Jump to content

hjelp til valg rockford eller kicker


IceTurbo

Recommended Posts

Hei e har en sierra sedan som e skal ha nytt annlegg i,

så lurer e på om e enten skal ha 2 rockford power T2 10" eller 1 Kicker SoloX 10"

 

2x Rockford Power T2 10"

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...142&id=1934

 

1x kicker SoloX 10"

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...142&id=1397

 

Forsterker skal e bruke Dynabel BF7501 1x2500w

http://www.mamut.net/dynabel/subdet476.htm

 

Skal ha dette i en lukket kasse

 

Står veldig i tvil om ha e skal ha :P

 

noen som vet hvor e kan få kjøpt Hertz komposett? har lyst til å prøve de

 

Takk for svar

Edited by IceTurbo

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Hei e har en sierra sedan som e skal ha nytt annlegg i,

så lurer e på om e enten skal ha 2 rockford power T2 10" eller 1 Kicker SoloX 10"

 

2x Rockford Power T2 10"

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...142&id=1934

 

1x kicker SoloX 10"

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...142&id=1397

 

Forsterker skal e bruke Dynabel BF7501 1x2500w

http://www.mamut.net/dynabel/subdet476.htm

 

Skal ha dette i en lukket kasse

 

Står veldig i tvil om ha e skal ha :P

 

noen som vet hvor e kan få kjøpt Hertz komposett? har lyst til å prøve de

 

Takk for svar

 

Ingen av de subbene du vurderer liker lukket kasse. Ville også valgt en forsterker som ikke er produsert for knapper og glansbilder i china :D

 

Menne....i denne størrelsesorden subber...så bør du ha oppgradert dynamo/Batteri ihvertfall....

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de subbene du vurderer liker lukket kasse. Ville også valgt en forsterker som ikke er produsert for knapper og glansbilder i china :D

 

Menne....i denne størrelsesorden subber...så bør du ha oppgradert dynamo/Batteri ihvertfall....

stemmer glømte att powerene ikke e glad i lukket, men solox var greit sto d. hvis e skulle ha åpen kasse da? hvilkene er å ambefale?

dynamor og batteri er ikke no problem, har stinger batteri.

 

Hertz selger de på Evje. Lyd og Bilde installasjon.

okay takk for d

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil da ha kicker eller RF?? er det ikke så nøye hvordan det låter, bare det bråker masse??

 

Når det gjelder forsterkeren, så finner du ikke noe som gir mere for pengene, så jeg skjønner ikke helt hva @lpher snakker om... Har selv testet det maste dynabel har å tilby, gjennom mange år, og er godt fornøyd med hva du får, i forhold til det du betaler.

Når det gjelder RF og kicker, så synes jeg du betaler MYE, for lite... Så hvis du liker litt fin lyd, så se bort fra de to merkene, og gå for feks ground zero... Eller hvis du vil ha noe som låter skikkelig fint, så gå for seas eller focal ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil da ha kicker eller RF?? er det ikke så nøye hvordan det låter, bare det bråker masse??

 

Når det gjelder forsterkeren, så finner du ikke noe som gir mere for pengene, så jeg skjønner ikke helt hva @lpher snakker om... Har selv testet det maste dynabel har å tilby, gjennom mange år, og er godt fornøyd med hva du får, i forhold til det du betaler.

Når det gjelder RF og kicker, så synes jeg du betaler MYE, for lite... Så hvis du liker litt fin lyd, så se bort fra de to merkene, og gå for feks ground zero... Eller hvis du vil ha noe som låter skikkelig fint, så gå for seas eller focal ;)

Er ikke enig der du.. Har hørt ***** mange forskjellige forsterkere å høytalere spillt, men aldri blitt mer overasket enn da jeg fikk høre rockford for første gang.. Var sterkt imot det, til da.. Men så klar å fin lyd, ingen klipping (frekvenstoppinger) Du betaler for det du får.. Bruker kun RF nå ;)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Er ikke enig der du.. Har hørt ***** mange forskjellige forsterkere å høytalere spillt, men aldri blitt mer overasket enn da jeg fikk høre rockford for første gang.. Var sterkt imot det, til da.. Men så klar å fin lyd, ingen klipping (frekvenstoppinger) Du betaler for det du får.. Bruker kun RF nå ;)

 

det e å har erfaring med RF spiller fint, lurer på om det blir 2 RF 10" og den dynabel forsterkeren, når d kommer til pris så får e VELDIG gode rabatter på bilradiospes i kr.sand ;)

 

 

Hvorfor vil da ha kicker eller RF?? er det ikke så nøye hvordan det låter, bare det bråker masse??

 

Når det gjelder forsterkeren, så finner du ikke noe som gir mere for pengene, så jeg skjønner ikke helt hva @lpher snakker om... Har selv testet det maste dynabel har å tilby, gjennom mange år, og er godt fornøyd med hva du får, i forhold til det du betaler.

Når det gjelder RF og kicker, så synes jeg du betaler MYE, for lite... Så hvis du liker litt fin lyd, så se bort fra de to merkene, og gå for feks ground zero... Eller hvis du vil ha noe som låter skikkelig fint, så gå for seas eller focal ;)

 

Er ute etter ett som spiller fint men som kan virkelig trøkke når man gnurer virkelig på, har også bare hørt gode ting om dynabel, mye for pengene. Ground zero har e bare hørt att di spiller høyt men tåler lite og ikke no fin bass. Focal har e ikke hørt så veldig mye om, heller ikke seas

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

kan ikke si meg helt enig at kicker ikke gir fin lyd. Eller, kommer an på hva du definerer fin lyd med. Men det er selvsagt ikke det beste sikkert. Men en ting jeg gjorde her om dagen var å justere om igjen forsterkeren min. og da ble det MYE finere lyd. og dypere og renere bass. Faktisk så vil jeg kalle det helt perfekt.

Men det er jo som alt annet. smak og behag.

RF har jeg ikke hørt noe av utenom at det ene forsterkeren dems var rimelig heftig.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke med RF, men en kompis av meg kjører en solo baric 12 tror jeg det var (Elementet koster ihvertfall mange tusen). God lyd og slår kraftig fra den :)

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten

hadde 2stk kicker L5 12" i en primera å det greide iallfall å riste opp hele bagasjen, å det spilte ganske bra etter min mening da. men nå har ikke jeg veldig peiling på det.. men vis jeg skulle hendla noe så hadde jeg gått for kicker.

Link to comment
Share on other sites

det e å har erfaring med RF spiller fint, lurer på om det blir 2 RF 10" og den dynabel forsterkeren, når d kommer til pris så får e VELDIG gode rabatter på bilradiospes i kr.sand ;)

 

Tenker på 10.000kr tilbudet med 2x 12 RF T2 + Monoblokk da kanskje? ^_^

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Tenker på 10.000kr tilbudet med 2x 12 RF T2 + Monoblokk da kanskje? ^_^

nei e kjenner han som er avdelingsleder der ;)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint

De gode tilbudene fra BRS har jeg hørt om flere ganger, og råder folk til å sjekke opp med flere forhandlere før de gjør seg opp om de har fått en god pris eller ikke...

Vi har hatt flere på besøk her som "kjenner" avd.leder på BRS i kr.sand som tror de har fått gode priser, men i realiteten så er de ikke så gode likevel, de ser bare sånn ut..

 

 

 

stemmer glømte att powerene ikke e glad i lukket, men solox var greit sto d. hvis e skulle ha åpen kasse da? hvilkene er å ambefale?

dynamor og batteri er ikke no problem, har stinger batteri.

 

 

okay takk for d

SoloX er ikke en sub man kjøper hvis man skal ha lukket kasse..

 

Forøvrig så var vi ikke særlig imponert over denne subben som skulle være sååå bra til dB-drag.. 2 stk JL-Audio 13W7 spillte faktisk 1,5-2dB høyere. (Og det er en sub bygget for å spille pent)

SoloX'en tålte i det lange løp mer juling, men spillte altså ikke høyere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
Ville sterkt vurdert Pioneer SPL 3000w.. koster 1990stykket på bilradio spesialisten.. mulig du får det billigere visst du handler 2.. dette spiller rått hvertfall..

Det er ingen pioneersub som heter Pioneer SPL 3000w

Du har to typer av denne subben som du tenker på;

Pioneer TS-W3004SPL

 

Og

 

Pioneer TS-W3001D4

 

Det er en vesentlig forskjell på disse to.. (Selv om de skal være "like")

 

Førstnevnte 3004SPL er egentlig en kongesub som man fikk til 1490,- de fleste steder, selv om veil var 1990,-

sistnevnte 3001D4 er ett element med en ubrukelig konstruksjon og spiller langt dårligere enn 3004SPL

 

Problemet er jo at 3004SPL er gått ut av produksjon for en god stund siden og er mest sannsynlig ikke å finne i butikken.

 

Så i prisklassen 2000kr finnes det mange subber som er bedre enn 3001D4

Link to comment
Share on other sites

Det med at rockford power bassere ikke liker lukket kasse er helt feil å si, det kommer heeelt an på utforming av kasse, en basser spiller veldig forskjellig om man prøver 2 kasser med lik volum, men forskjellig dimensjoner.. Jeg har prøvd 2x12"power i lukket, og åpen kasse, og der spillte lukket helt rått i forhold til åpen, kommer helt an på frekvenskurve, og innstilling av spiller/forsterker..

Har prøvd noen forskjellige typer kicker, har ingen negativ erfaring med de, men foretrekker RF fremfor de..

 

Dette med hvor mye et element tåler, kan variere veeeldig fra person til person, mange folk har stereo med for store bassere, og altfor små forsterkere..

Lite strøm/forvregning er også en stor årsak til at element tar kvelden.. også varmspilling..

Link to comment
Share on other sites

Guest Bjørn-Ove

skal du bygge 10" hadde jeg godt for kicker S10L7. bygger i disse dager med 2 stk av disse. hver av de er på 600w RMS@2ohm

Edited by Bjørn-Ove
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det er ingen pioneersub som heter Pioneer SPL 3000w

Du har to typer av denne subben som du tenker på;

Pioneer TS-W3004SPL

 

Og

 

Pioneer TS-W3001D4

 

Det er en vesentlig forskjell på disse to.. (Selv om de skal være "like")

 

Førstnevnte 3004SPL er egentlig en kongesub som man fikk til 1490,- de fleste steder, selv om veil var 1990,-

sistnevnte 3001D4 er ett element med en ubrukelig konstruksjon og spiller langt dårligere enn 3004SPL

 

Problemet er jo at 3004SPL er gått ut av produksjon for en god stund siden og er mest sannsynlig ikke å finne i butikken.

 

Så i prisklassen 2000kr finnes det mange subber som er bedre enn 3001D4

 

var jo TS-W3004SPL jeg mente. ringer du å ber om 3000watts pioneer spl så er det den du får. :)

 

 

Kammerat av meg har Solo X 15 tommere da men de 2 han har spiller noe helt vanvittig bra ;)

Link to comment
Share on other sites

det e å har erfaring med RF spiller fint, lurer på om det blir 2 RF 10" og den dynabel forsterkeren, når d kommer til pris så får e VELDIG gode rabatter på bilradiospes i kr.sand ;)

 

 

 

 

Er ute etter ett som spiller fint men som kan virkelig trøkke når man gnurer virkelig på, har også bare hørt gode ting om dynabel, mye for pengene. Ground zero har e bare hørt att di spiller høyt men tåler lite og ikke no fin bass. Focal har e ikke hørt så veldig mye om, heller ikke seas

 

Seas og focal er mere hi-fi preget, og spiller meget pent, og med perfekt kontroll, men jeg har en følelse av at det ikke er noe for deg??

 

GZ blir da en mellomting, men fortsatt MYE bedre enn kicker eller RF....

DigitalDesign suber er nok noe for deg tenker jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Å si hjelp til valg av rockford eller kicker blir som å si valget mellom ford og opel. noen liker mora og andre liker dattera.

 

Ville ikke blandet Ford inn i det der... det blir vel heller som å sammenligne skoda og lada tenker jeg...

 

Men etter å ha lest disse innleggene, så skjønner jeg jo at harry faktoren er stor, og at trådstarter ikke har hørt noe som virkelig er bra, men har hørt noe HAN synes var bra, og det er jo igrunn det som er det viktigste...

Jeg prøver bare å guide han på rett vei med hva som virkelig er bra, og som gir mere for pengene en RF gjør, men det virker ikke som om det hjelper her... RF var greit før i tiden, men de henger ikke med mere, og du må gi en liten formue for utstyret.

 

Det var også en tulling som skrev noe om at konstruksjonen av kassa hadde mye å si, men dette er ikke tilfelle med lukket kasse så lenge volumet er riktig. Lager du feks en kasse på 50liter som er formet som en pyramide, så vil den spille helt likt som en helt firkantet kasse på 50liter hvis begge er lukket, men plasseringen av kassa har mye å si. Skal man over på BASSREFLEKS kasse (det heter IKKE åpen kasse), så blir det noe helt annet, for her bestemmer volumet og rørstørrelsen hvordan det skal spille.

 

Men ikke la meg ødelegge morro for deg, jeg har jo bare drevet med dette i 20år....

Link to comment
Share on other sites

cossiemk1, får spørre deg som har greie på dette her :)

Har du noen erfaring med DD sine basselement? Fungerer de så bra som alle skal ha det til?

Viser vertfall til noen ganske imponerende resultater hva angår db da.?

Har ikke hørt de selv, men et par kompiser snakker så voldsomt positivt om de, og har bestilt elementer derfra :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
cossiemk1, får spørre deg som har greie på dette her :)

Har du noen erfaring med DD sine basselement? Fungerer de så bra som alle skal ha det til?

Viser vertfall til noen ganske imponerende resultater hva angår db da.?

Har ikke hørt de selv, men et par kompiser snakker så voldsomt positivt om de, og har bestilt elementer derfra :)

Ikke noe i veien med DD, men man bør ha i tankene at de subbene som DD setter rekorder med er subber til nesten 50 000,- stk. uavhengig av om du skal ha 10,12,15 eller 18"

 

Hvilken sub du skal ha er jo opp til deg og øret ditt, det kan jo være en fordel å fått hørt på litt forskjellig løsninger før man gjør ett valg om hva man kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo sant det :)

Ja, tenker ikke på å kjøpe selv, men lurte litt på om det var bra greier :)

En kompis av meg skal kjøpe noen 8tommere fra DD som vistnok skulle være ganske så bra, til å være så små. Husker ikke helt hva de heter :P

 

Ja, det er helt sant. Blir ikke noe anlegg på meg akkurat nå. Mye å velge i, så må finne noe man liker :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...