Jump to content

2.8 mfi


Guest turboford88

Recommended Posts

Guest turboford88

har en sierra med 2.8 mfi så e lurte på om jeg skulle sette turbo på.

Har hørt at systemet kan levere bensin opp til 250-300hk.

Men vil det automatisk levere nok bensin ettersom turboen drar mere luft gjennom spjeldet for innsprøytninga?

Vil systemet og dysene klare å levere bensin nok til 0.4-0.5 bars ladetrykk?

Link to comment
Share on other sites

Hei. akkuratt starta opp min 2.,8 mfi turbo i dag. alt org med k-jet. med vacumrør fra mengdemåler til turbo.

 

org kan systemet virke litt tregt pga at skåla kan løfte seg litt sakte .men jeg løser dette problemt med en stk tileggdyse. bruker kun kaldstartdysa.

 

laget trykkrør foran gasspjeld. bruker da en trykkbryter som er justerbar. setter denne på 0.1bar. da rekker motoren å få nok bensin idet turboen lader. og ettersom

 

turtallet øker så vil mengdemåleren løfte seg høyere opp for gi fetere blanding. Jeg har kun testet dette i flere år for 4år sia. på 3 stk motorer. da hadde jeg ikke widebandlamba. men en enkle lamba instrument., men motoren funket kjempefint alltid. og det ble tenningsbank som drepte stempla .

 

Jeg skal lage en tråd om modifisering av k-jet til 2.8 turbo tenkte jeg. har og en prosject tråd på Resturering forumet.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

har en sierra med 2.8 mfi så e lurte på om jeg skulle sette turbo på.

Har hørt at systemet kan levere bensin opp til 250-300hk.

Men vil det automatisk levere nok bensin ettersom turboen drar mere luft gjennom spjeldet for innsprøytninga?

Vil systemet og dysene klare å levere bensin nok til 0.4-0.5 bars ladetrykk?

Talentfulle mennesker løste dette problemet på en ultra driftsikker, enkel og grei måte for veldig mange år siden.

Sjekk side 10 her: http://www.turbotechnics.com/docs/TT_Capri.pdf

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har en sierra med 2.8 mfi så e lurte på om jeg skulle sette turbo på.

Har hørt at systemet kan levere bensin opp til 250-300hk.

Men vil det automatisk levere nok bensin ettersom turboen drar mere luft gjennom spjeldet for innsprøytninga?

Vil systemet og dysene klare å levere bensin nok til 0.4-0.5 bars ladetrykk?

 

 

Ikke noe problem å kjøre 0,4-0,5 bar på org sprut. Den leverer topptil cirka 250hk uten modifikasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Guest turboford88
Ikke noe problem å kjøre 0,4-0,5 bar på org sprut. Den leverer topptil cirka 250hk uten modifikasjoner.

 

ok, takk for opplysningene.

noen så vet hvor mange graders tenning man burde ha?

Skal jo kjøre me singelturbo fåreløbi, er det lurt å bruke 1.5-2 toms fra den ene siden å til turbo på andre siden så eksosen får mere fart eller er det bedre med tykkere rør?

Edited by turboford88
Link to comment
Share on other sites

ok, takk for opplysningene.

noen så vet hvor mange graders tenning man burde ha?

Skal jo kjøre me singelturbo fåreløbi, er det lurt å bruke 1.5-2 toms fra den ene siden å til turbo på andre siden så eksosen får mere fart eller er det bedre med tykkere rør?

 

Det beste er vel å oprettholde eksoshastigheten her vel. Bruk rør i orginal eksos dim. Max 2".

Overgangsrøret og manifoilen MÅ isoleres godt med eksosbandasje for å gi en noenlunde vettu respons i turboen.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

ok, takk for opplysningene.

noen så vet hvor mange graders tenning man burde ha?

Skal jo kjøre me singelturbo fåreløbi, er det lurt å bruke 1.5-2 toms fra den ene siden å til turbo på andre siden så eksosen får mere fart eller er det bedre med tykkere rør?

Når FORD utviklet sin 4 syl. 2,3 L turbomotor så testet de litt forskjellig og fant bare fordeler med større "cross-over" rør. Bruk som foreslått her, original dim eller maks 2". Husk at 1,5" ikke er mer enn 38,1 mm, bare litt større enn én eksosventil.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest turboford88
Når FORD utviklet sin 4 syl. 2,3 L turbomotor så testet de litt forskjellig og fant bare fordeler med større "cross-over" rør. Bruk som foreslått her, original dim eller maks 2". Husk at 1,5" ikke er mer enn 38,1 mm, bare litt større enn én eksosventil.

 

ok, noen såm vet hva tenninga må være?

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en tenningsforskyver som retarderer etter trykk med en gang! Har prøvd en del uten og da var det 6-7grader jeg hadde på gamlebilen med K-Jet. Da fikk jeg ladet opp mot 0,7bar. Mere enn det så var det tenningsbank og skrudde jeg tenninga mere mot null så gikk den så dårlig uten trykk at jeg omtrent måtte dytte den i gang!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
ok, noen som vet hva tenninga må være?

Tenninga MÅ være i orden. ^_^

 

Hvis kompresjonene er ca. 8,2 eller mer og ladetrykket moderat, da vil en originalfordeler som er påmontet en dobbelt-virkende vakumklokke kunne gi ett greit resultat. Dette systemet er billig og bra. (Uten å ha undersøkt tenningskurvene, så vil jeg i utgangspunktet foretrekke en fra 108 hk 2,3 L motoren.)

 

På den annen side ser man at Skogenracing ikke kan kjøre mer enn 15 grader ved 1,5 BAR ladetrykk, => datasprut.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...