Jump to content

Foringer i bakstilling


TurboX

Recommended Posts

Driver å sliter litt med bakstillinga på sierran her. Saken er at de to store foringene i bøyla vil ikke inn. Noen som har et triks som funker eller vet hvordan det skal gjøres?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

søk så finner du svar...vet det har vært ihvertfall 2 topicer om dette bare siden april. glidemiddel er et must(salo,silikonspray eller noe i den gata)

Link to comment
Share on other sites

byttet på min i helga...

 

satta bare bilen opp på støttebukker og brukte garasjejekker for å presse ut og inn de nye foringene...

funka fett med grønnsåpe (var alt jeg hadde der og da :lol: )

sinnsykt lett og bytte og digg med stiv sierra heeh

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Sjekk denne http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=36593 . Det jeg gjorde var at jeg satt bilen på bukker. Pressa ut de gammle. Så smørte jeg kobberfett på de nye. Tokk en 20 tons jekk, slik som har et (stempel sok kommer opp) .Slik at jeg fikk pressa de rett oppover, sa fikk jeg to kamerater til å sitte i det baksete på den sia jeg skulle presse de inn, slik at jeg fikk litt vekt. Funka helt yppelig.

Link to comment
Share on other sites

Leste gjennom hele den tråden nå. Det som utgjør forskjellen her er vel at de fleste setter inn polyforinger, mens jeg har nye originale gummiforinger fra ford. Bakstillinga er nå i så mange deler som du kan få det. Prøvde med 50tonns presse, men den "leppa" på foringa som skal ligge på oversiden ville ikke skli, den bare brettet seg nedover foringa etter hvert som vi pressa. Hva skal jeg gjøre? Virker som saken er mye enklere med polyforinger...

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...