Jump to content

dohc oljetrykk?


k3nn37

Recommended Posts

dohcen min tikker veldig ofte nå og oljetrykket ligger mak på 3kg noen ganger så ligger den faktisk så langt ned som 2kg.. å dette er når jeg kjører vanelig.. :ph34r: ser at motoren min lekker olje foran rundt veiva, men det burde vel ikke påvirke oljetrykket så mye?.. så jeg lurer litt på om oljepumpa mi er gåen.. noen som har noen meninger om dette?.. leste utpå her at det var å få tak i det plastdekselet bak veiva i stål.. noen som har delenummeret på det?..

Link to comment
Share on other sites

også litt nysgjerrig her hehe...

på full gass ligger mitt oljetrykk på ca 40psi

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

har kjørt endel i dag å etter det jeg har sett så er olje trykket aldri over 3kg.. :huh:

bilen tikket bare en gang i dag.. da var trykket på ca 2.5kg mens jeg kjørte på 1500rpm.. ruset motoren noen ganger for å prøve, men trykket forble 2.5kg så jeg la inn et nytt gir og kjørte på 1000rpm en stund å da ga den seg ettervert.. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Har lekkasje selv, framkant av veiva. Dette hadde noe å si for min del.

Når olje kommer ut, så vil det si at trykket vil falle når ikke systemet er så lukket som det skal være.

Min begynner å tikke med gang jeg får olje under halvparten på peilepinnen, slik var det ikke når det svettet litt olje ut av simmeringen.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

er nok olje på den så det er ikke problemet.. å jo mere jeg tenker på det jo dummere høres det ut at den lille lekasjen skulle påvirke trykket så mye.. det som jeg synes er veldig rart er at oljetrykket er så ustabilt.. hvis det er pumpa som er gåen så burde vell trykket være stabilt dårlig?..

Link to comment
Share on other sites

Om pumpa æ er gåen, så kan den begynne å oppføre seg rart.

Er ikke noe fasitsvar på hvordan den kan oppføre seg... Men en lekk simmering kan ødelegge trykket, tenk hvor mange bar trykket er på.

F.eks på arbeidet mitt har vi kanner som vi har såpe, avfetting osv på, lokkene på disse holdes på plass delvis av trykk og feste.

Har jeg en 0,5bar så har jeg ikke sjangs å presse lokket ned, må tappe det helt ned før jeg får trykket det ned.

Dette sier hvor mye lite trykk kan ha å si, det er tross alt en "tynn" ring med gummi og ei fjær..

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på att oljetrykkmåleren din er rett? Jeg hadde feil på oljetrykkmålern jeg hadde i bilen min, var mildt sagt ustabilt trykk. Til slutt var det faktisk så ille att oljetrykkslampa sto på ca 30 min under kjøring, uten at motoren skjærte seg. Da bestemte jeg meg får å rykke ut hele dritten.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

hmm.. er jo en biltema måler jeg bruker så kan jo hende den viser litt feil.. <_<

skal se over det i morgen.. noen som forensten vet på hvilket trykk varsellampa på trykket begyner å lyse?.. altså den org i dash.. kom til å tenke på noe.. jeg har føleren min i et sånt adapter mellom blokka og filteret, kan den vise feil pga det?.. må jeg ha den der den org føleren sitter?..

Link to comment
Share on other sites

Oljetrykslampa bruker vel slukke med 0,2-0,5 bar ca. Billig oljetrykkmåler kan fort vise litt feil ja. Derfor har jeg nettop gått til innkjøp av Autometer målere ^_^ Er du i tvil kan du jo besøke ett verksted og få målt oljetrykket med en orntlig oljetrykksmåler. Kan fort bli noen kroner å spare vist du slipper motoroverhaling ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

blir nok ikke noe ny måler for å "redde" dohcen hvis den tar kvelden så har jeg jo bare en glimrende unnskyldning til å sette inn noe annet.. den har jo tross alt gått over 200 000km så er på tide å gjøre no med den.. er vel vanskelig å teste dette på et værksted siden den tikker jo bare noen ganger :huh:

Link to comment
Share on other sites

har ikke hat tid til å se noe på dette enda men jeg trur jeg prøver å bytte ledning til oljetrykksføleren :ph34r:

se videoen så skjønner dere sikkert hvorfor.. virker ikke som om den måleren min er helt stabil.. <_<

 

film

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...