Jump to content

Pumpe med underspyling.


Fredrikford

Recommended Posts

wrc spec blokkene til cossie har jo uderspylinga i blokka, slik som zetec`n, altså at det er borra hull i blokka og dysene er skrud i blokka, noen som har tegninger eller lignande på hvor olje kanalene i ohc blokka går?

bare underspylinga til cossie koster meg 3500 + moms, og da har jeg go pris..

 

Noen som har avent andre alternativer? for underspylings galleriet følger vell ikke med på ei ny pompe fra burton power f,eks?

Link to comment
Share on other sites

Blir vell pumpe på meg, 4x4 pumpa fra cossie passer rett over den?

 

den passer ja, MEN, oljesilen må bøyes litt, da den kommer for nærmt bunnen i bunnpannen

 

wrc spec blokkene til cossie har jo uderspylinga i blokka, slik som zetec`n, altså at det er borra hull i blokka og dysene er skrud i blokka, noen som har tegninger eller lignande på hvor olje kanalene i ohc blokka går?

bare underspylinga til cossie koster meg 3500 + moms, og da har jeg go pris..

 

Noen som har avent andre alternativer? for underspylings galleriet følger vell ikke med på ei ny pompe fra burton power f,eks?

 

får ikke me galleriet nei, kjøpe brukt :D fikk pumpe billig hos garnes.. 1000 lappen for pumpe og galleri

Link to comment
Share on other sites

jeg vil tro det er en fordel. men er ikke et must. jeg har kjørt uten underspyling i en sesong. og det funker fint det.

eneste er at olja kan bli litt varm ved hard kjøring. så det er vel smart å få på plass en oljekjøler.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

wrc spec blokkene til cossie har jo uderspylinga i blokka, slik som zetec`n, altså at det er borra hull i blokka og dysene er skrud i blokka, noen som har tegninger eller lignande på hvor olje kanalene i ohc blokka går?

bare underspylinga til cossie koster meg 3500 + moms, og da har jeg go pris..

 

Noen som har avent andre alternativer? for underspylings galleriet følger vell ikke med på ei ny pompe fra burton power f,eks?

 

Kan sjekke mer opp rundt det der, de dysene lignet og satt faktisk på samme plass som Zetec'en...

Et alternativ er jo og montere Zetec dyser da vist mulig, en del billigere de :)

Link to comment
Share on other sites

mountune i england leverer jo dyser + at de maskinerer, men tror kanskje de kun tar 200 blokkene, det er jeg usikker på. da jeg ikke fant ei 205 blokk med wrc "spec" dyser..

 

 

i867_motorhansmarius002.jpg

i866_C164100.jpg

 

 

i868_1fec1.jpg

i869_b8b01.jpg

 

 

om noen da hadde vist om 205 blokka har samme olje kanalene, eventuellt noen som har ei deffekt 205 blokk og bomme bort, så skall jeg med glede finne ut om det går en olje kanal i nærheten, så zetec dyser, eller andre uorginale dyser kan moddes ned...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Den underspylina hvor dysene står nede ved oljeoppsugingsrøret var det som ble levert opp til midten av 94, de andre dysene som står i blokka slik som zetecen, blei levert fra midten av 94 til slutten av 95. Ser også at det kom nye blokker i den samme perioden perioden som sikkert ble modifisert for og ta de dysene.

Altså kom den typen bare i motorene til de siste Escort Cosworthene, og disse tror jeg ikke det selges så mange av, så vist du ikke vil ta sjangsen med og borre opp selv vil nok de "gammle" dysene være det beste alternativet. Denne enheten er da ikke lenger og så kjøpt ny, desverre Hår Ball. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...