Jump to content

v8 perana


cossiegranada

Recommended Posts

Den grønne med beige vinyl er kjent. Kom vel hit som flyttegods og sto til salgs hos et firma i Fredrikstad. Den hvite Ghia`n så litt barsk ut. Men sahara beige med brun vinyl ser mest riktig ut på en bil i fra den tiden. Ser skikkelig sobert ut når alt er strøkent med beige Ghia interiør. Men mest morsomt hadde det vært å sett en strøken coupe av dette kaliber. Bare synd at disse bilene har "speilvendt" ratt.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

ingen flyttegods bil såvidt jeg vet...

og disse fåes ikke med ratt for kjøring på vår side av veien!

Det er kun laget 250 stk av disse å da kan man ikke klage på hvor ratt er plassert.

etter ca 5 min bak rattet på en slik er opplevelsen mere verdt enn en duste tanke om hvor rattet er montert!

tror nok :

255hk

405nm @2600rpm

2.92 utv i bakaksel

0-100kmt =8.1

 

en C 4 aut.kasse

2.41 utv 1 gear

1.41 utv 2 gear

1-1 utv på 3 gear

 

burde fortelle litt om potensialet som bor i disse

 

vi vet også om 2 ghia utgaver til så så langt vi vet er det 4 i verden, flesteparten av granada perana er XL modeller dog finnes og noen GL

 

 

og den røde coupeen er egentlig levert i fargen autumn gold...... en sykt rå farge... :)

og ikke bare det cockebottle granada coupe finnes egentlig ikke me ratt på gal side. men ble satt sammen fra bunnen av hos ford i sør afrika.(Det ble alldri levert dette karosseri i england)

også denne er levert med orginalmontert laksetrapp

og aircondition

Edited by cossiegranada
Link to comment
Share on other sites

Finns den røde coupeen i Norge? går det an å kjøpe den?

er nok ikke til salgs... og den står tørt innendørs på ett lager i norge

Dessuten koster dette langt mer enn de fleste betaler for en granada.

Da snittet i granadaklubben bare er bengalakk og hjemmebrent..så lenge en rullemaler over rust synes den ikke... :P eller hva gls stasj?

Edited by cossiegranada
Link to comment
Share on other sites

Brakes

Type hydraulic dual circuit, servo assisted

Front 262 mm discs

Rear 229 mm drums

Handbrake Central pull-up lever, effective via cables on rear drums

 

Nå har jeg ingen info om en original 2,8 granada i norge. Men hvis dette er likt, så er det da mulig å få godkjent en 2,8 granada med opptil 250hk uten noen form for ombygginger da?

Edited by Vebba

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Mulig og få en kopi av de pappirene som ble brukt for og få skilter på peranan i norge?

Jeg sliter med og få min granada gokjent hos biltilsynet.

 

Kan være det løser seg med en kopi av de pappirene.

Send en PM viss du eventuelt kan hjelpe :)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Ifølge gutta her:

http://perana.org/granadaspecs.asp

 

Så er det "bare" 326 Nm, krangla endel med dem om det, hehe, men uansett blir det moro å se noen av disse på veien til neste år.

 

 

 

er 405 nm i orginal brosjyra på granada, tror capri har lavere nm om mer hk så som de 326 nm du nevner.

Perana.org sida er en engelsk hobby side med lite korrekte fakta. har selv lest alle papirer som følger disse bila fra nye. han som driver perana sida visste ikke engang att europa utenom england hadde granada coupe fra 1972-74. og påsto att cokebottle coupe was south africa only........

 

så han fikk noen korrigerende mailer...

Edited by cossiegranada
Link to comment
Share on other sites

ingen flyttegods bil såvidt jeg vet..

 

og den røde coupeen er egentlig levert i fargen autumn gold...... en sykt rå farge... :)

og ikke bare det cockebottle granada coupe finnes egentlig ikke me ratt på gal side. men ble satt sammen fra bunnen av hos ford i sør afrika.(Det ble alldri levert dette karosseri i england)

også denne er levert med orginalmontert laksetrapp

og aircondition

 

Har rimelig sikker info på at den grønne er flyttegods, men helt uviktig egentlig. Den sto i hvertfall til salgs hos et trading firma i Fredrikstad temmelig lenge.

 

Så den røde coupeen er den av Peranaene som faktisk finnes i Norge. Synd at den ikke er like fin som de avbildede sedan-bilene, men det kan den jo fint bli ser det ut til.. Men hva er en cockebottle Granada for noe fint. V8 bil fra Perana det også?

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Cockebottle er coupen med "hofteknekk"

 

OK, altså bare en engelsk kallebetegnelse på det første coupe-skalet til den røde.. Men den saharabeige Ghia Peranaen, er den kommet til Norge også?

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

OK, altså bare en engelsk kallebetegnelse på det første coupe-skalet til den røde.. Men den saharabeige Ghia Peranaen, er den kommet til Norge også?

er :

1 grønn

1 sahara beige

1 hvit

1 rød (orginalt autumn gold)

+ att en til er på gang...... he he

 

 

i norge nå! dvs i tønsberg !

byen der mk1 tetttheten er høyest i norge :)

Edited by cossiegranada
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...