Jump to content

olje ånding


86cosworth

Recommended Posts

Hei.

 

Har tidligere lagt ut post om at jeg har problemer med motor, fusking å kutting, vond å starte ved kald motor, helt normal ved varm motor.

 

Leste i FastFord her om dagen at visst en tukler med olje åndinga kan dette føre til motorfusking o.l.

 

Den orginale ventilasjonen som står på blokka med slange opp til innsuget fjerna jeg, og blenda innsuget, dette fordi at ventilasjon rett og slett såg boss ut. Videre var også slangen fra denne ventilasjonen til insuget masse sprekk i og motoren drog falsk luft gjennom denne, men motoren gikk normalt.

 

Så, har jeg missforstått dette, eller spiller faktisk veivhusventilasjonen/åndinga så stor rolle på motoren ???

 

 

 

 

takker for svar.

 

mvh

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Har også blendet denne slangen fra innsug på min motor, ingen problem..

 

edit: Men har olje ånding utenom denne også da.. Fra nyra og toppdeksel.

Du bør helst ha minimum 1 oljeånding opp fra blokka.

Men denne har du vel? Den fra nyra og ut?

Du mangler bare slangen fra innsuget og ned til nyra?

 

Er nok rep. av den vakuumlekkasjen som gjør at motoren din går feil nå..

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

blender du orginal ånding og IKKE har noen annen ender du opp med sprengt turbo - og andre problemer .

Når du lader går noe av trykket forbi stempel ringer og lager trykk i bunpannen , dette gjør att du får motrykk

opp retur slangen fra turbo som i gjenn gjør att turbo blåser ,,,,

Reparer den heller så den virker - ford lagde den ikke for morro ...

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke blenda åndinga, men fjerna den dingsen som står på blokka. Såg ut så det hadde fått nok (uten at jeg vet det) . Nå går det bare en slange rett innpå blokka og opp til en oppsamler.

 

Det kan med andre ord være dette som er probleme med motoren min da...F***!!! at en sånn ting uten en eneste ledning skal skape så mye problem hadde jeg ikke fantasert om i det hele tatt!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Stemmer. Mener å huske at du hadde oljeånding ja.

 

Den slangen med ventil som du har fjernet opp til innsuget, er oljeånding til innsuget.

Den ventilen er en enveis-ventil for at innsugslufta ikke skal komme ned til oljeåndinga..

Så har du oljeånding, så skal det ikke ha så mye å si å fjerne denne.

Unngår bare oljeånding i forbrenningen.

 

Ja, når motor er oppsatt for å kompansere for en såpass stor vakuumlekkasje,

så blir det dessverre veldig feil når vakuumlekkasjen blir rettet opp i.

 

Men at du ikke har oljeånding opp i innsuget lengre er ikke det som skaper problemer..

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

kansje litt off topic

men kan man bare fjerne den orginale nerva som sitter der på blokka og bare sette et rør nedi med slange opp til sånn tank eller blir dette for mye ånding?????

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

hmm ser ingen problem med og sette en rør stuss ned i der i steden for den orginale nerva som står der nå... så slange fra rør stussen i blokka og inn på sånn seperator tank slik at olja renner ned i bunnen på denne og så videre ned i bunn panna og så en slange på topp av seperatoren ved siden av den som kommer fra blokka. til fri luft /filter eller eventuelt!!! for og lufte ut det overtrykket som måtte komme!!!!

noen som mener dette er på tryne ????

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

hmm ser ingen problem med og sette en rør stuss ned i der i steden for den orginale nerva som står der nå... så slange fra rør stussen i blokka og inn på sånn seperator tank slik at olja renner ned i bunnen på denne og så videre ned i bunn panna og så en slange på topp av seperatoren ved siden av den som kommer fra blokka. til fri luft /filter eller eventuelt!!! for og lufte ut det overtrykket som måtte komme!!!!

noen som mener dette er på tryne ????

 

Funker som f... det,har gjort akkurat det samme.så blender du bare det ekstra hullet som du får i innsuget etter å ha fjerna den enveisventilen til åndinga..

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

skal finne frem den spalten fra fastford og skrive den inn her. Er mulig jeg som ikke er helt stødig på engelsk :lol: Men okei, da er det ikke det som er problemet heller!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

stapp den åndinga hvor enn du måtte ønske ;)

Bare sørg for at du HAR ånding og ett TETT innsug. hvis ikke bilen går fint på tomgang da,så er det desverre noe annet galt som du må være litt mer spesifikk på for å få hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...