Jump to content

får ikke ladetrykk...


Recommended Posts

Guest cosworth2wd89
Posted

har fjernt amalventil og montert forge ventil, ny 34 forg actuator men får ikke ladetrykk på bilen, målern går fra 0,8 i undertrykk og rett opp på 0bar så snart man får motstand på motoren.. er en t34 turbo foresten, har prøvd å hentet vakum fra innsuget men uten å lyktes...har også prøvd den originale 31 actuatoren men funket heller ikke..

Guest cosworth2wd89
Posted

ja, ingen slanger som har hoppet av..og turboen går rundt.. det jeg har gjort er at jeg fjernet amalventilen tok en slange fra nippeln på turboen til actuatoren og monterte ventilen midt i mellom, når det gjelder monteringen av actuatoren stengte jeg wastegaten og strammet staget på actuatoren slik at jeg måtte dra staget ca 5 mm ut for å få staget på wastegaten.. har jeg gjort noe feil her?

Guest cosworth2wd89
Posted
wastegate ventilen feil vei?

 

hvis du ser den bakfra har jeg lukket den mot høyre...det stemmer vell?

Posted
hvis du ser den bakfra har jeg lukket den mot høyre...det stemmer vell?

 

hvis jeg ikke tar helt feil skal den gå mot klokken når du står på passasjersiden

Mondeo 2.5 V6 95

Guest cosworth2wd89
Posted

hvis jeg skjønner deg rett så mener du at slik jeg har gjort det er rett?eller?

Posted
ja, ingen slanger som har hoppet av..og turboen går rundt.. det jeg har gjort er at jeg fjernet amalventilen tok en slange fra nippeln på turboen til actuatoren og monterte ventilen midt i mellom, når det gjelder monteringen av actuatoren stengte jeg wastegaten og strammet staget på actuatoren slik at jeg måtte dra staget ca 5 mm ut for å få staget på wastegaten.. har jeg gjort noe feil her?

 

tror du må stramme den enda mer. jo strammere den er jo mere ladetrykk. må dra den litt mer enn 5 mm.. bare å prøve seg frem :)

Guest cosworth2wd89
Posted
tror du må stramme den enda mer. jo strammere den er jo mere ladetrykk. må dra den litt mer enn 5 mm.. bare å prøve seg frem :)

 

var faktisk bare for slakk...***** i HÆ...... så stramt det var!sto to stykker å dro i staget for å få det på å enda lada den bare 0,5 :blink:

må gjenge opp staget mer i morgen så får vi se!

Posted
var faktisk bare for slakk...***** i HÆ...... så stramt det var!sto to stykker å dro i staget for å få det på å enda lada den bare 0,5 :blink:

må gjenge opp staget mer i morgen så får vi se!

a'a, kunne tenke meg det, hehe :) de blir utrolig stram de der ja, derfor det er lettere med controller :P

Posted

hvorfor tar dere ikke bare blåsespissen fra kompressoren innpå slangen til actuatoren for å presse den utover. :D

hvor mye forspenn tenker du å bruke? strammer du for mye så øker du sjansen for å overruse turboen.

 

du må huske på at en så stor actuator også får veldig stort press på membranen så selv om den har veldig hard fjær så skal det faktisk ikke så mye trykk for å åpne den og holde den åpen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

er litt usikker på akkurat det.. hvor mye bør man stramme?

Posted

stram den såpass mye at du må dra actuator stangen ca 3mm for å få den innpå wastegaten, når wastegaten er helt lukket... tok du den? :P

Guest cosworth2wd89
Posted

var det jeg gjorde først men fikk da ikke ladetrykk.. ca 5 mm... men måtte dra den ca 10 mm for å få 0,5 trykk!?? noe galt med det?

Guest cosworth2wd89
Posted

mener å ha hørt noe slikt når du sier det... men amalventilen er fjernet.. men glemte å gi pukkelrygg denne infoen da han brant chipen.. hva må jeg gjøre?

Guest cosworth2wd89
Posted

lurt :D men er blitt anbefalt å fjerne den da jeg skulle over 1,2 bars ladertykk.. stemmer ikke det kanskje?

Guest cosworth2wd89
Posted

ikke sant :lol:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...