Jump to content

Rettigheter ved bilkjøp


tpilskog

Recommended Posts

1. Selger kan ikke gå god for bilen i etterkant av et salg! Med mindre han har bevisst prøvd å skjule feil og mangler.

2. Såklart ikke, men du får det til å høres ut som du bare kan ringe et nr, og få igjen masse penger. Sånn funker det ikke.

 

Gamle stemper kan det skje ting med på meget kort tid, eller kjenner du til denne konkrete saken bedre enn meg?

 

Jeg har jus, staffeprosess og stafferett på skolen. Norges Lover har jeg også.

 

1.nei selger kan ikke garantere tilstand ,det har jeg heller ikke sagt . Men skulle det for eks vise seg at selger fylte litervis med olje i uka ,og visste at motor var løen .

Uten og opplyse om det ,men selge bilen til en pris som indikere at den har en fungerende standard (det vil si at den faktisk kan brukes mer enn noen få dager før den får vitale og store problemer )

DA HAR KJØPER RETT TIL Å REKLAMERE

 

2. ingen som har sagt det er så lett ,det er noe du tar ut av intet

 

3. gamle stempler kan ryke fort eller det kan være langvarig slitasje ,antagelig det siste som er normalt

 

4 . Hvis du kan noe om jus og lover burde du ikke komme med så dårlig råd i innleggene dine

 

5 DET koster rett over 800 kr å prøve saken hos et forliksråd

Så hvis man etter en gjennomgang ,gjerne sammen med en advokat KAN du kan finne ut om du har en rell sak .

TIME SOM du faktisk i mange tilfeller kan få GRATIS hvis du er medlem i et forbund /naf /Lo osv

 

6. SKULLE selger være helt uvitende om tilstand på bil og solgt den så billig at den kan ses på som et rep objekt har ikke kjøper noe sak nei men her komme prisen på bilen inn .

men trådstarter spurte om det var noe gode råd som kunne hjelpe han og det fikk han hvert fall ikke av DEG ............................

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

fyyy så irritert jeg hadde blitt om jeg endelig hadde blitt kvitt en bil på tunet så kommer den nye eieren med advokat etter meg fordi han har kjørt sundt stempla... (på en snart 30år gammel bil)

 

 

he he ja ikke sant :blush: det slippe de fleste da .. bare ikke selge noe du vet er døden nær uten og opplyse om det :rolleyes:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Ja det slipper de fleste... Enda.. Blir dette rasshølsaktivitetene her vanligere vil garantert mange fler prøve seg. Blir som i statene etterhvert. Finn noen å saksøk for helt usaklige årsaker og tjen masse penger! Sånn som trådstarter uttrykker seg i første post virker han ikke veldig bilkyndig og da er jo RS turbo den perfekte bil! Eller? Som en kammerat a meg som solgte en über strøken Escos for ca ett år siden det.. Kjøper ringte først ettere ca ei uke å sa bilen dro så dårlig på fullt pådrag. Etterhvert viste det seg at den dro dårlig fra ca 8tusen og oppover. (ingen sperre på den) Fikk forklart han at snaue 8K er max og på tide å dytte nytt gir, og at han ikke måtte gjøre det mer. Noen mnd seinere ringer samme fjollset og skal ha penger for at motoren har rasa. Motor var da ca 2 år med ca 100 i påkost. Ble ikke noe mer enn kyss deg i ræva ut av det men. Så bilen tidligere i år før raset, og den så ut som en dass. Var vel ikke en carbondetalj som var hel.. Tragisk.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uansett er det loven som teller her, ikke hva vi synes er rett og galt. Hør med de som kan loven, om du får dekket noe av det eller ikke. Mitt syn på det er som de fleste ande sitt, og det er å ta frem verktøy kassa og skru selv, for har man kjøpt gammel bil , s¨får man det man kjøper det for :P

Link to comment
Share on other sites

he he ja ikke sant :blush: det slippe de fleste da .. bare ikke selge noe du vet er døden nær uten og opplyse om det :rolleyes:

 

Det skal da ikke være nødvendig å opplyse at en snart 30år gammel rst er døden nær, det er jo alle biler på den alderen.. ihvertfall billig turbo biler.

 

Uansett er det loven som teller her, ikke hva vi synes er rett og galt. Hør med de som kan loven, om du får dekket noe av det eller ikke. Mitt syn på det er som de fleste ande sitt, og det er å ta frem verktøy kassa og skru selv, for har man kjøpt gammel bil , s¨får man det man kjøper det for

 

kjøps kontrakta sa vel "selges som den står"? det burde vel fraskrive eieren fra en del forpliktelser.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

1.nei selger kan ikke garantere tilstand ,det har jeg heller ikke sagt . Men skulle det for eks vise seg at selger fylte litervis med olje i uka ,og visste at motor var løen .

Uten og opplyse om det ,men selge bilen til en pris som indikere at den har en fungerende standard (det vil si at den faktisk kan brukes mer enn noen få dager før den får vitale og store problemer )

DA HAR KJØPER RETT TIL Å REKLAMERE

 

2. ingen som har sagt det er så lett ,det er noe du tar ut av intet

 

3. gamle stempler kan ryke fort eller det kan være langvarig slitasje ,antagelig det siste som er normalt

 

4 . Hvis du kan noe om jus og lover burde du ikke komme med så dårlig råd i innleggene dine

 

5 DET koster rett over 800 kr å prøve saken hos et forliksråd

Så hvis man etter en gjennomgang ,gjerne sammen med en advokat KAN du kan finne ut om du har en rell sak .

TIME SOM du faktisk i mange tilfeller kan få GRATIS hvis du er medlem i et forbund /naf /Lo osv

 

6. SKULLE selger være helt uvitende om tilstand på bil og solgt den så billig at den kan ses på som et rep objekt har ikke kjøper noe sak nei men her komme prisen på bilen inn .

men trådstarter spurte om det var noe gode råd som kunne hjelpe han og det fikk han hvert fall ikke av DEG ............................

 

1.Du vet at man kan kjøpe en helt ny bil og knekke den på en uke??

 

2. Du får det til å høres veldig enkelt ut.

 

3. Så du oppdager ikke at en bil ryker blått når du kjøper den da? Gjør den ikke det, så ser det jo ut som det er i orden. Eller??

 

4. Jeg tar gjerne en diskusjon om det, for jeg tror trådstarter blir mektig skuffet om han prøver saken videre.

 

5. Slå deg helt løs, med Elden om du vil. Hjelper ikkeno.

 

6. Han har ingen sak. Sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Har selv vært borti lignende sak, fra begge sider..

 

For noen år siden kjøpte jeg en Escort RS Turbo fra Sogn og Fjordane.

Den lå ute på Autodb til 50000kr, skrytt opp i skyene med strofer som "100% strøken", "ingen rust", "god teknisk stand" etc etc.

Snakket flere samtaler med selger på tlf, og fikk beskjed om at alt var i skjønneste orden.

Så jeg dro oppover for å se på bilen, siden jeg hadde tenkt til å kjøpe den, siden alt lovet så bra.

Når jeg kom opp der så jeg lett over bilen (hadde ikke så mye peiling på bil da), men fikk ikke sett så nøye etter.

Møtte selger på en veiskulder med grus ved siden av veien ganske langt fra folk, i regnvær.

Så var ikke all verdens forhold til å se over den.

Da sa selger at det var dårlige dekk foran, litt steinsprut i fronten, og en del andre småting (ikke teknisk relaterte)..

Så jeg krangla meg til et prisavlag på 4-5000kr. Husker ikke helt.

Vi ble enige om å møtes helga etterpå for å overta bilen.

 

Tok da med meg et par kompiser, i tillegg til min far som også var med meg første gangen.

Så de kunne kikke litt over den sammen med meg.

Etter nærmere undersøkelse ble det klart at det var en god del flere ting som var dårlige på den..

Men møttes også den gangen en plass det var elendige forhold til å få sett på bilen..

Måtte krangle som fa** med selger for å få den en del billigere..

Han nekta fortsatt på at det var noe galt med den, men gikk med på å gå ned litt på pris.

Han skrev ingenting i kontrakten om at det var delebil eller feil/mangler med bilen..

Kjørte bilen hjem om merket at det var en del ting som var galt som vi ikke hadde fått frem ved besiktigelsen..

Som feil på ledningsnett (strømproblem, ting som ikke virket skikkelig), en del fusk motormessig, og flere lyder i understellet..

Han nektet på at det var noe problem med bilen, og ville ikke snakke...

Var ganske skeptisk blitt, siden han begynte å snakke om å bryte en del avtaler vi hadde gjort om overskriving, registrering etc. av bilen..

Så når jeg kom hjem fikk jeg en bilmekaniker til å se over bilen, og han kunne konstatere at det var stort sett galt med det meste på bilen.

Defekte foringer, sprengte dempere, knekte fjærer, defekte hjullagre, defekte mansjetter, bensinlekkasje, dårlig turbo, gjennomslag etc etc etc.

Og ikke minst, det var sveist i nytt gulv der rammenummeret står, altså rammenummerbytte..

Og i tillegg var det ihjelrustede rammevanger, kanaler, innerskjermer etc innenfor skjørtene.

 

En hel rekke ting som selger gjentatte ganger hadde sagt at var i orden, og han påstod at var kontrollert og funnet ok.

 

Og var ikke mulig å få snakket normalt med han på telefon.

De gangene han tok telefonen var han frekk som få, og var ikke intressert i å finne noen løsning.

 

Så jeg fant ut at det eneste lure var å ta kontakt med naf-advokat siden bilen absolutt ikke var i den stand selger påstod..

Og etter mye om og men, og brevskriving frem og tilbake fikk jeg igjen en sum som kunne dekke en del av reprasjonene (ca halvparten)..

Kan også påpeke at bilen ble kjørt under 20mil totalt fra jeg kjøpte den, dokumentert med bilder av speedo.

Ja, ikke noe håndfaste bevis, men fortsatt tellende mente NAF.

 

Og da tok jeg å ribbet bilen, og solgte den tilslutt som donorbil av motor, gir, bremser og interiør.

For bilen var virkelig ingenting å ha..

 

Kjøpte meg først en annen RST som var bra og orginal, og flyttet alle deler som var verdt å ha over på denne.

 

Etter et par år med oppgraderinger og fiksing på den, til den var i mine øyne en av de bedre, solgte jeg denne når jeg hadde handlet meg Cosworth.

 

Den var i meget god teknisk stand, gikk rett gjennom eu, og var påkostet myyye penger.

Men etter noen uker etter at jeg solgte den, begynte jeg å få telefoner fra kjøper.

Han hadde hele veien oppført seg uproffesjonelt, og gav tydelig utrykk for hvor hardt han brukte bilen.

Med skrytemeldinger om toppfart, hvilke biler han hadde kjørt fra etc.

Så når han da begynte å klage på ting som røyk, var jeg ikke akkurat medgjørlig.

Sa klart fra hva jeg mente til han, kontaktet naf og fikk beskjed om at jeg hadde ALT på det rene.

Hørte ikke noe mer fra han, så først bilen igjen når den var tilsalgs om Morti89 her inne kjøpte den.

Var ikke akkurat i samme stand som når jeg solgte den dessverre.

 

Hadde også mye bildedokumentasjon med km.stand og datoer som viste hvordan bilen var rett før jeg solgte den til han.

Naf sa at jeg ikke hadde trengt noe sånt, men hadde det blitt noe sak av det hadde han VERTFALL ikke hatt noen kjangs med slike "bevis"..

 

 

Så det går veldig mye på skjønn også dette her.

Jeg gjorde tabben med å ikke gå nøye nok over første RST'en jeg kjøpte.

Men hadde "flaks" på det at selger blånektet på alt, og hadde skrevet på kontakt at bilen var helt fin.

 

Er ikke noe kjekt når slikt som dette skjer, men man lærer av sine feil.

Er som sagt gamle, godt brukte biler.

Så man må være sikker på at man har alt på det rene ved kjøp og salg.

For det er utrolig lett å brenne seg, både som selger og kjøper.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

1.Du vet at man kan kjøpe en helt ny bil og knekke den på en uke??

 

2. Du får det til å høres veldig enkelt ut.

 

3. Så du oppdager ikke at en bil ryker blått når du kjøper den da? Gjør den ikke det, så ser det jo ut som det er i orden. Eller??

 

4. Jeg tar gjerne en diskusjon om det, for jeg tror trådstarter blir mektig skuffet om han prøver saken videre.

 

5. Slå deg helt løs, med Elden om du vil. Hjelper ikkeno.

 

6. Han har ingen sak. Sånn er det bare.

 

 

1. ja alt kan ødelegges på kort tid ,og det finnes noen som ødelegge hva det skal være fortere en man trodde var mulig

dette høre til untakene da og blir bare spekulasjoner .

 

2 nei er ikke en enkel sak ,men bare gitt trådstarter råd om hva han kan gjøre for og sjekke om sitt tillfelle er en sak eller ikke .

 

3. som bilkjøper av en rs turbo burde det være det første han så etter men etter innlegge hans kan det jo virke som dette ikke var noe han hadde tenkt på eller sjekket .

hvem tror du hadde best kunnskaper om bilen da ?? han som solgte den eller han som kjøpte den ??

tvile ikke på at i dette tilfelle var det selger ,så da spørs det hvor mye opplysninger han ga om bilen

samt hvilken pris han tok .

 

4 hvorfor skal det bli noe stor nedtur ?? koste ikke en formue å ta ut forliksklage og det blir ingen forliksklage hvis advokat sier han ikke har noe sak ..

 

5 trenge ikke noe elden for å lese kjøpsloven

 

6 hvertfall enkelt av deg å si uten og kjenne mer fakta , godt mulig han ikke har noe sak men kan like gjerne være han har,

komme helt ann på fakta i saken det

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Har selv vært borti lignende sak, fra begge sider..

 

For noen år siden kjøpte jeg en Escort RS Turbo fra Sogn og Fjordane.

Den lå ute på Autodb til 50000kr, skrytt opp i skyene med strofer som "100% strøken", "ingen rust", "god teknisk stand" etc etc.

Snakket flere samtaler med selger på tlf, og fikk beskjed om at alt var i skjønneste orden.

Så jeg dro oppover for å se på bilen, siden jeg hadde tenkt til å kjøpe den, siden alt lovet så bra.

Når jeg kom opp der så jeg lett over bilen (hadde ikke så mye peiling på bil da), men fikk ikke sett så nøye etter.

Møtte selger på en veiskulder med grus ved siden av veien ganske langt fra folk, i regnvær.

Så var ikke all verdens forhold til å se over den.

Da sa selger at det var dårlige dekk foran, litt steinsprut i fronten, og en del andre småting (ikke teknisk relaterte)..

Så jeg krangla meg til et prisavlag på 4-5000kr. Husker ikke helt.

Vi ble enige om å møtes helga etterpå for å overta bilen.

 

Tok da med meg et par kompiser, i tillegg til min far som også var med meg første gangen.

Så de kunne kikke litt over den sammen med meg.

Etter nærmere undersøkelse ble det klart at det var en god del flere ting som var dårlige på den..

Men møttes også den gangen en plass det var elendige forhold til å få sett på bilen..

Måtte krangle som fa** med selger for å få den en del billigere..

Han nekta fortsatt på at det var noe galt med den, men gikk med på å gå ned litt på pris.

Han skrev ingenting i kontrakten om at det var delebil eller feil/mangler med bilen..

Kjørte bilen hjem om merket at det var en del ting som var galt som vi ikke hadde fått frem ved besiktigelsen..

Som feil på ledningsnett (strømproblem, ting som ikke virket skikkelig), en del fusk motormessig, og flere lyder i understellet..

Han nektet på at det var noe problem med bilen, og ville ikke snakke...

Var ganske skeptisk blitt, siden han begynte å snakke om å bryte en del avtaler vi hadde gjort om overskriving, registrering etc. av bilen..

Så når jeg kom hjem fikk jeg en bilmekaniker til å se over bilen, og han kunne konstatere at det var stort sett galt med det meste på bilen.

Defekte foringer, sprengte dempere, knekte fjærer, defekte hjullagre, defekte mansjetter, bensinlekkasje, dårlig turbo, gjennomslag etc etc etc.

Og ikke minst, det var sveist i nytt gulv der rammenummeret står, altså rammenummerbytte..

Og i tillegg var det ihjelrustede rammevanger, kanaler, innerskjermer etc innenfor skjørtene.

 

En hel rekke ting som selger gjentatte ganger hadde sagt at var i orden, og han påstod at var kontrollert og funnet ok.

 

Og var ikke mulig å få snakket normalt med han på telefon.

De gangene han tok telefonen var han frekk som få, og var ikke intressert i å finne noen løsning.

 

Så jeg fant ut at det eneste lure var å ta kontakt med naf-advokat siden bilen absolutt ikke var i den stand selger påstod..

Og etter mye om og men, og brevskriving frem og tilbake fikk jeg igjen en sum som kunne dekke en del av reprasjonene (ca halvparten)..

Kan også påpeke at bilen ble kjørt under 20mil totalt fra jeg kjøpte den, dokumentert med bilder av speedo.

Ja, ikke noe håndfaste bevis, men fortsatt tellende mente NAF.

 

Og da tok jeg å ribbet bilen, og solgte den tilslutt som donorbil av motor, gir, bremser og interiør.

For bilen var virkelig ingenting å ha..

 

Kjøpte meg først en annen RST som var bra og orginal, og flyttet alle deler som var verdt å ha over på denne.

 

Etter et par år med oppgraderinger og fiksing på den, til den var i mine øyne en av de bedre, solgte jeg denne når jeg hadde handlet meg Cosworth.

 

Den var i meget god teknisk stand, gikk rett gjennom eu, og var påkostet myyye penger.

Men etter noen uker etter at jeg solgte den, begynte jeg å få telefoner fra kjøper.

Han hadde hele veien oppført seg uproffesjonelt, og gav tydelig utrykk for hvor hardt han brukte bilen.

Med skrytemeldinger om toppfart, hvilke biler han hadde kjørt fra etc.

Så når han da begynte å klage på ting som røyk, var jeg ikke akkurat medgjørlig.

Sa klart fra hva jeg mente til han, kontaktet naf og fikk beskjed om at jeg hadde ALT på det rene.

Hørte ikke noe mer fra han, så først bilen igjen når den var tilsalgs om Morti89 her inne kjøpte den.

Var ikke akkurat i samme stand som når jeg solgte den dessverre.

 

Hadde også mye bildedokumentasjon med km.stand og datoer som viste hvordan bilen var rett før jeg solgte den til han.

Naf sa at jeg ikke hadde trengt noe sånt, men hadde det blitt noe sak av det hadde han VERTFALL ikke hatt noen kjangs med slike "bevis"..

 

 

Så det går veldig mye på skjønn også dette her.

Jeg gjorde tabben med å ikke gå nøye nok over første RST'en jeg kjøpte.

Men hadde "flaks" på det at selger blånektet på alt, og hadde skrevet på kontakt at bilen var helt fin.

 

Er ikke noe kjekt når slikt som dette skjer, men man lærer av sine feil.

Er som sagt gamle, godt brukte biler.

Så man må være sikker på at man har alt på det rene ved kjøp og salg.

For det er utrolig lett å brenne seg, både som selger og kjøper.

 

 

vet hvilken bil som du kjøpte bra du fikk igjen halvparten av kr hvertfall :closedeyes:

Edited by to far gone

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

1.Du vet at man kan kjøpe en helt ny bil og knekke den på en uke??

 

2. Du får det til å høres veldig enkelt ut.

 

3. Så du oppdager ikke at en bil ryker blått når du kjøper den da? Gjør den ikke det, så ser det jo ut som det er i orden. Eller??

 

4. Jeg tar gjerne en diskusjon om det, for jeg tror trådstarter blir mektig skuffet om han prøver saken videre.

 

5. Slå deg helt løs, med Elden om du vil. Hjelper ikkeno.

 

6. Han har ingen sak. Sånn er det bare.

 

 

Hmmm, til å være en som påstår han har peil på loven, er du ikke særlig opplysende om fakta egentlig... Stygt å si, men de som skjuler seg bak sånne argumenter du kommer med her, har som regel ikke rent mel i posen... Men for all del, du kan jo kun svare sånn pga uvitenhet...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

vet hvilken bil som du kjøpte bra du fikk igjen halvparten av kr hvertfall :closedeyes:

 

Ja, med tanke på hvor mye alle delene som jeg fikk av den var verdt, så ble det er grei pris.

Ble tilslutt 15000kr, og så solgte jeg bilen som delebil, med interiør, eksteriør, motor, gir etc. fra den orginale bilen jeg kjøpte.

Så ble en grei "delebil"..

 

Men kunne greit vært uten den opplevelsen.

Er noen år siden nå, så plager meg ikke lenger..

 

Lov å være ung og dum, var bare 17år når jeg kjøpte den der.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, til å være en som påstår han har peil på loven, er du ikke særlig opplysende om fakta egentlig... Stygt å si, men de som skjuler seg bak sånne argumenter du kommer med her, har som regel ikke rent mel i posen... Men for all del, du kan jo kun svare sånn pga uvitenhet...

 

§ 1. Alminnelig virkeområde.

 

(1) Loven gjelder kjøp for så vidt ikke annet er fastsatt i lov. For forbrukerkjøp gjelder forbrukerkjøpsloven. For kjøp av fast eiendom gjelder avhendingslova.

 

Kjøpsloven gjelder:

Kjøp mellom to privatpersoner uten bruk av mellommann

 

"Solgt som den er"

Særlig ved salg av brukte gjenstander kan en ofte støte på vilkåret "solgt som den er". Hensikten med en slik bestemmelse er å begrense kjøperens rettigheter. Til tross for et vilkår som "solgt som den er", kan kjøperen likevel ha sine rettigheter i behold. Dette gjelder hvis gjenstanden ikke svarer til de opplysninger selgeren har gitt, eller hvis selgeren har unnlatt å gi opplysninger av betydning.

 

 

Mangler:

For at det skal foreligge en mangel, må feilen ikke skyldes at du har utsatt bilen for feilbruk, påført den skade eller være et resultat av normal forventet slitasje. Det er viktig å merke seg at forhold ved bilen som du visste om, eller burde ha visst om på kjøpetidspunktet, senere ikke kan reklameres på.

Det gjelder også hvis gjenstanden er i vesentlig dårligere stand enn man kunne vente.

 

Dette sier loven, og har han blitt lurt, selvfølgelig skal han gå videre. Ingen tvil om det.

 

TIL TRÅDSTARTER:

Føler du at selger har lurt deg, bruker du forbrukerrådet sin standard kontrakt og sender til selger. Hjelper ikke det, så kontakter du forbukerrådet. Blir dere ikke enig der, men forbrukerrådet mener du har en sak, så går du videre Forbrukertvistutvalget. Dette er ingen domstol, men har endel funksjoner som minner om en domstol. Du kan f.eks få penger innkrevd via det offentlige.

 

Tips 1: Meld deg inn i NAF, kontakt deres forbrukeradvokat og legg fram saken. Han kan gi deg info om hva som er vanlig rettspraksis i sånne saker.

Tips 2: Se tips 1.

 

Lykke til!:)

Link to comment
Share on other sites

For det første.. hvis bilen er kjøpt..så kan det stå og falle på om verdien av bilen er verdt å kjøre det gjennom retts systemet.

men hvis det er muligt å få en dialog med selger, så kan noe reddes(naf medlem er LURT).. hvis ikke .. har en kjøpt pus i pose, så har en kjøpt pus i pose.

PS,, en kontrakt kan du tørke deg her og der med, hvis selger er privatmann og svindler..

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...