Jump to content

2.9L 12v Singel turbo.


_ford

Recommended Posts

Hvordan kan man løse problemet med de doble luftmengdemålerne?

Er det mulig og gjøre det så enkelt at man fører ledningene sammen, og bruker bare en måler eller blir det bare tull?

 

Og er det mulig og bytte ut de de doble spjelda med et stort ett?

 

Håper på noen svar og meninger ang dette:)

Link to comment
Share on other sites

Heisan

Gå for datasprut så kan du kaste luftmengdemålerne til helvete:)

Unødvendig å bygge om gasspjeld....

 

 

Hei ja.

Ja det hadde egentlig vært det enkleste.

Men har egentlig ikke planer om data sprut i første omgang.

Hvordan gjøre det da?

Link to comment
Share on other sites

jeg ville kobla begge sammet på ett rør, så begge går til turbo.

tror ikke motorstyringa syns det er så populært at du kobler vekk den ene ;)

også ville nok en målt opp alt for mye for tidelig. når du har 2 stk så får du mere å gå på.

Edited by Sierra RS

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

jeg ville kobla begge sammet på ett rør, så begge går til turbo.

tror ikke motorstyringa syns det er så populært at du kobler vekk den ene ;)

også ville nok en målt opp alt for mye for tidelig. når du har 2 stk så får du mere å gå på.

 

Hmmm... Ja du er nok inne på noe nå,men er jo fryktelig tungvindt og bruke begge da egentlig.

Link to comment
Share on other sites

jeg kjenenr ikke motorstyringa til v6 motorene, men jeg vil tro at du må bruke begge. tror ikke motoren går helt bra om du tar vekk den ene. men det er set sikkert noen her som det.

prøv selv å koble fra en. se hva som skjer..hehe

men det går vel kanskje ann å modde ledningsnettet litt og koble begge ledningene til en måler? så motoren tror alt er som før men du har bare en. da bør du vel få fatt på en måler som er større. kanskje fra bmw. det har jeg gjort på min ist.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Det du skal huske er at turboer absolutt "HATER" begrenset tilgang på luft. Hvis du bare bruker én luftmengdemåler så har ikke turboen fri tilgang til luft, men må suge denne til seg fra ett vakum fra luftmengdemåleren. Dette er lite effektivt og øker ladeluft temp, eksostemp og du øker også tenningsbankproblemene. Det er også slik at med bare én stk liten luftmengdemåler så vil denne stå fullt åpen veldig tidlig. Dette betyr at ECU pøser på med bensin alt for tidlig og alt blir feil.

 

Og er det mulig og bytte ut de de doble spjelda med et stort ett?

Hvorfor vil du gjøre det?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det du skal huske er at turboer absolutt "HATER" begrenset tilgang på luft. Hvis du bare bruker én luftmengdemåler så har ikke turboen fri tilgang til luft, men må suge denne til seg fra ett vakum fra luftmengdemåleren. Dette er lite effektivt og øker ladeluft temp, eksostemp og du øker også tenningsbankproblemene. Det er også slik at med bare én stk liten luftmengdemåler så vil denne stå fullt åpen veldig tidlig. Dette betyr at ECU pøser på med bensin alt for tidlig og alt blir feil.

 

 

Hvorfor vil du gjøre det?

 

 

Sant som du sier blir nok ikke noe gunstig og bruke planen min nei.Alle fall ikke med orginal mengdemåler.

Hadde jo vært mulig og brukt en større en men blir vel mere styr enn hjelp av det.

 

Tenkte det kanskje kunne være en mulighet for og gjøre det litt lettere med rør og sånt.

 

Men det jeg kommer til og gjøre nå er og bruke Y-rør til både luftmengdemålere og før spjelda.

Så da er det ikke noe mere og tenke på egentlig;)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt sikker enda,er jo nesten billigere og gå rett på datasprut da;)

Får se ann ossen ting utvikler seg fremover.

 

Hvis du går for datasprut så kjøp Ms. rimelig å bra + at du får ingen fordeler med et dyrere sprut/funksjoner som er aktuelle.

5000kr inkl frakt for siste versjon av Megasquirt/ledningsnett/følere du trenger å Innovate bredbåndslambda.

Ca 1500 kr for 6 stk store dyser på ebay inkl frakt.

Kopi av oppsett får du av meg

Sterkere clutch må du også ha:)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal du levere nok bensin? tillegssprut?

Bensin "problemet" er enkelt å løse. Det er værre med tenningstidspunktet. Skogenracing måtte senke tenningen til kun 14-15 grader på fullt så datasprut er nok det rette.

 

Men det jeg kommer til og gjøre nå er og bruke Y-rør til både luftmengdemålere og før spjelda.

Så da er det ikke noe mere og tenke på egentlig;)

Det blir nok bra.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...