Jump to content

hatt toppen på trykktest


THE WOLF

Recommended Posts

Jeg har hatt problem med vann i olja(grå olje),så jeg tok av toppen og sendte den til trykktesting. Fikk den igjen i dag og han sa at to av frostpluggene i toppen begynte og lekke ved 10 bar. Men dette er frostpluggene som sitter på eksos siden,mellom eksosutgang 2-3 og 3-4. Han fortsatte trykket,men er ikke lekkasje noen andre steder.

Jeg kan ikke skjønne dette er grunnen til vann i olja,de frostpluggene er jo mellom eksosutgangene på TOPPEN.

 

Skal jeg satse på og bytte blokk istedet. blir vel aldri over 10 bar i kjølesystemet,så toppen er vel eliminert. Olja blei grå på en liten strekning som drammen -Asker bare,maks 5 mil.

 

Fint med noen kommentarer om hva dere tror. Og er det noen som har byttet disse pluggene??

Edited by THE WOLF

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

stemmer det er 205 blokk ja. Ser ikke noe fra toppen,men har ikke tatt ut blokka enda,så jeg får se hvordan det ser ut fra undersiden og når stemplene er ute.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Jeg får se hva jeg gjør,har en 205 blokk liggende,så kan jo bare bytte over uansett. Må bare få arbeidslyst først. Den står hele vinteren uansett,ikke noe vinterbil.

Men hva tror folket om de frostpluggene i toppen,er det vits i og bytte dem???

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

få satt in løse foringer - de holder i masser -og skjer det noe er det bare og bytte en foring

 

Hvor kjøper man disse? og pris på de, samt på montering?.. :huh:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

hvis den begynte å lekke på 10 BAR (!!) så ser jeg virkelig ikke problemet.

 

lokket på ekspansjonstanken åpner seg jo som regel ved 1-1.3 bar et sted.

 

så hvis du har 10 bar i kjølesystemet ditt så tror jeg du har større problemer enn frostplugger.....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

hvis den begynte å lekke på 10 BAR (!!) så ser jeg virkelig ikke problemet.

 

lokket på ekspansjonstanken åpner seg jo som regel ved 1-1.3 bar et sted.

 

så hvis du har 10 bar i kjølesystemet ditt så tror jeg du har større problemer enn frostplugger.....

 

 

 

TAKk,det var svaret jeg trengte. Da bytter jeg blokk :D

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Bare innsnevringa som termostaten lager, gjør at du har et høyere trykk inne i blokka en resten av kjølesystemet. Det er laga sånn fordi det fort kan bli over 100grader rundt sylinder og topp, husker ikke hvike trykk som var vanlige, men igjen mener bestemt det var en del mer en 1-1.3bar...

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...