86cosworth Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Hei. Har tidligere lagt ut post om at jeg har problemer med motor, fusking å kutting, vond å starte ved kald motor, helt normal ved varm motor. Leste i FastFord her om dagen at visst en tukler med olje åndinga kan dette føre til motorfusking o.l. Den orginale ventilasjonen som står på blokka med slange opp til innsuget fjerna jeg, og blenda innsuget, dette fordi at ventilasjon rett og slett såg boss ut. Videre var også slangen fra denne ventilasjonen til insuget masse sprekk i og motoren drog falsk luft gjennom denne, men motoren gikk normalt. Så, har jeg missforstått dette, eller spiller faktisk veivhusventilasjonen/åndinga så stor rolle på motoren ??? takker for svar. mvhHans Christian 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 (edited) Har også blendet denne slangen fra innsug på min motor, ingen problem.. edit: Men har olje ånding utenom denne også da.. Fra nyra og toppdeksel.Du bør helst ha minimum 1 oljeånding opp fra blokka.Men denne har du vel? Den fra nyra og ut?Du mangler bare slangen fra innsuget og ned til nyra? Er nok rep. av den vakuumlekkasjen som gjør at motoren din går feil nå.. Edited November 18, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 blender du orginal ånding og IKKE har noen annen ender du opp med sprengt turbo - og andre problemer .Når du lader går noe av trykket forbi stempel ringer og lager trykk i bunpannen , dette gjør att du får motrykkopp retur slangen fra turbo som i gjenn gjør att turbo blåser ,,,,Reparer den heller så den virker - ford lagde den ikke for morro ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 jeg har ikke blenda åndinga, men fjerna den dingsen som står på blokka. Såg ut så det hadde fått nok (uten at jeg vet det) . Nå går det bare en slange rett innpå blokka og opp til en oppsamler. Det kan med andre ord være dette som er probleme med motoren min da...F***!!! at en sånn ting uten en eneste ledning skal skape så mye problem hadde jeg ikke fantasert om i det hele tatt! 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 (edited) Stemmer. Mener å huske at du hadde oljeånding ja. Den slangen med ventil som du har fjernet opp til innsuget, er oljeånding til innsuget.Den ventilen er en enveis-ventil for at innsugslufta ikke skal komme ned til oljeåndinga..Så har du oljeånding, så skal det ikke ha så mye å si å fjerne denne.Unngår bare oljeånding i forbrenningen. Ja, når motor er oppsatt for å kompansere for en såpass stor vakuumlekkasje, så blir det dessverre veldig feil når vakuumlekkasjen blir rettet opp i. Men at du ikke har oljeånding opp i innsuget lengre er ikke det som skaper problemer.. Edited November 18, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 kansje litt off topic men kan man bare fjerne den orginale nerva som sitter der på blokka og bare sette et rør nedi med slange opp til sånn tank eller blir dette for mye ånding????? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Er jo ikke anbefalt da...Viss du går inn på GGR sine sider (Graham Goode Racing) så stpr det en del om oljeånding der.Hva de har gjort med oljeåndingen som de selger. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 hmm ser ingen problem med og sette en rør stuss ned i der i steden for den orginale nerva som står der nå... så slange fra rør stussen i blokka og inn på sånn seperator tank slik at olja renner ned i bunnen på denne og så videre ned i bunn panna og så en slange på topp av seperatoren ved siden av den som kommer fra blokka. til fri luft /filter eller eventuelt!!! for og lufte ut det overtrykket som måtte komme!!!!noen som mener dette er på tryne ???? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 hmm ser ingen problem med og sette en rør stuss ned i der i steden for den orginale nerva som står der nå... så slange fra rør stussen i blokka og inn på sånn seperator tank slik at olja renner ned i bunnen på denne og så videre ned i bunn panna og så en slange på topp av seperatoren ved siden av den som kommer fra blokka. til fri luft /filter eller eventuelt!!! for og lufte ut det overtrykket som måtte komme!!!!noen som mener dette er på tryne ???? Funker som f... det,har gjort akkurat det samme.så blender du bare det ekstra hullet som du får i innsuget etter å ha fjerna den enveisventilen til åndinga.. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 skal finne frem den spalten fra fastford og skrive den inn her. Er mulig jeg som ikke er helt stødig på engelsk Men okei, da er det ikke det som er problemet heller! 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 kansje litt off topic men kan man bare fjerne den orginale nerva som sitter der på blokka og bare sette et rør nedi med slange opp til sånn tank eller blir dette for mye ånding????? Den kan du helt fint ta vekk, og mont nippel. Kjører slik selv. http://www.grahamgoode.com/cgi-bin/faq.pl?...estion=question Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Maverick- Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 stapp den åndinga hvor enn du måtte ønske Bare sørg for at du HAR ånding og ett TETT innsug. hvis ikke bilen går fint på tomgang da,så er det desverre noe annet galt som du må være litt mer spesifikk på for å få hjelp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now