Jump to content

bilen stoppa :(


Guest HUGO

Recommended Posts

Var ute å kjørte i dag morres også plutselig stoppa bilen! :(

 

Har funnet ut at bensinpumpa ikke får strøm, men ikke hvorfor.

Har fulgt ledningene fra pumpa og helt inni kupeen uten å finne noe mistenkelig. I Haynes boka ståt fry nor om en "cut-off switch" som skal koble ut pumpa ved krasj og slikt, men den finner jeg ikke noe sted. Har sjekket alle sikringene uten at det er noe galt der heller. Det ser ikke ut til at pumpa har noe relë. Hva kan da være galt? Har hjernen streika?`

 

Kommer ikke på noe mer jeg kan sjekke....

 

Bilen er en '86 Ford Sierra 2.0iS med SOHC motor....

 

Hjellp mottas med stor glede :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Butt-Head
Var ute å kjørte i dag morres også plutselig stoppa bilen!  :(  

 

Har funnet ut at bensinpumpa ikke får strøm, men ikke hvorfor.

Har fulgt ledningene fra pumpa og helt inni kupeen uten å finne noe mistenkelig. I Haynes boka ståt fry nor om en "cut-off switch" som skal koble ut pumpa ved krasj og slikt, men den finner jeg ikke noe sted. Har sjekket alle sikringene uten at det er noe galt der heller. Det ser ikke ut til at pumpa har noe relë. Hva kan da være galt? Har hjernen streika?`

 

Kommer ikke på noe mer jeg kan sjekke....

 

Bilen er en '86 Ford Sierra 2.0iS med SOHC motor....

 

Hjellp mottas med stor glede  :D

 

Har du prøvd å koble pumpa direkte på bateriet? da finner du ut om det er pumpa som det er feil med.... kan jo hende det er et reele som har brent seg fast da...!?

Link to comment
Share on other sites

Pumpa er fin den, men jeg finner ikke noe relë til den...er relëe i motorrommet sammen med de andre relëne eller sitter det et annet sted?

 

Jeg har snart demontert hele bilen.....hehehe :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Butt-Head
Pumpa er fin den, men jeg finner ikke noe relë til den...er relëe i motorrommet sammen med de andre relëne eller sitter det et annet sted?

 

Jeg har snart demontert hele bilen.....hehehe  :roll:

 

 

har du målt ledningene da.. slik at det ikke er brudd?

¨

har aldrid feilsøkt på sierra før... så jeg veit ikke hvor det reele sitter

Link to comment
Share on other sites

Det glemte jeg å nevne, men vi kobla på et multimeter på kontaktene til pumpa og prøvde å starte motoren. Da fikk vi bare et utslag på ca 2 volt så noe strøm er det der tydligvis....

(ja, batteriet er fullladet)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk kontakten til bensinpumpen :!: :!:

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

på min type bil vet jeg at den cut off switchen er på pumpa detta blei testa av en annen på forumet her forrige uke  :)

 

Ja, det var meg det!

Bilen min stoppa den også(etter en liten krasj vistnok), det sitter en liten hvit bryter under reservehjulet, bare å dytte den ned hvis det er det som er problemet.

 

Min har "bare" hoppet av en gang den også uten at jeg hadde gjort noe spesielt.

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Null bryter på min '86 mod, men etter at jeg og en kamerat målte litt så fant vi ut at det var kontakta som var gal....hehehe...det er som regel bagatell messig.

 

Nå går den som en klokke igjen :D :D :D :D

 

Takk for all hjelp jeg har fått her!!! :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Men gleden var kortvarig :(

 

Etter at jeg bytta kontakta gikk den fint en stund, men så stoppa den igjen! Jeg gikk ut og dytta litt på kontakter og prøvde diverse ting uten at det hjalp stort....etter å ha fikla en del så starta den igjen....sånn helt plutselig. Og sånn har det vært de 2 siste dagene....den kan gå som en klokke i 2 timer også full stopp.

 

Det kan umulig være kontakta (pluggen til pumpa) som er gal nå...den er bytta.

 

Det kan virke som at det er strømledningene som ikke er helt bra et sted i bilen så strømmen kommer å går litt avhengig av vibrasjoner også videre....eller kanskje pumpa i seg selv har blitt ustabil?

 

Lederene (kobbertråene) på minus ledningen til pumpa ser ganske mystiske ut....de fleste lederene er svarte og resten er mørkbrune. Den nye pluggen med ledning som jeg tok fra en delebil ser ikke sånn ut...den har en normal og fin kobberfarge. Kan dette tyde på noe?

 

Fikk et tips fra en driver mye med bil og han sa at jeg skulle legge opp en pluss kabel fra tenninga og til pumpa og koble minusen rett i ramma...da burde jeg bli kvitt de fleste problemmene med mindre det er pumpa som er gått til helvete. Eneste dritten er jo at pumpa ikke stopper dersom man krasjer. :roll:

 

 

Huff dette ble langt og kjedelig....sikkert ingen som gadd å lese helt hit :)

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du kan trenge å legge opp noen nye kabler, kan jo være at det er dårlig kontakt ett sted. Legger du det opp selv så vet du at det er kontakt.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tror at du bare skal skaffe deg ny pumpe, samme skjedde på min bil, noen ganger funket den, andre ganger ikke, kunne funke nån timer, å plutselig datt den rett om!!!! :lol: :lol:

jeg skjekket alt, å da mener jeg ALT!!!

ble lei å lånte meg ei ny pumpe, da startet den og gikk som aldri før!!!

bruker å få seg noen drypp av og til!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...