Jump to content

Nye Fiesta


Kverna

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg var på nippet til å kjøpe en ny Fiesta rett før års skiftet, lurte faktisk da på å bestille den med den blåfargen som heter Vision, synes det er en utrolig fin farge. En kollega av meg har en ny Focus i den fargen, og med 17" felger og mørke ruter, blir den utrolig tøff. Kan tenke meg at Fiestaen også blir det, med bodykit og 17". Jeg har samme behovet som deg og Stian, men jeg sitter også og venter på at STen skal dukke opp :)

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Har de siste dagene lekt litt med tanken om å lease en ny Fiesta Sport i 3-dørs versjon. Usikker på åssen motoralternativ jeg skal gå for enda men lurer litt på 1,6 TDCi på 90hk, trur det skal funke ganske greit i en såpass liten bil samt et gjennomsnittsforbruk på 0,42 liter per mil. Venter fortsatt på litt mer info om hvilket utstyrsnivå Sport-utgaven kommer med fra fabrikk men komplett stylingkit, 17" og sportsunderstell må man nesten ha :) Grovt regnet kommer en slik bil på drøyt 2500kr. i måneden i en 3-års leasingperiode, 15.000km i kjørelengde og en garantert opsjonssum på 110.000kr. Noen idé om hvilken farge som kunne vært kul på en slik bil?

 

Ocean Blue er fin (har den selv på fiestaen) :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter hvert som jeg har snust rundt på nett etter nyere bruktbil, så kikket jeg tilfeldig på Fiesta.

En ny, evt demokjørt bil er jo omtrent likt priset som en nyere Focus.... Så da spørs det hva som skjer..:P

Frister litt med helt ny bil, kontra et par år gammel bil.:)

 

Din bil

 

Nye Ford Fiesta (3 Dørs - Ford Fiesta Sport - 1.6 TDCi 90 hk DPF - 5-trinns manuell)

Grunnpris

kr 210 800,00

 

 

 

Valgt ekstrautstyr

 

Ocean (Metallic)

kr 3 100,00

 

Låser: Fjernbetjent sentrallås inkl 2 innfellbare nøkler

kr 500,00

 

Vinduer, oppvarmet frontrute

kr 2 500,00

 

Parkeringssensor bak

kr 3 600,00

 

Seter - korsryggsstøtte, fører

kr 500,00

 

Speil, el. oppvarmede, justerbare og innfellbare

kr 1 000,00

 

Aluminiumspedaler

kr 1 500,00

 

Komfortpakke

kr 4 400,00

 

Sideskjørt

kr 2 500,00

 

 

Pris-oppsummering

 

Pris totalt *

kr 230 400,00

 

 

Det jeg stusset litt over når jeg satt sammen bilen var at sport versjonen ikke var nevnt i modelloversikten til Ford. Ei heller ikke i brosjyrene eller prislistene deres. Yup. Har vært innom en forhandler og spurt og gravd litt. Der hadde de ikke hørt noe om en sport versjon, og 3 dørs var kun tilgjengelig som ambiente :huh:

 

Noen her som vet noe mer om dette?

 

Skal uansett prøvekjøre en i nær fremtid, så får jeg se...

Edited by Trond_V
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd både 68 hesteren og 90 hesteren og jeg synes begge var rimelig spreke. Eneste jeg ikke likte, var at når jeg startet den, når den var kald, hørtes det ut som en traktor omtrent. Kom seg jo når den ble varm, men hadde liksom ikke forventet det av en ny bil. Sitter og venter på 1,6 120hk bensin skal komme inn hos oss, den er jeg veldig spent på å prøve.

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Guest Agnetha

Hei.

 

Jeg er ny her og har nettopp hentet min nye Fiesta 1.6 TDCI 90hk.

Syns den er ganske frisk jeg.

 

Jeg har Titanium utgaven, med Morello metallic og rødt/sølv skinn interiør. Faktisk ganske overraskende pent! Og ser veldig gjennomført ut.

Jeg har også Ford sine 17" felger på den. Og jeg må si at den er en drøm å kjøre! Ligger klistret på svingete vestlandsveier :D

Ellers har jeg mye ekstraustyr, som feks startknapp og full teknopakke. Kjøpte den gjennom www.dinbilpartner.no og sparte dermed 50000 på å ikke kjøpe den i Norge.

 

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan få kjøpt senk til den?

Edited by Agnetha
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg er ny her og har nettopp hentet min nye Fiesta 1.6 TDCI 90hk.

Syns den er ganske frisk jeg.

 

Jeg har Titanium utgaven, med Morello metallic og rødt/sølv skinn interiør. Faktisk ganske overraskende pent! Og ser veldig gjennomført ut.

Jeg har også Ford sine 17" felger på den. Og jeg må si at den er en drøm å kjøre! Ligger klistret på svingete vestlandsveier :D

Ellers har jeg mye ekstraustyr, som feks startknapp og full teknopakke. Kjøpte den gjennom www.dinbilpartner.no og sparte dermed 50000 på å ikke kjøpe den i Norge.

 

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan få kjøpt senk til den?

Hei og velkommen :D

Høres ut som en stilig bil

pumaspeed.co.uk leverer senkefjører. 30 eller 40 mm tror jeg det er, er ikke så veldig dyrt heller tror jeg.

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Guest Agnetha

Takk takk.

 

Skal få lagt ut bilder når det blir litt oppholdsvær her ;)

Skal sjekke ut den siden :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Agnetha

Takketakk:) Ja, jeg er kjempefornøyd med den. Og jeg er virkelig imponert over kjøreegenskapene. Go-kart med komfort e ikkje hverdags ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Agnetha
Litt usikker på om jeg ville gått den veien mtp. garanti utover 2år.

Men gratulerer :)

 

De har gått opp til 3 års garanti ;)

 

 

Brakes Norge selger to typer H&R-senkesett til nye Fiestaen, både 35mm og 50mm. Den blir så grisegrom med 50mm-senk B)

 

Takketakk :) Skal sjekke ut :D

Kan tenke meg den blir flott med litt senk ja. E liksom det som mangler ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Agnetha
Er litt andre regler når det er importert bil

 

Ja, det firmaet jeg har importert gjennom hadde opprinnelig 2 års garanti, men de er gått opp til 3 år etter at bilen er blitt registrert i ditt navn :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...