Jump to content

Tåler ikke regn


Guest 93Cossie

Recommended Posts

Guest 93Cossie

Har i det siste fått problemer med at bilen fusker når det regner, av og til er det helt ekstremt og bilen dør på tomgang..

 

Regner med det er noe med tenninga, men virker så rart at bilen ikke skal tåle vann. Tørt rundt fordeler og coil..

 

Har tatt av plata under motoren da denne fikk en del juling i vinter.

 

Noen som har hatt samme problem?

Edited by 93Cossie
Link to comment
Share on other sites

Guest iselinw

Har faktisk samme problemet.. Men min er bare sånn i begynnelsen... Når jeg får kjørt den litt varm så går det greit...

Link to comment
Share on other sites

dette er ett typisk problem når man kjører orginal tenningssystem med fordeler og coil.anbefaler og ta av dette .tørke det reint.sørge for at det er null fukt inni.og.kanskje lage seg en pakning mellom fordeler lokk og fordeler.er fukt/dugg inni fordeler lokket som gjør at det blir overslag,og dermed fjusk,

sett gjerne kontakter på hele motoren inn med silikon fett.dette stopper vann fra og komme inn i kontakter.

håper det er til hjelp

det beste er kanskje å bli kvitt fordeler ræle ,og bytte dette ut med coilpacks.eg angre iafall ikke på at eg har gått vekk ifra konvensjonell tenning med fordeler lokk og coil:)

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Guest 93Cossie

Takker for svar, blir nok å nøye meg med å fette inn og lage meg ei pakning i første omgang. Så får vi se om ikke coilpacks blir løsningen etterhvert...

Link to comment
Share on other sites

Guest 93Cossie

Etter gårsdagens regnskyll får jeg nå ikke start på bilen. Den tenner og går i 1 sekund så bare dør den igjen. Åpna fordeler og rensa den, men det er avleiringer (brent) på rotor og på tappene på lokket. Skrapa bort dette. Pluggene er nøttebrune. Rensa kontakten på bunn av fordeler, Phase sensor eller hva det nå heter.. Kobla ut TPS. Prøvde med startgass, da gikk den i 2 sek men så døde den igjen..

 

Noen som kan hjelpe her? Må ha bilen klar til helga:(

Link to comment
Share on other sites

har du sjekka at det ikke er dårlig kontakt i phasesensoren?

høres ut som du skulle ha bytta rotor og fordeler lokk i det minste.brente ting der er ikke bra.

er tydeligvis ett fukt problem du har da..siden det er kun når det er regn..så mener fast enda at du må være sikker på at alt er fukt fritt..og ikke brudd i sånne ting som phase sensor og tps .

håper du finner ut av det.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest 93Cossie

Problemet løst. Var map sensoren som kvelda, derfor bilen stoppa. Har ikke merka fusk etter at jeg laga pakning på fordeleren. Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...