Guest Alex_86 Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 trenger et par tips ang. enkel/lett trimming av motoren... 20-40 hk eller noe. på forhånd takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 kam,filter og effektanlegg...planing av topp for økning av kompresjon,porting av topp...mye du kan gjøre...bytte dyser hvis du gjør dette....sette i en 1,8 si sport motor(zetec) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Kn filter å shimse opp trykkregulatoren på bensinfordeleren så den får høgere trykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 vest du bærre ska trim lætt ? så håld d me effekt filter og exh..blir ikkr så mye meir gamp, men puster lettere på høyt turtall Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 har eksos, og filter... tenkte på andre ting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordPower Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 er det cvh du har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 er det cvh du har? jepp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordPower Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Kjøp deg denne Rebuilding and Tuning Ford's CVH Engine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 hm, ikke så dumt det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordPower Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Haynes er ikke så dumt vettu Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Kjøp deg denne Rebuilding and Tuning Ford's CVH Engine de har den på www.bokkilden.nokjøpte den + maximum boost boka gleder meg til å få maximum boost vertfall Men å hente ut mer effekt ja, vill tippe du får den mest merkbare effekten ved og porte og dreie toppen din, kam gjør større nytte og da Vill du ha mest mulig med hester så leverer du inn toppen til porting og dreing. da vill du nokk oppnå en rundt 140-150hk med riktig kam.. porter du selv så vill nokk det bli på rundt 120-130.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 kjøpte den tuning and rebuilding-boka for et par år siden, og jeg kan ikke si jeg har hatt noe bruk for den enda...mulig den er fin når man skal demontere og sette sammen motor men...ellers er den veldig "basic"... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 okidoki. hva koster porting da sånn ca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 jeg tipper 2000kr for porting Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 du spør om trimming av mfi motor men i signaturen din står det at du har k-jetronic..hva slags motor har du egentlig alex? mekaniske dyser eller elektriske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 du spør om trimming av mfi motor men i signaturen din står det at du har k-jetronic..hva slags motor har du egentlig alex? mekaniske dyser eller elektriske? vel er nok k-jetronic... noe som er mekanisk insprut.. men hvorfor henge seg opp i det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 fordi k-jetronic og mfi er to forskjellige motorer kansje? men nå er jeg med..øk bensin trykk(shimse),porte toppen litt og plan den litt...da drar du hk...mer hk??? bytt kam i tillegg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 fordi k-jetronic og mfi er to forskjellige motorer kansje? men nå er jeg med..øk bensin trykk(shimse),porte toppen litt og plan den litt...da drar du hk...mer hk??? bytt kam i tillegg står ikkje mfi for mekanisk innsprøytning da? å k- jetronic er jo mekanisk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 mfi = mechnical fuel injection, efi = elektronic fuel injection... ford har ikke noen cvh'er som heter mfi, kun efi som kom på slutten av tiden til mk4-karroseriet.... hadde satsa på en skikkelig kam jeg...+ porting og planing av toppen... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 beklager at jeg skrev mfi. men hva er en god kam da... merke.... pris.. link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 kent og piper e goe kamma t Ford kosta 2 t 3000 fra england..www.burtonpower.com eller www.demon-tweeks.co.uk Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 http://www.amber-perfomance.co.uk har greie priser, de har peiling, og de er service-innstilte! har nettopp handla for 6k der nå jeg Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 funka ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 mfi = mechnical fuel injection, efi = elektronic fuel injection... ford har ikke noen cvh'er som heter mfi, kun efi som kom på slutten av tiden til mk4-karroseriet.... hadde satsa på en skikkelig kam jeg...+ porting og planing av toppen... Er nok MFi på XR3i fra før 89/90 ja.... Har hatt 3 biler med k-jetronic og de er mekaniske alle sammen.... Både XR3i XR4x4 og Golf GTi... Så MFi er Riktig!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 mfi = mechnical fuel injection, efi = elektronic fuel injection... ford har ikke noen cvh'er som heter mfi, kun efi som kom på slutten av tiden til mk4-karroseriet.... hadde satsa på en skikkelig kam jeg...+ porting og planing av toppen...Er nok MFi på XR3i fra før 89/90 ja.... Har hatt 3 biler med k-jetronic og de er mekaniske alle sammen.... Både XR3i XR4x4 og Golf GTi... Så MFi er Riktig!!!! var det jeg også mente! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now