Jump to content

Nedreggistrering fra Last til personbil på Econoline.


Guest c.worth

Recommended Posts

Guest c.worth

Skal kjøpe meg en Econoline 1996 mod men denne er reg som Lastebil,men vil klasse den ned til personbil...Mye arbeid og hav må gjøres?

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth
Bytte bladfjærer bak.

 

Ja det var det biltilsynet også sa ,men ringte automotive service som driver med omregging av lastebiler til person og di sa det var nye regler fra og med 1 juni så det gikk ikke ant lengre..:( men er for sent for min del nå, kontrakten er skrevet og bilen er betalt.... så får vel køre opp til ce1 nå da...

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det biltilsynet også sa ,men ringte automotive service som driver med omregging av lastebiler til person og di sa det var nye regler fra og med 1 juni så det gikk ikke ant lengre..:( men er for sent for min del nå, kontrakten er skrevet og bilen er betalt.... så får vel køre opp til ce1 nå da...

Er nye "regler" på gang igjen der. Og det er forskjell på nedregging til vare og personbil. Jeg jobber på røhne & selmer om dagen og har hatt flere biler inne som har fått grønne. Kan sjekke litt imorgen.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Tror det er karosseribytte det er blitt slutt på.

Tro kan du gjøre i kirken!

 

 

Det har vært en liten "pause" på ca to mnd når det gjelder nedregging pga vanskeligheter i veidirektøratet. Var snakk om at de krevde mer dokumentasjon, og det ble derfor stoppet en stund. Det har nå kommet nyere dokumentasjon, så dette skal være fullt mulig igjen. Han på jobben som har mest kjennskap om dette er på ferie, så har ikke fått tak i noe spesifikk info om hva du må gjøre for å få dette til. Jeg vil tro at en ny tur til BT kanskje vil gi den infoen du trenger. Hvis ikke så får du ta kontakt på PM, så skal jeg sjekke/muligens skaffe dokumentasjonen du trenger

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Det skal bare være å fjerne hjelpefjæra.

Og en tlf etter papirer fra produsent av bil.

 

Så får du tilsent nytt vognkort med ny nytte last begrensning.

 

Er ikke mer hokus pokus enn det.

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

Heia.

Ja håper det årdner seg ... Er vertfall veldig fornøyd med bilen ... blir ikke blrukt som vanlig bruksbil,mest som tur og arbeidsbil....men fu.... får en kjørekomfår..

Blir 20" på den ettervert med 285/50-20... skal sleng ut noen bilder etter vert....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det skal bare være å fjerne hjelpefjæra.

Og en tlf etter papirer fra produsent av bil.

 

Så får du tilsent nytt vognkort med ny nytte last begrensning.

 

Er ikke mer hokus pokus enn det.

Man må bytte hele bladfjærpakka bak. De må være nye, eller veldig bra, så bt kan lese delenummer, som skal stemme overens med papirer fra ford.

i ca juni sendte veidirektøratet ut melding til alle trafikkstasjoner om at det papiret ikke skulle godkjennes, og nedregging ble stoppet. Hadde flere kunder på jobben som ikke fikk godkjenning. Nå har det noen nye papirer som nå blir godkjent, så nå er det igang igjen

Og man kan ikke nedregge biler som er nyere enn 3 år. Hadde senest en bil inne idag som måtte bytte tilbake til orginalfjærer fordi bilen var for ny

 

Så jo, det er litt mer hokus pokus enn du vil ha det til.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

litt OT her nå, men i samme gata hvertfall..

 

hvor gammel må bilen være før en slik operasjon er "gratis" , altså ingen avgift til staten i tillegg til den direkte omkostningen?

 

og er det også her slik at om bilen er en importert (feks en 97mod tatt inn i 2005) at den må være i landet i så så mange år?

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

Nå er bilen i hus,kjempe fornøyd med den ..

Men er litt usikker på hva jeg skal gjøre, regge den ned til klasse b eller kjøre opp til ce1, hva vil være billigst..?

Link to comment
Share on other sites

Er jo eu en gang i året

Dobbel årsavgift

Dobbel pris i bomstasjoner

MÅ kjøre med kjetting i bilen på vinterstid

Fartsperre?+ avhengig av årsmodell

Pluss prisen på førerkortet.

 

I oslo er det faktisk ikke lov å levere søppel på dynga med c1 biler, gud veit hvorfor.

Så føler ting er litt lettere med grønne skilter.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

ja det er sant ... er jo en vurderingsak... Dette er forsten en custum line, 6 seter.... Blir nok ned regging tror jeg....

Link to comment
Share on other sites

Lurer litt på en econoline e350 7,3d 92-97mod til trekkbil neste år.

Er avhengig av og klasse den ned til personbil.

 

Hva er egenvekten på en sånn? noen som vet det?

Og hvor mye kan de trekke?

 

Og en det noen som har montert turbo på en sån en?

Finner litt kitt rundtom, fra usa. står att det er bolt on osv. hehe virker jo som om det er veldig trangt da. Men skal vell gå...

http://www.gohypermax.com/ProductDisplay.a...c7-0e06877bb507

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

Vertfall trekkvog nr 1 dette ...:) ble positift overrasket ..

Har egenvekt på ca 2940kg verfall min cuctumline. har slepevekt på ca 4000kg ,noen har jeg sett med 4300kg.

Er vel letteste å kjøpe en med org turbo,er verfall det på min .. vet ikke nårtid den kom med turbo ,men tror alt etter 94 er med turbo...

Link to comment
Share on other sites

Vertfall trekkvog nr 1 dette ...:) ble positift overrasket ..

Har egenvekt på ca 2940kg verfall min cuctumline. har slepevekt på ca 4000kg ,noen har jeg sett med 4300kg.

Er vel letteste å kjøpe en med org turbo,er verfall det på min .. vet ikke nårtid den kom med turbo ,men tror alt etter 94 er med turbo...

 

 

ok.

Heter powerstroke når det har turbo?

220hk, 185hk uten? kan det stemme?

 

Trekke 4tonn.. ooo shit.. skulle ikke være noe prob. med bilhenger da nei. hehe..

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

Min heter vertfall powerstroker,men om det kun er den med turbo som heter det er uvist fra min side.....Ja den trekker godt :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Fartsperre får du ikke, men med lastebil har du uansett ikke lov å kjøre fortere enn 80, så over 116 i 110 sona så ryker lappen...

Uansett må om du skal ha kjøre den med B eller C1 må du nok slenge på en E for å få full glede av skiten.

Med B eller C1 får du kun ha 750 kg totalvekt på hengeren, og ikke over 3500 med B, så har du tung bil får du ikke store hengeren bak...

BE får du enten lov til 1 ganger egenvekt bil, eller det som måtte stå i vognkort under hengervekt og vogntogvekt. Nye regler før/etter rundt 2000.

C1E får du lov til ha henger med totalvekt 1 ganger egenvekt på bilen, men ikke vogntogvekt over 12 tonn.

Men har du bil med egenvekt på eks. 2500 kg og henger med tillat totalvekt 2600 kg får du ikke lov å kjøre den tom engang med C1E, da må du ha CE.

Så har du diverse avgiftsklasser om bilen din er over 3.5, kombinertbil og div., sjekk avgiftsklasse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest mr. banan

Ser ut til at vi bare kan glemme å regge ned disse bila.. kjøpte meg en 98 mod econoline nå i august og fikk vite at det ble full stopp på nedregistrering fra 1 april el juni el no.. ringte igjen til automotive i dag og fikk vite at de enda ikke har kommet med noen løsning på dette.. var alternativt at de kunne regges til totalvekt på 3200 kg, men dette ble ikke avgjort før om 1 mnd tid ca.. man får jo en totalt ubrukelig bil omtrent med 3200 kg.. bilen min har egenvekt på 2950 ca og er 3 seter, det vil si at hvis man kjører 3 stk, så har jeg vel så vidt lov til å ha med reservehjulet baki.. derfor det ikke hadde blitt lagd no papirer enda.. virka som om de ville ha 3500 kg eller nothing.. så da blir det vel til at jeg selger kjerra mi snart og finner meg no annet brukbart..

ser dere har litt forskjellige hengervekter.. i min står det 7200 kg ca med brems og 4500 uten ca.. kula er selvsagt bare godkjent for 3600 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg sjekket dette sist i april iår, en kunde som ville regge ned for å selge som russebil.

Og det var bare å glemme.

Jeg snakket i april med en eller annen leder/ingeniør hos statens vegvesen om dette, og ville høre litt hva han ville ha av dokumentasjon og hvorfor han trengte det. Han sier da at han må ha dokumentasjon på at bilen tåler vekten vi ønsker, altså mindre vekt!!. Når jeg så sier at bilen selvfølgelig tåler mindre vekt enn den har godkjent nå og at det han egentlig sier at at man MÅ kjøre med full last i bilen, så ble han stille litt, og la til "det er bare sånn det er". Dette er styrt ifra høyere hold, det er ingenting annet som regulerer dette. En bil med totalvekt på 4300, tåler selvfølgelig å få 800 kilo mindre nyttelast uten at noe må godkjennes. Her er det kun snakk om å være vanskelig pga penger i kassa.

Og personen som kunne skrive papirer for å få dette godkjent får ikke gjort det lengre.

Han igjen trenger papirer på vekter, delenummer etc fra fabrikk i usa, og der lurer de på hva vi driver med her borte og er lite villig til å skrive ut sånt.

 

Men det er jo uansett bare å høre med din lokale trafikkstasjon og se hva de har å si om saken.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...