Jump to content

16v 2.3 scorpio topp på 2.0 8v (sierra) blokk?


exin89

Recommended Posts

Lurer på om det er mulig å få 16v topp fra 2.3 til å passe på 2.0 8v blokk. Har en sierra og skal gjerne ha 16v, og har finni ut at 2.0 16v skal passe, men lurer på om 2.3 også kan brukes, da jeg mulig har en 2.3 motor tilgjengelig.

 

Regner med at innsug og eksos må taes fra samme motor, og evt motorstyring, men det skal ikke være noe problem. Den tilpassninga der er bare litt av moroa. Ser ut som om 2.0 og 2.3 toppen er lik, med unntak av kamaksler med mere løft, og noe annen timing på 2.0, så tror det skal gå fint å få dette til å fungere.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Er noe av tanken, men er bunnpanna lik på scorpio og sierra? Har 4x4, og da må jeg jo ha sierra 4x4 bunnpanne, men er vel mulig å få til det.

 

Greia er vel heller det at 2.0 16v og 2.3 16v har lik topp, med unntak av kamaksler som har høyere løft og litt annet tidspunkt på 2.0 hvis ikke jeg husker feil.

 

Så passer 2.3 16v så passer også 2.0 16v topp.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...