Jump to content

4x4 DOHC 1991' MT75? Vibrasjon fra mellomaksel.


exin89

Recommended Posts

Har en Ford Sierra 4x4 Dohc, og det er plagsom resonanslyd fra mellomaksel når jeg ligger i ca 60km/t. Gir seg igjen når jeg kommer oppimot 80. Regner med at det er ubalanse i mellomaksel. Og ettersom hva jeg har skjønt så kan dette forekomme når mellomaksel har vert demontert fra MT75 kasse. Er ikke sikker på om jeg har MT75, men har lest at alle XR4x4 og DOHC etter 86 elns har MT75. Er det stort værre enn å prøve å montere mellomaksel en annen vei. Er vel tre bolter til mellomaksel på utsida av kassa, så kan ikke være så mye jobb å prøve på det.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Mellomakselopphenget ditt. Den skaper resonans i bilen din. Har akruratt det samme på min.

Ja. Den sitter utenfor kassa som du kan ta å bytte hvis den er slitt ;)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Hvor er mellomakselopphenget ?, er vel ikke noe som holder mellomaksel oppe annet enn der den er festa til girkassa i de tre boltene eller hva nå det er.

 

Det jeg tenkte på var at mellomakselen er montert en annen vei enn den skal mtp avbalansering elns.

Edited by exin89

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

tok en tur under bilen i stad, og det ser ut til at mellomaksel opphenget bør byttes, er litt slark i opphenget. Får se om jeg får kjøpt ny foring i opphenget snart.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Og ikke glem at det faktisk er ett lager inne i mellomakselopphenget. Vist lageret er ødelagt vil det komme ulyder fra det. Vist lageret skiftes bør mellomaksel avbalanseres, vist ikke kan levetiden på girkasse og mellomaksel bli kraftig redusert.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...