Jump to content

trimming av xr3i mfi motoren


Guest Alex_86

Recommended Posts

Guest Mr.Escort

kam,filter og effektanlegg...

planing av topp for økning av kompresjon,porting av topp...mye du kan gjøre...bytte dyser hvis du gjør dette....sette i en 1,8 si sport motor(zetec)

Link to comment
Share on other sites

de har den på www.bokkilden.no

kjøpte den + maximum boost boka :D gleder meg til å få maximum boost vertfall ;)

Men å hente ut mer effekt ja, vill tippe du får den mest merkbare effekten ved og porte og dreie toppen din, kam gjør større nytte og da ;)

 

Vill du ha mest mulig med hester så leverer du inn toppen til porting og dreing. da vill du nokk oppnå en rundt 140-150hk med riktig kam..

porter du selv så vill nokk det bli på rundt 120-130..

Link to comment
Share on other sites

kjøpte den tuning and rebuilding-boka for et par år siden, og jeg kan ikke si jeg har hatt noe bruk for den enda...mulig den er fin når man skal demontere og sette sammen motor men...ellers er den veldig "basic"...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

du spør om trimming av mfi motor men i signaturen din står det at du har k-jetronic..hva slags motor har du egentlig alex? mekaniske dyser eller elektriske?

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86
du spør om trimming av mfi motor men i signaturen din står det at du har k-jetronic..hva slags motor har du egentlig alex? mekaniske dyser eller elektriske?

vel er nok k-jetronic... noe som er mekanisk insprut.. men hvorfor henge seg opp i det?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

fordi k-jetronic og mfi er to forskjellige motorer kansje? men nå er jeg med..øk bensin trykk(shimse),porte toppen litt og plan den litt...da drar du hk...mer hk??? bytt kam i tillegg :D

Link to comment
Share on other sites

fordi k-jetronic og mfi er to forskjellige motorer kansje? men nå er jeg med..øk bensin trykk(shimse),porte toppen litt og plan den litt...da drar du hk...mer hk??? bytt kam i tillegg :D

står ikkje mfi for mekanisk innsprøytning da? å k- jetronic er jo mekanisk...

Link to comment
Share on other sites

mfi = mechnical fuel injection, efi = elektronic fuel injection...

 

ford har ikke noen cvh'er som heter mfi, kun efi som kom på slutten av tiden til mk4-karroseriet....

 

hadde satsa på en skikkelig kam jeg...+ porting og planing av toppen...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie
mfi = mechnical fuel injection, efi = elektronic fuel injection...

 

ford har ikke noen cvh'er som heter mfi, kun efi som kom på slutten av tiden til mk4-karroseriet....

 

hadde satsa på en skikkelig kam jeg...+ porting og planing av toppen...

Er nok MFi på XR3i fra før 89/90 ja.... Har hatt 3 biler med k-jetronic og de er mekaniske alle sammen.... Både XR3i XR4x4 og Golf GTi... Så MFi er Riktig!!!!

:rolleyes: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86
mfi = mechnical fuel injection, efi = elektronic fuel injection...

 

ford har ikke noen cvh'er som heter mfi, kun efi som kom på slutten av tiden til mk4-karroseriet....

 

hadde satsa på en skikkelig kam jeg...+ porting og planing av toppen...

Er nok MFi på XR3i fra før 89/90 ja.... Har hatt 3 biler med k-jetronic og de er mekaniske alle sammen.... Både XR3i XR4x4 og Golf GTi... Så MFi er Riktig!!!!

:rolleyes: :rolleyes:

var det jeg også mente!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...