Jump to content

"dynamostøy"


dohcen

Recommended Posts

kjøpte en blaupunkt forsterker av en kompis som jeg bruker på frontsettet og 6x9" i sierraen min.

har trippelskjermet signalkabler på førersiden av bilen og strømkabler på passasjersiden av bilen.

nå har jeg problemer med dynamostøy for første gang og lurer på hva jeg kan gjøre for å forhindre dette??

 

pipelyden følger turtallet på motoren og det er lite gøy når man hører på musikk!!

 

noen som har noen tips til meg? :blush:

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Et par tips:

 

- Legg opp ny strømkabel fra batteri til spiller hvis du ikke allerede har gjort det.

- Sjekk jordingen.

Ford Mondeo 2.0 1995 sedan

Ford Mondeo 1.8 2000 stv

BMW 316i 1991 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Et par tips:

 

- Legg opp ny strømkabel fra batteri til spiller hvis du ikke allerede har gjort det.

- Sjekk jordingen.

 

 

har kliss nye kabler fra batteri til spiller så der burde det vel egentlig ikke være noe problem?!

jordingen til forsterkeren har jeg i setebelte festet under baksetene, har hatt andre forsterkere med samme jording uten problem,

men er jo verdt å sjekke det....

 

flere tips? :blush:

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært plaget med dynamostøy. Men har nå lagt opp ny strøm og jording til spiller, samt lagt opp signalkabler under førerstol og rett bak under basksete, så klart under gulvtrekket og pakket inn i isolasjon. Det er ingen form for støy fra høtalere nå. Jeg bruker billigkabler fra CD-Cardic uten noen spesiell form for skjerming. Strømkabel ligger tilsvarende under passasjerstol, med eget hull igjennom torpedovegg. Det nermeste strømkabelen er andre strømførende ledninger er 20cm, untatt siste stykket opp mot batteriet. Eneste plassen signalkabler er i nærheten av andre ledninger er like ved cdspiller. Det var så klart en del arbeid, men er i ettertid klart verdt det. Jeg la samtidig opp en ekstra signalkabel i tilfelle en av de andre blir skadet.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøv å legge en jordingskabel fra batteriet til spiller og videre til jording på forsterker.

Minsker samtidig sannsynlighet for at forsterker trekker strøm gjennom signal på spiller.

Sjekk jordingspunkt mellom batteri og chassis

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...