Jump to content

Problemer med vann


Guest larsrn

Recommended Posts

Guest larsrn

Hei, som topic sier så kommer det relativt mye vann inn i fotbrønnen på passasjersiden foran. Jeg klarer ikke å se hvor vannet kommer ifra. Hadde regnet med at jeg kunne se "våte spor", men det ligger bare en vannpytt midt på gummimatta. Noen som vet noe om dette?

Link to comment
Share on other sites

Har du montert høytalere i døra? For mellom dørpanelet og døra så ligger det en plastfilm. Denne plastfilmen fører vannet inn i døra og ned til dreneringshullene. Har det gått hull på denne så kan vannet rennet ut bak panelet og ned på matta ;)

 

 

Edit: KAN være en mulighet....

Edited by Knutte

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Guest AtleFocus

2 muligheter tror jeg:

 

enten ac vann, eller at det lekker inn fra frontruta....

 

hvis det kommer fra ac'en, sånn som det gjør på min, er det vanskelig å fikse, eller veldig dyrt....

 

 

hvis det kommer fra front ruta, så er det enkelt, dra til ford og få dem til å vise deg hvor du skal legge på litt silikon under dekselet som ligger over frontruta på passasjer siden. (er en svakhet på focus'en at det kan renne inn der)

 

Prøv å hell litt vann på front ruta på passasjer siden og se om det kommer inn, gjør det ikke det er det mest sannsynlig ac'en din...

 

 

uansett, all elektronikken sitter på den andre siden;)

Link to comment
Share on other sites

Guest larsrn

Har ikke hatt opp panelet på døren. Håper at det er frontruta da. Ser at det ligger noe "gugge" som ikke er orginalt mellom frontruta og dekselet (silikon kanskje). Jeg har akkurat kjøpt bilen, så det kan jo hende at forrige eier hadde dette problemet også. Men, hvor kommer det inn i bilen fra?

Link to comment
Share on other sites

Det dekselet som ligger på høyresiden ved ruta er til pollenfilteret.

Om det ikke tetter så renner vannet ned i pollenfilteret, når det blir mye nok så renner det videre inn i bilen.

Mest trolig det som er feilen.

 

Edit:

 

Dette gjelder 1998-2004 mod.

Edited by Mondeo Power
Link to comment
Share on other sites

Dette som Mondeo Power skriv er det første eg tenkte på.Dette skjer vanligvis når bilen står sidelengs i nedoverbakke eller korleis eg skal sei det,då kjem det inn vatn i både min Focus og madammen sin.Altså:står bilen med passasjersida vendt mot "bunnen" av bakken så lek det vatn inn,men ikkje omvendt.Våre Focusar er ikkje dei første med dette problemet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...