cortinamkIIIcossie Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Hei folkens Kan noen gi meg tips om hva som er en gruppe A toppakning! Fikk en fra Sylmo her i dag de sier er en sådan.. for meg synes den å se ut som en original pakning..Har også fått synspunkter fra noen som sier at en gruppe A pakning består av 3 eller 5 metall chims... Noen som sikkert vet dette? På forhånd takk! Roar her er bilde av den jeg fikk...
Kverna Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 (edited) Se om det står stempla YB-0611 på ene kortsiden. Da er det Gr.A Du kan også se om det er stålinnlegg rundt de runde hullene(små), er det ikke har du gr.a pakning. Ser ut som den ikke har metallringene Edited January 16, 2009 by Anders Kverneng Min fotoblogg
Tore_TJ Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Tips er å bestille pakning til t-25 i stedet. billigere og bedre..
mr.cossie Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Hei folkens Kan noen gi meg tips om hva som er en gruppe A toppakning! Fikk en fra Sylmo her i dag de sier er en sådan.. for meg synes den å se ut som en original pakning..Har også fått synspunkter fra noen som sier at en gruppe A pakning består av 3 eller 5 metall chims... Noen som sikkert vet dette? På forhånd takk! Roar står det yb 0611 er det en kaller gpa paknden med chimsa du snakker om er en som blir populært kaldt wrc pakn (møkk) -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
hår ball Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Tips er å bestille pakning til t-25 i stedet. billigere og bedre.. hvorfor det ?
Cosworth Racing1 Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 står det yb 0611 er det en kaller gpa paknden med chimsa du snakker om er en som blir populært kaldt wrc pakn (møkk) 3 lags har jeg hørt det er mye problemer med. Jeg kjører 4 lags UTEN problemer.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Tore_TJ Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Problempakninga er vel den cometic pakninga..
cortinamkIIIcossie Posted January 17, 2009 Author Posted January 17, 2009 Takk for tilbakemeldingene folkens! Skal se om jeg finner noen merker på den.... Roar
Guest Dre Racing@ Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 skal man kjøre stål pakning MÅ toppen og blokka være rette og FINT planet! ellers blåser det.må altså planslipe blokka, ikke bare frese av den
KNAa Racing Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Tips er å bestille pakning til t-25 i stedet. billigere og bedre.. har du noen formening om hvor mye hester du kan ta ut med T25 pakning?har selv cosworth t25 og lurer på om det holder med den?har nå 300hk,fungerer fint,men skal ha mere.
cosworth540 Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 skal man kjøre stål pakning MÅ toppen og blokka være rette og FINT planet! ellers blåser det.må altså planslipe blokka, ikke bare frese av den Hvorfor er det ikke mulig å frese blokk og topp så det blir rett?Forklaring!
Laukenmk2 Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Hvorfor er det ikke mulig å frese blokk og topp så det blir rett?Forklaring! Mulig det har med overflateruhet og gjøre.
Guest Dre Racing@ Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 stemmer. det kan være så rett det bare vil, men så fort overflanten er litt ru så vil den blåse.derfor jeg skreiv FINT i store bokstaver. men er vel sikker mulig å frese den fint også, men ikke de blokker jeg har sett
Tore_TJ Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 har du noen formening om hvor mye hester du kan ta ut med T25 pakning?har selv cosworth t25 og lurer på om det holder med den?har nå 300hk,fungerer fint,men skal ha mere. Folk kjører grA på 500hk så den holder nok til minst det samme. hvor lenge det holder vet jeg ikke. Får se hvor lenge min holder
Guest kenneth birkeland Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 skal man kjøre stål pakning MÅ toppen og blokka være rette og FINT planet! ellers blåser det.må altså planslipe blokka, ikke bare frese av den WRC pakning har omtrent samme konstruksjon som f.eks VAG diesel motorene bruker som org topp pakning.Når ein setter på slik pakning bør boltene skiftes og vere veldig nøyaktig med rett tilteiting av boltene.4 plater er betre enn 3. På diesel motorer kan det vere 7-8 plater. Fleire tynne tetter betre enn få tykke.
Tore_TJ Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 WRC pakning har omtrent samme konstruksjon som f.eks VAG diesel motorene bruker som org topp pakning.Når ein setter på slik pakning bør boltene skiftes og vere veldig nøyaktig med rett tilteiting av boltene.4 plater er betre enn 3. På diesel motorer kan det vere 7-8 plater. Fleire tynne tetter betre enn få tykke. Greit nok. På en cosworth må flatene være plane og jevne for at det skal holde..
Stianwang Posted February 12, 2009 Posted February 12, 2009 Greit nok. På en cosworth må flatene være plane og jevne for at det skal holde.. blokka mi var ikke helt plan, og da med wrc pakning kom det olje i vannet og vann i olja, noe som igjen førte til lager havari! ikke morro.
Recommended Posts