Jump to content

Sierra 2.0L Doch kjøleproblemer


Ford_Sierra_Sedan

Recommended Posts

Har et problem med en Sierra 2.0L doch 92mod, kjøleviftene vil ikke starte. Fant ut at det var noen ekstra sikringsholder "bak" hanskerommet, der var det 2 hvite sikringsholdere, som var tomme, også var det 1 gult rele (som forøvrig bli veldig varmt), også 1 gul sikringsholder med 1 grønn sikring (denne var ødelagt så blei skiftet). Jeg kjente i tillegg på kjøleviftene, og ene motoren gikk veldig tungt. I tillegg blir ikke radiatoren noe varm. Har min formening om hva som er galt (termostaten), men hva tror dere?? Noen gode tips? Og hører det gule reelet også til kjøleviftene, siden det blir så varmt er det kanskje ødelagt??

Link to comment
Share on other sites

det gule reelet mener jeg er til bensin pumpa?!

 

den vifta som er tung å dra rundt bytter du ut med en ny en og fiks litt på ledningene så begge viftene starter samtidig...

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Kjør direkte plus og minus på hovedtilkoblingen til viftene dine å se om disse da går rundt. Da tvinger du dem til å gå. Kan hende det bråker noe fælt til å begynne med. Det tar ofte lang tid før disse begynner å snurre. Vet ikke hvorfor.... Bytte termostat gjør hvertfall ingenting ;)

Edited by Knutte

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Ville gjort som de andre sier, men også ta dette til følge.

 

Skru ut termostat, og kok opp vann i en kjele. Dypp termostaten nedi for å se om den åpner seg.

 

Åpner den ikke, trengs det ny termostat, for da åpner den for sent.

 

Om den åpner eller ikke åpner så sjekk uansett om viftene funker, tvangskjøre disse som knutte sier.

Jeg ville også ha sjekket tempfølerne om du ikke får opp tempen på tempviseren i bilen.

 

Du kan også for sikkerhetsskyld prøve å kjøre vann igjennom radiatoren for å sjekke om det er noe i den, evt kjøre en rensekur. Det kan gjøre underverker og gi deg en aha, kan være mye dritt selv om alt funker som det skal.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...