Jump to content

Dohcn bruke vann!>.<


Jokke2k

Recommended Posts

Hei.

Nå har det seg sånn at sierraen begynte å bruka vann i sommar, så etter å ha brukt en formue på frostvæske så begynte jeg å skru den fra hverandre. bytta toppakning og topp. Men når eg starta den så brukte an F%&N meg lika mye vann...

 

Noen så kan hjelpa?

Link to comment
Share on other sites

Sjekka om det er lekkasje på varmeapparat resisteret? Jeg trodde toppakningen var gåen på min, men det viste seg til slutt at registeret lakk...masse vann inne i bilen!

 

Nei, det har jeg ikke. hvor lekker d inn da?

men når jeg tar handa foran eksosen, så blir hånda litt fuktig også. så virker lixm som om frostveska damper vekk en plass.

Link to comment
Share on other sites

På dohc kan det faktisk være innsuget som har sprukket, evt innsugspakning, da det er vannkanaler i innsuget.

Men Toppen er ofte vanlig på DOHC, men siden du har bytta topp også så er det nok ikke det.

Hvis bilen går skikkelig på alle 4 sylinderne så virker det jo rart at det kommer vann igjennom en sylinder. Når toppen min sprakk var det bare minimalt med lekkasje, og allikevel merka jeg at den fuska litt på den ene sylinderen. Jeg dro bare av en pluggledning på fordeleren, en etter en. Bilen fuska fælt når jeg dro av de som var hele. Dro jeg av den som det var lekk i var det ikke så stor forskjell, og motoren gikk ganske så pent.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

kjørte bilen varm om dagan her, bilen gikk varm uten grund, var 4 minus ute, etter på så starte å går rent på tomgang i noen sekunder, å så fjusker til den stopper ?

bilen var på (n) når den ble stoppa, å kjøle viftan slo ikke inn,

 

røyker hvit, å vatne synker 0.5-1 cm på gass på drag.

bruke vann

toppakinga ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...