Jump to content

2,8i V6 litt tungstarta


skyhawk

Recommended Posts

Kjøpte meg en V6'er her om dagen. Bilen starter fint når den er kald, men av og til spess hvis jeg kveler motoren eller skal slå den på igjen kort tid etter at den har blitt slått av, er den litt tungstartet. Må holde den på starteren opptill 5-6 sek før den starter, eller gi litt gass samtidig, da kommer den som oftest med en gang. Hvorfor det? Dårlige plugger?

 

Km er forresten 180.000

Edited by skyhawk
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg en V6'er her om dagen. Bilen starter fint når den er kald, men av og til spess hvis jeg kveler motoren eller skal slå den på igjen kort tid etter at den har blitt slått av, er den litt tungstartet. Må holde den på starteren opptill 5-6 sek før den starter, eller gi litt gass samtidig, da kommer den som oftest med en gang. Hvorfor det? Dårlige plugger?

 

Km er forresten 180.000

 

2.8`n kan til tider være plagsom med varmstart ja, og har flere feilkilder egentlig. Plugger er en ting, så det neste, plugg kabler, som ofte trekker til seg fuktighet når de blir gamle, og kommer oftest frem på varm motor, også verdt en sjekk.. Rotor / fordelerlokk irrer også rimelig mye, samt at en runde med crc i den elektriske tomgangsdysa ofte gjør underverker.

En måling av CO vil også gi deg litt indikasjon, da de er ganske følsomme ( hvertfall på enkelte som jeg har hatt..)

 

Håper det er til hjelp

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...