Jump to content

Rs Turbo motor tilsalgs?


Guest aNTILooP

Recommended Posts

Guest aNTILooP

Hallois.. Er det noen som har en rs turbo motor til salgs? eller insug og turbo kitet?.. har en 1.6 ohc forgasser som skal gjørest no med.. :P

Link to comment
Share on other sites

Guest aNTILooP

oki.. hmm.. blir kansje litt i det dyreste laget å bygge opp en gammel 1,6 til turbo.. jakter mest på en komplett motor..men vist du vet om noe som har en slik stuet vekk i en krok, så si i fra..

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

Kristian her på forumet har en motor så vidt jeg vet...Ta kontakt med han...er en virkelig god motor han har...MASSE grom deler :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

joda...lillebroren skulle overta projektet men skulle ikke han ha zetec da? 8ventiler var ikke helt hans greie tror jeg...men kjønner han godt....cvh er jo ikke akkuratt noe "RÅ" motor...men de fungerer...

jeg holder på å bygge en 150hk xr3i motor nå...hjelper med porting,porting og atter porting :D :D

Link to comment
Share on other sites

Guest aNTILooP

har en kompis som herja litt med xr`n sin.. portin, planing, kam osv.. fikk 170 hk utav den.. har et lite "hmmm" i den utalelsen der men men.. vist vi slår litt av for kjentfolk, så havner vi vel på 150 ja.. noen som er flinke til å behandle en topp?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skal du bygge om en motor til turbo, så ikke bruk garret t3 turboen, ettersom den er crap. kjøp heller en turbonetics t3/t4 turbo til en 10-14.000 spenn. Men kan skaffes billigere (rundt 8-10.000). Desuten, skal du bygge om en ikke turbo maskin koster delene sykligt mye...og i og med at en fabrikkoverhalt rs turbo maskin koster 18.000 spon, er det verdt å vurdere det og kanskje. (vel, skrur du alt selv kommer du unna billigere, men det går med mye timer).

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha 150 hester ut av en CVH uten overlading må du varve over 7000 og da må du balansere alt hvis det skal være det minste holdbart og det koster. Du må itillegg ha mekaniske løfter og dobble ventilfjærer. 150 hester ut av en CVH er dyrt.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort
Skal du ha 150 hester ut av en CVH uten overlading må du varve over 7000 og da må du balansere alt hvis det skal være det minste holdbart og det koster. Du må itillegg ha mekaniske løfter og dobble ventilfjærer. 150 hester ut av en CVH er dyrt.

ikke nødvendig vis dyrt...går ann å "garasje-trimme" deg til 150 hk uten turbo.

det som gjelder er porting,porting og atter porting,høy kompresjon og en rå kam!! må jo ha nok bensin og men tilleggsdyse går ann å lage seg.

jeg satser på 150hk i motoren min når den er ferdig men blir ikke skuffa om jeg ikke får det.

men på min motor er det ihvertfall porting og høy kompresjon som gjelder.

anti pump løftere er en fordel når jeg skal passere 7000rpm. men jeg har bestemt meg for å klare dette uten overladning og uten at dette koster skjorta..

har fortsatt bare et budskjett på ca 20000,- inkl styling og slikt på bilen..og dette er inkludert det jeg kjøpte bilen for.

Link to comment
Share on other sites

Nei, anti pump er en fordel når du skal passere 6500. Ettter 7000 og du må ha mekaniske. Xr3 har 105 hester ved 6000 rpm. Skal du ha 150 hester i en CVH må du godt over 7000 og da må du balansere alt. CVH er absolutt ingen turtallsmaskin. Du må nok ty til dobble DCOE skal du ha nok luft og bensin inn og det skal endel tid på rullende landevei for å få et sett med DCOE til å fungere optimalt. Du må også ha annet grenrør.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest aNTILooP
Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Hvor mye tror du dette havner opp mot da? har bestemt meg for å satse på gassere og behandling av topp og stempler jeg oxo.. Skal prate litt med

Mescort om dette, siden han har hatt samme oppsettet som jeg har planer om å ha..Ev bruke xr toppen siden den er litt "trimmet" fra før..

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort
hvor mange nm satser du på da misterescort?

nm vet jeg ikke..men skal klare rundt 150hk.

jeg blir liksom ikke sur om jeg ikke klarer dette men jeg har et mål og det er 150hk i en sugemotor.cvh motoren har da mulighet til dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest aNTILooP
Ikke tro at CVH er en spesielt god motor, for det er den ikke.

Måkke du væra så pessimistsisk... :P

Mr Escort: Har tro på dette jeg, men det du holder på med er insprut?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

er klar over at cvh er en søplemotor..men er ikke stinn av gryn og kan bruke noe annet..bruker det jeg har og gjør det jeg kan for å klare dette.

jepp jeg bruker innsprut med en ekstra dyse eller to...får se hva jeg bestemmer meg for..men er det ikke 105hk i xr3i motor originaalt?

og hvis høyere kompresjon,mer bensin,kam og MASSE porting klarer og gi meg 45 hk så trur jeg det er noe galt..jeg VET jeg kan klare dette så de som ikke har trua på dette får vente og se..gjelder bare og ha tro på det man gjør...uten det kommer du ikke langt :D

Link to comment
Share on other sites

Nesten 50% økning er mye. Du kan nok glemme å bruke K-Jetronic. Skal du ha mye luft og bensin inn må det hissige gassere til. Du vil nok ikke kunne bruke ekstradyser på samme måte som på en turbomatet motor. Da vil isåfall du være den eneste. DCOE eller de mer praktiske DNCF er veien å gå.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...