Jump to content

Kjøpt meg nytt leiketøy


2.8i TIC

Recommended Posts

Jobben min består for det meste i scooter-kjøring om dagen :P Energimontør, så blir mye linjebefaring med scooter om vinteren :D Men den scooteren der, hvor kjøpte du den? Ligner mistenkelig på en som gikk i bygda her som jeg så var tilsalgs :P

x:88 Ford Sierra IS-Turbo
x:86 Ford Sierra 2.0L
98 VW Passat Sedan
87 Volvo 240 Turbo

Link to comment
Share on other sites

Rått. Dragon er gromt! Stor er motoren? Jeg solgte akkurat min 02 Yamaha SX Viper 700. Angrer som en gris nå som det er nesten en meter med løssnø i bygda her!!

Hatt scooter før el?

 

En av de bedre scooterfilmene på youtube du har linket til der synes jeg. Det er vel en Yamaha RX1 dem kjører. For de litt uvitende så er det en modda R1 motor med 150hk i RX1.

Til neste vinter så har jeg lyst til å prøve å finne en fin RX1 med turbo å fylle garasjen min med. Det kan bli moro!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Haha! En sånn kjørte jeg opp skiløyper med for det lokale idrettslaget en hel vinter for noen år siden. Makan til tungt dråg!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

nitro2k6: kjøpte denne i buskerud, så er nok ikke samme.. :-)

 

Per Olav: Det er "bare" en 600, men greier meg fint nok med 125hk.. :-) Denne er forlenga til 136" med 44mm kammer, så kommer bra fram og.

Nei dette er min første faktisk, har kjørt en del før da men..

Viper er grom skuter det.. :-)

 

 

Hehe grizzly er tingen! :-p

Link to comment
Share on other sites

Skuter må være noe av det gøyeste som kan kjøres med. En fin tur på heia, eller herje vilt langt inne i en dal er vanvittig gøy.

 

Jeg og en kamerat kjøpte hver vår helt nye Yamaha SRX 700 i 98. Ekstra grovt belte og 140hk det var gøy det..

 

6240_2069.jpg

 

Siden vi bor på sørlandet hvor det nesten aldri er snø var det mange som mente vi var passe skrullete. Plenen ble også veldig stygg.. måtte jo teste skuteren bare det var rim på plenen :D

 

Jeg solgte den igjen etter 3 år. Ble lei av å lete etter snø hver helg.. Hadde ikke noe sted vi kunne kjøre lovlig så vi måtte hive oss i bilen og kjørte ofte 2-3 timer for å finne snø. Fikk tirret på oss noen grunneiere rundt om kring og fikk endel sure blikk/komentarer av skiløpere i løpet av de årene..

 

Skuteren gikk vanvittig bra. Kameraten min hadde nesten 200km/t på veien rett nord for Hovden. (Han hadde skuterhjelm, jeg hadde bare lue og skjerf, så jeg måtte gi meg på 160km/t. Da var 15 minus kaldt nok :P )

 

Den var registrert med hvite skilter så jeg kunne kjøre på veien. Men det hjelper jo så lite når det for det meste er bar vei.. (ble jo forbudt for noen år siden også)

Det var vanvittig gøy å kjøre på jobb om morgenen med skuteren, men ikke så gøy når jeg skulle hjem om kvelden når snøen var brøytet bort eller smeltet :rolleyes:

 

Kunne godt hatt skuter igjen, men da måtte jeg ha flyttet lenger nord først..

Link to comment
Share on other sites

SRX er artig skuter, meeen, er helt ubrukelig utenfor ei løype da.. Bror min hadde slik, gikk godt.. :-)

 

Er det som er det dumme, ang de reglene om ferdsel i utmark her i norge. Skal jo bli totalforbud for skuter og nå så.. :-(

 

Vi kjørte så og si bare utenfor løyper og det funket det bare man fikk litt trening. Ble det for løst kune det bli litt vanskelig men vi var to i følge, og da var vi to til å løfte.. :P

 

Men den trivdes uten tvil best på skareføre..

 

Og JA, det ser ut som det er viktig å forby alt som er gøy :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Dem sier det samme om viperen også når det gjelder løssnø. Jeg hadde 345 belte med 44mm kammer og bredere ski på min så den gikk gulle godt den i dyp løssnø.

Definnitivt det grommeste leketøyet jeg har hatt!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Moro at det er fleir her som har sans for litt scooterkjøring :)

Kjøpte første scootern som 15 åring.. ein Yamaha Phazer 485cc med hele 53hk :lol:

Har holdt meg til Yamaha pga kvalitet og holdbarhet!

 

Har til nå hatt:

-Phazer 485cc 1987

-Exciter 570cc 1990

-Vmax4 750cc 1994

-SRX 700cc 2002

-RX-1 Warrior 1000cc 2008

 

Gleder meg til eg får råd til turbo på den B)

Øker fra 150hk til ca 310hk!!

men.. koster nesten 50k <_<

 

Her er ett bildet av sånn "moped" som eg freser rundt på :wub:

08apexgt_40th_3_2940ecb8.jpg

 

 

sikkert litt OT nå men.... Liten snutt med ein turbo rx-1 Høøøøøøør lyden a :D

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Guest darksoul

Skuter e vanvittigt moro.. Einaste problemet e at her i Sogndal bruka politiet helikopter (De ser rett ja.. HELIKOPTER!) før å jakte på oss når me er i fjelle!

 

Darkie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...