Jump to content

Hjelp litt her automat kasse


Guest Shuttle

Recommended Posts

Guest Shuttle

En kompis av meg har en 92 modell ford scorpio,han kjørte med bilen cirka 5 mill og da funket girkassen fint,så parkerte han bilen og gikk inn på en butikk,og når han kom utt igjen og sku kjøre heim,ville ikke 4 giret fungere?ka kan det være?Bilen har automat gir

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

de kassene er bare dritt.jeg har samme kassa og min girer heller ikke til 4. det er et velkjent problem på de kassene at 4. gir ramler ut.be han reise på ford og be de stramme "bremsebånda" inne i kassa.mulig det hjelper.jeg har bytta kasse på min og det var det samme problemet på den nye også.søplekasser.

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg har en 92 modell ford scorpio,han kjørte med bilen cirka 5 mill og da funket girkassen fint,så parkerte han bilen og gikk inn på en butikk,og når han kom utt igjen og sku kjøre heim,ville ikke 4 giret fungere?ka kan det være?Bilen har automat gir

Jeg har samme drittkassa selv. For 2 år siden gikk den i stykker, og da byttet den den ut med en annen aut kasse, noe jeg angrer på. Nå nylig har den andre kassa tatt kvelden. Gjør sånn som meg; kjøp heller manuell kasse, helst MT75 med alt tilbehør som skal til for å bygge den om. (mellomaksel, clutch, clutchwire, svinghjul, pedalsett, girspak,mm) Dessuten kan en automatkasse stjele opp til 3 sekunder fra 0-100. Bygger du den om, vil du få en MYE kjappere bil. Du kan finne mye bra i sverige til lavere pris. Det gjorde jeg. Fikk tak i en kasse som bare har gått 124000 km med alt tilbehør for 7500 svenske kroner m/frakt. Se i www.bildelbasen.se

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Selve kassa er vel ikke så dårlig. Men det var det at Ford gikk ut med at de kassene ikke trengte oljeskift what so ever! Og da sier det seg selv ossen det går. Derfor de fleste kassene er så ræva som de er, de har jo ikke fått de oljeskifta de burde hatt.

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

0 vedlikehold =lav levetid, sånn er det bare!!

 

Eneste utveien er å overhale, ikke kjøp en annen kasse som en annen har kjørt i stykker!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fadern hadde en 1986 Scorpio 2,0i med automat. Skiftet olje ca hver 70'km på kassa. Bilen rullet ca 350-400'km før den ble kjørt på dynga. Den kassa ble aldri åpnet eller gjort noe annet med. Alle girene fungerte til "the bitter end", dog ikke like silkemykt som det en gang i tiden var... Vedlikehold er som sagt av andre stikkordet...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...