Jump to content

Ett par spm ang stempelringer!


nightking

Recommended Posts

Heisann!

 

Har handla meg nye stempelringer ifra Burtonpower til cosworth motorn min! Er STD stempelringer

Når jeg ser på de nederste ringene på stempla, så er ikke dissehelt like som de jeg fikk! Har det noe å si?

 

Noen med samme erfaring?

 

Også er det noe merker i stempla etter ventilene, er dette farlig eller? Ventilene ser jo hele ut, og ikkeno synlig skade på disse! Hva mener dere??

 

 

Bilder:

 

post-352-1216066519.jpg

 

post-352-1216066525.jpg

 

post-352-1216066531.jpg

 

post-352-1216066537.jpg

Edited by nightking
Link to comment
Share on other sites

ikke noe farlig di stempel ringene eller merkene i stemplene. skal være sånn får forskjellige typer utforming på stempelringene men di gjør samme jobben uansett ;) bare husk å ikke ha skjøtene rett over hverandre

Link to comment
Share on other sites

ville nok sjekka ventiler og seter. de har jo fått seg en trøkk, mulig det er litt lekk på noen av ventilene.

Jeg har faktisk IKKE sett brukte cossie-stempler UTEN disse merkene! :blink:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest Klokkbil

om jeg var deg hadde jeg sjekket over ventilene..jeg har sikkert byttet topp pakning på desse motorene 20 ganger nå,å en av første gangen jeg gjorde dette,monterte jeg bare sammen igjen uten å sjekke ventilene..å da var det mindre komp på en av sylinderene pga skjeve ventiler..det var surt å plokke av igjen toppen pga dette..spora i stemplene er HELT normale,er ikke ofte man ser stempel i disse motorene uten merker etter ventilene..kommer vel av att toppene har verdt planet noen ganger og høyt turtall med litt ventil flyt..

Link to comment
Share on other sites

Guest ztineh

skal jo ikke være merker i stempla etter ventiler, men ja det er normalt.jeg bruker å sjekke klaring før montering.hvis toppen er planet litt så kan det fort butte litt ved høye turtall.det er ofte derfor det er merker.dreide av 4 stempler på grunnen av det i dag.bør være ca 2mm klaring.det er nå min erfaring.da har det alltid gått bra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...