv,derfor har jeg ikke peiling på etterspørselen på deler....

Guest CortinaCosworth
Posted

Skal si ifra om det blir noe utenlandstur på meg.Er bare på planleggingsstadiet enda. Vil bare sjekke etterspørselen litt. Vil ikke sitte med garasjen full av deler jeg ikke trenger!!

Blir noe ekstra kroner å legge ut i forhold til det jeg hadde beregna(Bare motor). Men blir det aktuelt,har jeg ikke ønske om å prøve å tjene noe grove penger på det. Er kun interessert i motoren jeg,så bare jeg får igjen de extra utgiftene utover det,skal jeg bli fornøyd! :D

Får se an litt,må vel ha igjen noen kroner til å kjøpe julegaver også! (Ikke BARE til meg selv :rolleyes: )

Guest JvhCossie
Posted

Hvor bor du Costinacossie??? Er nok kanskje intressert i noen deler... :)

Guest TA-Racing
Posted

Jeg er intressert i fordelingskasse og ALT av drivverk! Hvis pengene strekker til da vell og merke... ;) :D

Guest CortinaCosworth
Posted

Jøss,detta var litt av en respons!!

Som jeg skrev er dette bare under planlegging og vurdering.

Har non forskjellige motorer her i Norge jeg ANTAGELIG skal se på i løpet av uken. Hvis det blir en handel her i Norge,blir det jo ingen utenlandstur.....

Selv om det hadde vært jæv...g MORO! :D :D

Guest JvhCossie
Posted

Spør igjen jeg... Hvor bor du?? :rolleyes:

Guest CortinaCosworth
Posted

Bor i Hønefoss. Hvor bor du??

Guest JvhCossie
Posted

0ki... rett over åsen... Hurdal... Naboen skal montere Cossi motor og 4x4 drivverk i en Cortina så trodde det var han... :rolleyes: :rolleyes:

Guest CortinaCosworth
Posted

Hehe,MITT prosjekt har så vidt starta,bare!

Har demontert bilen og kvitta meg med de orginale delene fra Cortina´n. Det er forøvrig en 66 mod,orginalt en 1500 deluxe. Har hamstra deler fra Rally Design i et par omganger nå,begynner å hjelpe. Karosseriet er så og si helt ubehandla,bare sandblåst inni og bagasje foreløpig. Skal etter planen starte med litt karosseriarbeide utpå nyåret,tenkte da å få sandblåst og gjort den ferdig ombygd under.

Blir noe platearbeide i gulvet,da jeg skal ha inn T-5 kassa,planer om å sette inn hele eller deler av Sirra tunnelen.

Det er langt fram til bilen er ferdig og ikke har jeg dårlig tid heller!

Ser derfor liten vits i å poste noen bilder av en orginal Cortina,kan heller poste noen når jeg kommer i gang utpå nyåret. :D