Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 88mod 2wd cosworth som jeg sliter med at temperatur nåla i bilen ikke går lenger opp enn til den første firkanten.

Har vært slik så lenge jeg har hatt bilen.

Har prøvd og bytta termostat uten at dette hjalp.

Det blåser ikke ordentlig varmt heller, men virker som instrumentet er i orden .

Noen forslag?

Posted

Kan også være tempføleren som kødder til, den sitter til venstre for termostathuset. Hvis ikke varmeapparatet gir ordentlig varme kan det skyldes tett varmeapparatregister, tette kjølevannsslanger (sjekk spesielt den som ligger bak toppen langs torpedoveggen), dårlig sirkulering i kjølevannet (gåen vannpumpe?) eller i verste fall toppakning.

Posted

blåser det ikke varmt heller så er det noe gæli ja. har du lufta det sikkelig? sett bilen i oppoverbakke, skru av korken på ekspansjons beholderen og la bilen gå en stund. kjør en tur, skru av lokket igjen å slepp ut evnt luft.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Posted

Om nåla di er rett, så har du + - 60 grader på motoren din, det er for lite.

Dårlig sirkulasjon osv fører til høy motortemp,men null varme i varmeapp, logisk

egentlig,for vannet står jo "stille".. 60 Grader er typisk temp når du kjører uten termostat.

Du kan konstatere om termostat virker som den skal med å koke den i en kjele e.l,da

ser du jo om den åpner som den skal.

Ta av slangene til varmeapp,å spyl godt med en slange,gjenta dette med radiator osv.

Prøv så å la den gå på tomgang uten toppa til ekspasjonstank på, leeenge, minimum til

vifter har startet. Når motoren er go å varm,prøv å rus den opp litt, kan nesten garantere

at det bobler fælt i tanken din da..

Da har du enten fått ut lufta å alt er ok,eller du har konstatert at ett Gruppe A toppakningsett

må kjøpes inn.

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Bilen har vært slik lenge.

Den blir ikke brukt noe på vinteren så har ikke brydd meg så mye om det, men nå tenkte jeg det var greit og finne ut hva det er.

Det blåser ikke helt is kaldt. Bare lunket ca.

Har prøvd og jorde ledningen til føleren og da går den rett opp på rød!

men er det riktig at viseren på nåla ca. skal stå klokka 5 når bilen er avskrudd? eller kan feilen ligge der?

Det sitter GR.A. pakning på den og termostat er byttet.