Jump to content

Ang ombygning biltilsynet i skien


Løkka performance

Recommended Posts

Jeg har fått beskjed fra ford om at biltilsynet i skien sitter på papirer fra ford angående godkjenning av ombygd sierra cosworth.

De på ford fortalte det at jeg da ikke behøvde papirer fra dem.. -Noen som har hørt om dette tidligere???

Edited by Løkka preformance
Link to comment
Share on other sites

har du papairer på att du har kjøpt en cosw - i fex italia - og har momset inn denne . videre har en sierra som du eier og alle avgifter er betalt . Går du førs på biltilsynet og forteller hva du tenker og gjøre ........ så bytter du alle deler over - gjerne med bilder - så får du ett ford verksted til og bekrefte att ALLE relevante deler er bygd over . så meller du bilen til reg og du får beskjed att du må til Drammen ( nermeste som kan godkjenne ombygd bil ) og så er det bare og håpe du har gjort en bra jobb .................

Link to comment
Share on other sites

har du papairer på att du har kjøpt en cosw - i fex italia - og har momset inn denne . videre ar en sierra som du eier og alle avgifter er betalt . Går du førs på biltilsynet og forteller hva du tenker og gjøre ........ så bytter du alle deler over - gjerne med bilder - så får du ett ford verksted til og bekrefte att ALLE relevante deler er bygd over . så meller du bilen til reg og du får beskjed att du må til Drammen ( nermeste som kan godkjenne ombygd bil ) og så er det bare og håpe du har gjort en bra jobb .................

 

Eller bare gi **** og kjøpe et orginalt 2wd karroseri og sette over deler.

Sparer meg mye tid

Link to comment
Share on other sites

det er så utrolig mye piss ute å går når det gjelder godkjenning av cosworth. Drammen nærmeste som kan godkjenne ombygd bil???????? det er da risløkka som er sentralen for ombygging på østlandet. her trenger du heller ikke papirer fra ford fordi de vet hva de driver med. kvittering på motor, gir og understell må man dokumentere av den enkle grunn at er det smuglet inn i landet, så må man betale for det, evt hvis det er stjålet så sliter man. dette ser man på motornr og understellsnr. ellers er jeg blitt obeservant på et nytt problem når det gjelder godkjenning av ombygde biler, og det er egenvekt og totalvekt på bilen. de har lenger ikke mulighet til å oppjustere bilens totalvekt selvom det er benyttet cosworth-understell. på de fleste biler skiller det kun 50kg på totalvekta (min std sierra 1650kg, cosw 2wd 1700kg), f.eks min, men jeg har ikke takluke, så håper den går igjennom. skal vektes før jeg drar inn.. vær obs på at det er forskjellige utstyrspakker ute å går her, så hvert chassinr har sin "egen" vekt. vekta sjekker du på www.mekonomen.no -> regnr -> bilinfo.

bilen bør være orginal med eksosanlegg, dempere, fjører, dempere, intercooler osv, helst felger òg for å få ned egenvekta.

problemet med vekt kan løses ved å fjerne en passasjerplass, dvs gå fra 5 til 4.

 

edit: jeg snakket med risløkka (ombyggings"enheten") om akkuratt dette senest i går, fredag.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Når jeg var på ford forige fredag. fikk jeg beskjed om at eksos anlegget var fra en vanlig 2,0 liter noe som bare er piss. Det anlegget hadde jeg tatt i fra en 4x4 cosworth for og få katalysatorene på plass. men det skjønner jo ikke de på ford.

De klarte ikke og justere ned co da de ikke sikkert skjønnte hvordan de gjorde det på bensintrøkkregulatoren eller på hjernen.

 

Og i tilleg når jeg da tar den med hjem igjen så ser jeg at de har satt løfte bukkene i GULVET!! på bilen min.

De klarte **** meg ikke og sette dem i bakstillingsboltene. Så nå er det blitt revet opp et lite hull som jeg nå må sveise. Siste gang jeg drar på ford verksted må jo leie dem i handa!!! til INFo så var dette i lillestrøm

Link to comment
Share on other sites

Når jeg var på ford forige fredag. fikk jeg beskjed om at eksos anlegget var fra en vanlig 2,0 liter noe som bare er piss. Det anlegget hadde jeg tatt i fra en 4x4 cosworth for og få katalysatorene på plass. men det skjønner jo ikke de på ford.

De klarte ikke og justere ned co da de ikke sikkert skjønnte hvordan de gjorde det på bensintrøkkregulatoren eller på hjernen.

 

Og i tilleg når jeg da tar den med hjem igjen så ser jeg at de har satt løfte bukkene i GULVET!! på bilen min.

De klarte **** meg ikke og sette dem i bakstillingsboltene. Så nå er det blitt revet opp et lite hull som jeg nå må sveise. Siste gang jeg drar på ford verksted må jo leie dem i handa!!! til INFo så var dette i lillestrøm

 

Ford kan ikke gjøre så mye med styreenheten ved høy CO. Bruker du blombert ECU med garantert original chip? Hvilken CO verdi fikk du? CO skruen løser ikke hele problemet om CO er høyere enn ca 2%. Hvilket bensintrykk kjører den med?

Link to comment
Share on other sites

Ford kan ikke gjøre så mye med styreenheten ved høy CO. Bruker du blombert ECU med garantert original chip? Hvilken CO verdi fikk du? CO skruen løser ikke hele problemet om CO er høyere enn ca 2%. Hvilket bensintrykk kjører den med?

 

Nei nei. veit. Men de kunne skrudd ned bensintrykket vet ikke hvor høyt det er nå. Gadd ikke spørre så mye mer om akkuratt det. bryr meg mere om det hullet som er i gulvet nå!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

ta det ***** hullet å dra tilbake å krev penger! masse penger. idioter, hadde skjedd meg skulle dem fan fått hørt.

synd at de som jobber på verksted ikke har peiling på en dritt. kun skifte deler.

Link to comment
Share on other sites

Guest No_fear

ford verksteder pleier å være helt på jorde når de skal "se" på biler, var der 3 ganger med escorten for å få godkjent ombygging av motoren og skjedde noe hver j..... gang. første gangen bulket de bilen, andre gangen kjørte de motoren så hardt at ene vippe armen løsnet og dro med seg stanga den sitter på med gjenger og det hele og siste gangen da den faktisk ble godkjent også så ødela de eksos annlegget mitt ved å kjøre det inn i rampa så en mutter ble regelrett spidda inn i lydemperen og dro med seg hele annlegget bakover. masse hakk og ødelagt lakk der eksos tuppene traff. (en potte på hver side.)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

så lenge man har donor bil som er momset inn i norge trenger man ikke noe pappirer fra ford eller dra til risløkka.

 

har selv bygd om 2 biler , det jeg gjorde var at jeg hadde utolla bil og en norsk bil som skulle bli cosworth .

 

søkte mitt lokale bt fikk godkjent søknaden så viste jeg begge bilene før ombyggning . Slik at motor gir og bakaksel blei

 

plombert , samme blei det norske karroseriet i rammevanger .

 

Når bilen var ferdig dro jeg på etterkontroll , fikk den godkjent plomber blei fjernet og bilen var godkjent ombygd.

 

Betalte 400 kr første gang med begge bilene så etterkontroll på 250 = 650 for å få bilen godkjent ombygd + at jeg fikk

 

innført senkesett 17 " og effektanlegg i vognkortet .

Link to comment
Share on other sites

Asil Racing: Så enkelt altså? :)

Det hadde jeg ikke trodd hehe :)

Forresten, hvordan var det med godkjenning av effektanlegg? Hvordan så de på det?

det er faktisk så enkelt vis du har donor bil , og at man venter med å skru en skrue før du har fått søknaden godkjent.

 

måtte ha tuv/støy pappirer på alt da , står i vognkorte mitt (godkjent med remus effektanlegg bak catalysator)

 

men er vell ikke mange politifolk som ser forskjell på mongoos å remus eksos . hehe. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...