Jump to content

hvilken 2liter skal jeg velge? til min transit?


e21baur

Recommended Posts

Jeg har en transit mk2 campingbil som jeg har pusset opp, motoren er litt dau, det er en 2liter pinto bensiner med weber og innstilt elektriske. går litt men ikke fort. bilen veier 2190kg sist jeg veide den.

 

Motoralternativet mitt er :

 

2 liter mondeo zetec? lurer på om denne er kraftig nok il min bil?

 

2liter sierra doch motor, er det noe bunndrag i denne???

 

2liter sierra is/transit blokken med 205 stempel. har denne motoren liggende, burde jeg bygge opp en forsterka 205 blokk med doch topp??? hvor mye hester får jeg ut av dette når det er 79hk orginalt i transiten 2litern.

 

 

Hva sier dere, folkens??

 

2liter zetec eller en 2liter pinto trimma ??? gjerne med doch eller cossie topp. alt har jeg roen på....

 

 

 

 

Grunnen til at jeg spør er at en kompis av meg sier at zetech`ene er mye billigere i england/usa og alle bruker dem, billige på trimdeler er dem også, og trimmevennlige....

 

Men jeg har en 2liter ohc transit 205 motor komplett, alt sammen, gått 50k. og denne er ganske plugandplay når det gjelder å skifte toppen på den foreks.... doch og sånt... jeg kjører 8:2.1 komp i den motoren så det er sikkert muligt å fyre på en turbo...

 

 

Diesel kan jeg bare glemme, lyden er dritt, diesel er dyrere. motorene som er tilsalgs har gått over 250k, og jeg kunne ha tenkt meg 2liter trimma med sidepipes som spytter flammer i min campingbil....

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste er naturligvis å bygge Pinto motor med litt sugetrim evt slenge på innsprøytning. 115Hk er tross alt 36 mer enn du har i dag og da bør det gå greit på frem uten at det koster skjorten og mere til.

Sugemotor med kam laget for moment og en passende gasser så kommer du nok langt. Tror det kan bli dyrt å sette i Zetec. Må ha litt spesialdeler for å få termostaten på plass og sånn. Dessuten er det jo lit mer periode-mod å bygge Pinto :-)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...