kleppemachine Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 Hei! Dette gjelder en Ford Sierra 4x4 Cosworth Var litt uheldig her en dag da det gikk hull på slangen til oljekjøleren, rant ut endel olje men fikk stoppa bilen relativt fort. Etter litt arbeid fikk jeg byttet slangen så den er nå tett. - Etter dette har jeg hatt problemer med at det kommer mye blårøyk ut eksos etter motorbremsing. Altså når jeg gasser på igjen etter bremsing på gir.- Skyldes dette slitte stempelringer, gåen turbo eller ventiltettninger?- Toppen har akkurat fått 16 nye ventiler samt ventilløftere.- Er litt slark i turboen, t34 (opp og ned) Mvh Kim
Anders Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 Jeg setter en finger på turboen. Den skal ikke gå lenge uten olje før den er ødelagt.. stempelringer kan oså være et problem, men de går ikke istykker så lett som turboen. Og hadde ventiltettningene vært dårlig hadde den røykt hele tiden =) Sjekk om det er mye ølje i trykkrørene! Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Escossie Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 høres ut som gåen turbo, men er det ikke noe slakk inn og ut av noen slag? Skal vel være litt opp og ned men ikke inn og ut?
kleppemachine Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 Takk for svar!Jeg "håper" at det er turboen, da dette er det desidert letteste å bytte:)
kh turbo Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 (edited) Typisk turbo fenomen, ryker blått etter pådrag, og når den har stått lenge på tomgang og kjører igang igjen.Dette spesielt på cosworth som er trimmet litt, jeg pleier og sette i en spesiell tettnings ring på turbin side som holder turboen mye tettere, og det skjelden oppstår problemer med "blårøyk" Det skal være en klaring opp og ned(ikke slark!), om du kan tenke deg at det skal være plass til olje mellom hus/lager og lager/aksel. Mvh. Kjetil Edited June 9, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
kleppemachine Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 Typisk turbo fenomen, ryker blått etter pådrag, og når den har stått lenge på tomgang og kjører igang igjen.Dette spesielt på cosworth som er trimmet litt, jeg pleier og sette i en spesiell tettnings ring på turbin side som holder turboen mye tettere, og det skjelden oppstår problemer med "blårøyk" Det skal være en klaring opp og ned(ikke slark!), om du kan tenke deg at det skal være plass til olje mellom hus/lager og lager/aksel. Mvh. Kjetil Stemmer stemmer, men det er ikke etter pådrag det ryker blått, det er når jeg gasser litt på igjen etter bremsing på girene ( feks nedoverbakke ). Men bytter uansett turbo først Bare skrik ut hvis noen har
Bjørnar 4x4 Cosworth Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Har en E46 til salgs =) 91` Ford Sierra Cosworth
kh turbo Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 har en nyoverhalt E-50, eller kan overhale/oppgradere den du har... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
tommy w Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 har en netics for salg selv. helt ny og ubrukt. har også baklokk til denne. er en 60-1 med steg 3 turbin. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now