grcossie Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Det finnes 3 forskjellige svinghjul til Cosworth 2wd 4x4 og Escort, noen som hvet om det er forskjell på diam på senter hullet på clutch sida ? På Escort svinghjulet er det 13cm, men clutch lamellen jeg fikk, trenger større hull Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 regner med dette er svar bra nok ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 regner med dette er svar bra nok ?? Hehe, var ikke akkurat et slikt hull jegt vil ha. Det er hullet, eller forsenkinga rundt svinghjuls boltene jeg mener. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 om du ser på clutchen står det hvilken side som plata skal mot svinghjul .og legger du den da mot svinhjul ser du det er klaringta bilde av det du mener Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 Har ikke mulighet til å ta bilde nå desverre. Det er ikke hvilken vei plata skal være, men om det er forskjell i diameter på forsenkinga på svinghjulet. Lamellen ligger å vipper mot svinghjulet, fordi den delen som ligger rundt kanten på dempe fjærene, treffer svinghjulet før lamellene. Det er en Rdp racing, 6 puck sinter lamell, som skulle passe alle Cosworther. Spørsmålet er om noen av svinghjula, har større diameter på forsenkinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Har ikke mulighet til å ta bilde nå desverre. Det er ikke hvilken vei plata skal være, men om det er forskjell i diameter på forsenkinga på svinghjulet. Lamellen ligger å vipper mot svinghjulet, fordi den delen som ligger rundt kanten på dempe fjærene, treffer svinghjulet før lamellene. Det er en Rdp racing, 6 puck sinter lamell, som skulle passe alle Cosworther. Spørsmålet er om noen av svinghjula, har større diameter på forsenkinga. -Tørner den uansett hvilken vei du legger lamellen? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 21, 2008 Author Share Posted August 21, 2008 Hvet hvilken vei den skal være, og snur jeg den feil vei, så ligger den langt utifra. Kunne selvsagt dreiet av svinghjulet, men nå er dette balansert Link to comment Share on other sites More sharing options...
75mk2 Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Alle cosworth svinghjul har like stort hull, og alle cosworth clutcher passer om hverandre. Kun utløserlager som er forskjell. Jeg er ganske sikker på at du har satt lammellen feil vei, da den skal sitte langt ut. Den delen som stikker lenget ut fra senter av lammellen skal sitte mot trykkplata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 25, 2008 Author Share Posted August 25, 2008 Alle cosworth svinghjul har like stort hull, og alle cosworth clutcher passer om hverandre. Kun utløserlager som er forskjell. Jeg er ganske sikker på at du har satt lammellen feil vei, da den skal sitte langt ut. Den delen som stikker lenget ut fra senter av lammellen skal sitte mot trykkplata. Har funnet ut av problemet, og ha forsatt IKKE satt den feil vei nei. Feil produksjon på en serie med lamell plater var årsaken, senter plata er naglet på feil side Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now