Guest Veggi Posted August 10, 2008 Posted August 10, 2008 Heisann! Registrerte meg nettopp her på forumet for å spørre litt angående Ford Escort Rs Turbo. Lurer på og kjøpe meg en neste måned da jeg har litt ekstra penger å rutle med. Noen som kan komme med gode råd om hva jeg bør se etter på disse bilene. Typiske feil? Hvordan er motorene på disse bilene? Er det mulig å dra noe merkbare hestekrefter ut av disse? Ellers er det noen årsmodeller som er verdt å lete ekstra etter? Alle tips og råd mottas med takk
Holthen Posted August 10, 2008 Posted August 10, 2008 Mod - 87-89. Rust i hjulbuer, rust i kanaler, rust i stol fester... Rust kan vel være et generelt problem på escorter. Hvor mye du drar ut av motoren er vel kun opp til hvor mye penger du vil legge i den. Opel Astra 93mod GSI/2.0. Byttes i Granada.
Guest Veggi Posted August 10, 2008 Posted August 10, 2008 Takker for det. Ja det er typisk med rust på gamle biler, men bare det ikke er noen alvorlige rustskader så. Håpet på å oppnå en effekt på minst 300hk.
rstgrl Posted August 10, 2008 Posted August 10, 2008 Husk å sjekke rammevanger bak når du ser på noen du kunne tenkt deg å kjøpe. disse er som regel spist opp av rust på alle escorter...De som er verd mest penger er rst som er mk3 kaross. Altså opp til 85 mod. Ikke igjen mange av de nå som er strøkne lenger... Er du ute etter det lille ekstra med el vinduer å sånn må du ha en 87-89 mod...Når det gjelder motor er det kun mye som kan gjøres. Skal bygge motor i min neste vinter. Så blir spennende å se hva vi ender på! Og klart vi satser høyt! Lykke til med kjøpet, vis oss hva du kjøper da Mercedes 211 220E - BruksbilMercedes 124 260E - BruksbilEscort RS Turbo S2 - Prosjekt
janbanan Posted August 11, 2008 Posted August 11, 2008 Håpet på å oppnå en effekt på minst 300hk. 300hk er rimelig ekstremt i en rs turbo motor.for ikke å nevne svinedyrt. hvis man ikke bytter til en zetec eller noe da. rust er problemet med stor P.rs turbo er også kjent for å spise startere, girkasser, etc..
tuszi Posted August 11, 2008 Posted August 11, 2008 300hk er rimelig ekstremt i en rs turbo motor.for ikke å nevne svinedyrt. hvis man ikke bytter til en zetec eller noe da. rust er problemet med stor P.rs turbo er også kjent for å spise startere, girkasser, etc..nå nå chris kan bare kjøpe varmedeksel å putte over starteren eventuelt rust kommer helt ann på hvordan bilen har blitt behandlet.
RoyK Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Hei og velkommen ! Når det gjelder RST vil jeg helt ærlig påstå at du ikke trenger mer enn 200hk i en escort. Du får ikke dratt kreftene ned i bakken likevel.300 vil du slite med uten å bruke såpass mye penger at du like godt kunne brukt ett annet motoralternativ. Jeg ville også gått for 87+ modellen.Og lagt ut mer penger i understell. Dempere, foringer etc. Se etter rustsprengning rundt takluke (evt også skjolder etter vanntrekking i taktrekk rundt luke), under kanaler i bakkant, eventuell kanalskjøt helt fremme under dørene.Kontroller også rust i de bortgjemte krokene rundt frontlyktene. Førerstolen pleier ofte å ha gode slitasjemerker på disse, men se ann interiøret opp imot kilometer standen. En del av disse bilene har gått en hel del etterhvert, slik at du må begynne å tenke på turbo bytte og slikt. Se om du klarer å alliere deg med en lokal bensinstasjon om du reiser for å se på en RST slik at du kan få den opp på bukk. Da er det veldig lett å få ett overblikk av karosseriet. En ting jeg hovedsaklig lever etter ved kjøp av bruktbil nå er: Finn bilen din i nordnorge. Jo mer nord, jo bedre. Aldri kjøp sørlands-bruktbil. Der er de fleste av disse bilene rusta i filler. Finner du en som virker lokkende, så post det rundt her på forumet (link til finn, autodb, whatever) for å se om noen her på forumet kjenner den bilen du lurer på.Kan være det dukker opp en fordel for deg ved kjøpet.Flere og flere drar fordeler av slikt når de handler biler i dag med en litt større entusiast-verdi. Forøvrig vil jeg bare si at en RST er en kanon bil å kjøre. Den kan fort vise seg å koste penger, ettersom behovet for effekt og kjøreegenskaper bare vil øke.Men ta godt vare på bilen du måtte finne! -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
Guest Veggi Posted August 17, 2008 Posted August 17, 2008 Heisann! Takker for alle svarene dere har kommet med. Mye bra informasjon her. Sitter foreløbig og håper på at det skal dukke opp en bil i nærheten av der jeg bor (hvertfall et sted i Rogaland), men om det blir vanskelig får jeg se etter i andre fylker Rekner med jeg må skru en del på disse bilene, men vil helst unngå for mye rust da det er mye værre å få orden på.
laRS-2000 Posted August 17, 2008 Posted August 17, 2008 Ta gjerne ein titt bak bensinlokket også,der var min godt igang med rød/brunfarge På kanalane bak sideskjørta kan det vera lurt og ta ein ekstra sjekk sjøl om det ikkje er så lett å sjå der.Bilen er iallefall morsom,det er ikkje tvil om!Eg hadde over 132 hk i min (for å ikkje skryta på meg ),og det var eg storfornøgd med
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now