Jump to content

Mondeo 02 TDDI


RstS2

Recommended Posts

Hei

 

Litt fortvilet her nå, bilen har drivet og lugga og kvelt seg og ikke villet starte .ryker noe helt for j.......

Så kan den stå til neste morgen og da starte fint.

Hatt bilen på Ford og de fant ut dieselpumpa var feilen, noen instilling solonoider? inni pumpen som styrte diesel mengden som hang seg/feilet?

Går det ann og bytte bare disse eller må hele pumpa byttes(over 30 laken for ny pumpe)

Noen andre som har hatt samme feilen?

 

Er en 02 mod 2.0 TDDI gått 202000 tusen.

 

Evt,noen sopm overhaler diesel pumper og hva koster det?

Høggere selger vel ikke bare dieselpumper? dem følger vel motoren?

 

Alle tips mottas med stor takk

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

Er det noen som veit bosch sitt dele nummer på diesel pumpa?? skal være ett 10 siffra nummer?

Sjekka litt rundt og det går tydelighvis ann og bytta bare solonoid'en?

Eneste jeg fikk på Ford var "VP44"

 

Hey, fikk tak dele nummeret, så gjenstår det og se om denne finnes løs hos Bosch

Link to comment
Share on other sites

Hva var nummeret ?

 

 

Bosch 0470504021 :-) og så kalles dette en VP44 pumpe for de som jobba på Bosch

Var vist kun 3 stykk i hele landet som hadde benk til denne.

 

Men hvis jeg bare for bytta solonoid'en uten og bytte hjernen skal bilen starte uten at den må på Ford, blei jeg fortalt.

Link to comment
Share on other sites

Byttedel , Fordelingspumpe

23.800,00 NOK / Stykk (bruttopris)

Bruksnr. : VR4/2/70M2250R1000

 

Fydda :S

 

Hva mente du her? Ny Diesel pumpe på Ford koster 37.000.-

Hvis de skal sende til overhaling tok de ca 11.000.-

 

Jaja, koster og værra kar:-)

Link to comment
Share on other sites

Mener de virkelig at ei dieselpumpe kan koste 23-24 000. :o Kjøpte jo en ny pinto hos Ford i 1997 for 8 000. Kun motor uten ekstras. Mer og mer grunn til å selge alt nyere enn 91 mod og satse på noe som er mulig å reparere enn bare å bytte deler.

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

Sjekka hva den lå på i pris på autodata. Kan sjekke pris på torshov imorgen hvis du er interessert

 

Ja, gjør det, 22-23 tusen var det for hele pumpa? sinnsyk forskjell på pris i forhold til Ford da ihvertfall

Er jo alltid dyrest på merke verksted men så mye......

Link to comment
Share on other sites

Du kan få den for 26187kr hos meg. Send meg en pm eller ring meg du. Nummer står i profilen min

 

Hehe takker som byr men må nok finne på noe annet her ja, sjekka med Mekonomen , dem kunne klare 14.500.- for ei komplett ny pumpe med den gamle innlevert

 

Men har finni noen i nederland, der koster den ca 6100.- pluss frakt

Det er oxo ny pumpe

 

Fått beskjed fra Bosch om at du må bytte solonoid med hjerne modulen, og da må pumpa ut og benkes hos ett Bosch service verksted med overhaling, vil da komme på 10-12 laken pluss 3500 pluss moms for solonoid og hjerne modulen.

Da kan jeg likegodt kjøpe ny hos Mekonomen og bare banke inn en ny pumpe

 

Men venter svar på dem fra Nederland

Link to comment
Share on other sites

Guest Rødmondeo

Er ford helt sikker på at det er dieselpumpen som trenger renovering?

 

Har hatt lignende problem på min 01 mod 2.0 TDDI.

Løsningen fant jeg tilfeldig.

 

I ett forum (som jeg ikke finner tilbake til) leste jeg om noen som koblet ut en ledning på bilen for å bli kvitt problemet.

 

På min mondeo ligger denne delen under slangen som går fra luft filter til turbo. Kontakten sitter på toppen av noen som ser ut som en vacumpumpe.

 

Er iallefall verdt ett forsøk hvis dette ikke er prøvd før.

 

Min Mondeo hadde følgende symtomer:

 

Startet fint og gikk problemfritt på tomgang.

På turtall fra 1000-2500 fusket bilen og eksosen var svart.

I bakker hadde bilen ikke krefter.

Over turtall på 2500 løsnet det og bilen ble kvitt fusking og røyk.

 

I kryss merket jeg at det hjalp å stoppe motoren for den var litt bedre rett etter start av motoren.

 

Tror det jeg koblet ut har noe med egr ventil å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

Er ford helt sikker på at det er dieselpumpen som trenger renovering?

 

Har hatt lignende problem på min 01 mod 2.0 TDDI.

Løsningen fant jeg tilfeldig.

 

I ett forum (som jeg ikke finner tilbake til) leste jeg om noen som koblet ut en ledning på bilen for å bli kvitt problemet.

 

På min mondeo ligger denne delen under slangen som går fra luft filter til turbo. Kontakten sitter på toppen av noen som ser ut som en vacumpumpe.

 

Er iallefall verdt ett forsøk hvis dette ikke er prøvd før.

 

Min Mondeo hadde følgende symtomer:

 

Startet fint og gikk problemfritt på tomgang.

På turtall fra 1000-2500 fusket bilen og eksosen var svart.

I bakker hadde bilen ikke krefter.

Over turtall på 2500 løsnet det og bilen ble kvitt fusking og røyk.

 

I kryss merket jeg at det hjalp å stoppe motoren for den var litt bedre rett etter start av motoren.

 

Tror det jeg koblet ut har noe med egr ventil å gjøre...

 

 

Hei du og velkommen

 

Slik er mine symtomer

 

Kan starte bilen helt fint, la den stå og gå i en 30 min, så røre på gassen, da blir den ustabil, klarer ikke og holde ett jevnt turtall.

Hoster og harket litt, klamper gassen i bånn og så klarer den kanskje ikke mer en 2000 omdreininger.

Stopper den, da klarer den ikke og starte igjen uten og prøve mange ganger,starteren går rundt fint ,den vil bare ikke tenne.

Så kan den stå i ca ett par timer og så starte fint.

Når den fusker klarer den ikke og dra sin egen vekt.

 

EGR ventilen min er blendet.

 

Kan det være noen andre sensorere som jeg kan sjekke ang. dette problem?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...